Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Bulkie
Mountainbiker

Re: Scalpel

Post by Bulkie »

BikeSport.be wrote:De wielen hebben wij aan 2500 gerekend; nORMALE PRIJS IS 3000 EURO. Wij hebben ze (nog) niet gewogen, maar dat moet ron 1300 à 130 gram zitte.

Zoald ik al zei kan je voor minder geld rond de 1200 gr komen zonder problemen.

Wij kunnen uw normale vork tunen. Geen probleem met stijfheid. Prijs 239 euro.
Je zou op een 1240-1250 g moeten uitkomen voor de wielen, maar da's dan zonder velglint... Het tubeless lint = +- 70 g, dus idd een 1310-1320g. Als je extreem lichte wielen wil, neem dan de ZTR race, met dat NoTubes lint, dan weegt zo een wielset met 32 (ipv 28 spaken) 1205 g, inclusief ventielen en lint (ik heb dat nagewogen). Hier spaar je nog ongeveer 100g uit in rotatiemateriaal.

Ken
Last edited by Bulkie on Sun 20 Apr 2008 14:24, edited 2 times in total.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Centerlock adapters? Neem dan gewoon A2Z 6 bouts naven, 350 g + 11 g voor 12 stalen torx boutjes (7g voor Ti) = 361 g (of 357g)

DT190: 312 g+ gewicht adapters (normaal: 29g X 2). = 370 g

Maw 13 g lichter, enfin puur op 't gewicht he.

Help, waar ben ik mee bezig?

Ken
Last edited by Bulkie on Sun 20 Apr 2008 14:15, edited 1 time in total.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Bulkie wrote:Centerlock adapters? Neem dan gewoon A2Z 6 bouts naven, 350 g + 11 g voor 12 stalen torx boutjes (7g voor Ti) = 361 g (of 357g)

DT190: 312 g+ gewicht adapters (normaal: 29g X 2). = 370 g

Maw 13 g lichter en stukken goedkoper

Help, waar ben ik mee bezig?

Ken
Degelijkheid telt ook en dan kennen we de winnaar wel...
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

BikeSport.be wrote:
lexen007 wrote:Die lijkt als 2 druppels water op mijn bike die normaal een dezer dagen/weken moet klaar zijn. Wel met dual shift xtr ipv X0, en notubes race velgen. En een witte flite carbonio gaat beter passen dan dat etalage zadel. No way dat ik zonder vork boot ga rijden.
er zijn er die op een plank kunnen rijden, er zijn er die een kussentje onder hun poep moeten hebben :lol:
T'zal wel zijn, zo'n goed zadel :wink:

Knappe bike maar eerlijk gezegt vind ik die lefty er maar raar uitzien zonder de boot.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Re: Scalpel

Post by Steven vd Eynde »

BikeSport.be wrote:Wij kunnen uw normale vork tunen. Geen probleem met stijfheid. Prijs 239 euro.
Komt die voor die prijs ook in een een nieuw kleurtje, namelijk die witte bestickering? Loop al een tijdje met het idee om een 88+ tuning op mn vork te laten doen. Binnen twee maanden gebruik ik mn Taurine een jaar. Het zou ideaal zijn om het te laten samenvallen met het eerste 'groot' onderhoud van de vork...
Als ik er tevreden van ben, krijgt de Rush volgend jaar ook zo een kuurtje cadeau...
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

kenny wrote:Knappe bike maar eerlijk gezegt vind ik die lefty er maar raar uitzien zonder de boot.
Inderdaad. Voor die 30 gr winst zou ik dat er nooit aflaten hoor. Das verwaarloosbaar. En met de boot kan je het vuil nog vrij goed buitenhouden, in dit geval toch minder. Akkoord, je moet die boot geregeld es losmaken om te kuisen, maar liever op die manier dan dat alle prut direct op het 'binnenwerk' van de vork komt.
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Post by BikeSport.be »

Ken,

Ik weet dat ook wel. Denk dat we genoeg ZTR wielen van jullie verzetten, niet?

BTW je gaat me toch niet vertellen dat die A2Z naven kunnen opwegen tegen DT naven?

BTW 190 is altijd center lock.

De vraag was om iets zeer exclusief te maken. Onderaan de samenstelling staat toch dat we het met NoTubes zouden doen. Maar die Carbon DT Swiss hebben een prachtige look.
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Ik offer me graag op voor een lange-duur-test. Wat had je gedacht van een jaar of drie. Daarna zal ik hier wel een berichtje nalaten. :lol:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

zonder die shockboot zou ik ook niet te veel gaan modderbaden :-?
voor de rest wel een ras ww bike :drunk:
zal morgen in houffa wel een kijkje gaan nemen.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

200 gr winst met andere banden ? dat zal wel wat meer zijn zeker ! Die BP's weken 560 gr stuk.
Post Reply