Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike

Post by BikeSport.be »

We hadden vandaag wat tijd over en hebben voor onszelf eens een leuke bike in elkaar geknutseld. Wat denken jullie hier van?

Frame: Scalpel Carbon BBQ maat L
Achterdemper: DT Swiss Carbon (in de BBQ frames normaal Fox)
Vork: 88+ getunede Lefty van 1098 gr.
Crank: Cannondale SI SL
Avid Juicy Ultimate 160/140 met Stan's schijven
X.0 achterderailleur en Twist shift met PowerCordz
KMC X.9 SL ketting
Zadelpen AX met SLR C64 zadel
Stuur, zadelpenklem, Center lock adapters en cassette: KCNC
Wielen: DT SWISS Carbon velgen met Sapim CX Ray en 190 ceramic naaf achter. Lefty hub voor.

De fiets is dit weekend te bewondezren in Houffalize op de stand van Vredestein en dus staan er Vredestein banden op.

Gewicht: 8.6 kg.

In onze favoriete afmontage met ZTR, Tune, Soul Kozak en Andere banden kan er nog een 200 gram af.

Lekker of niet?

Image

Image

Image

Image

De fiets zal ook te bewonderen zijn op ons testweekend in Asse op 26 & 27 april. (testfietsen: Scalpel, Rush, Rize, Taurine, Spark, Liteville 301)[/img]
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

amai!!

en hoeveel zou dit fietsje nu kosten moest iemand hem bij jullie zo laten monteren?

K moest de lotto maar es winnen he :)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

onbruikbaar in alle geval, met die k7, schijven en zonder shockboot.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Hubertje wrote:onbruikbaar in alle geval, met die k7, schijven en zonder shockboot.
Jup, zo zou ik er niet mee willen rijden.. maar wel knap gedaan.
BikeSport.be
Mountainbiker

Scalpel

Post by BikeSport.be »

De fiets is perfect berijdbaar. De schijven houden het perfect uit bij droog weer en de cassette zijn wij momenteel goed aan het testen. Na enkele 100den kilometers geen enkel probleem.

De vorkboot is geen probleem. U moet hier hetrzelfde doen als met elke lefty: na elke rit de sok lossen en grondig schoonmaken. BTW it's 88+ approved! Met de sok er bij verlies je (allez die komen er bij) 30 gram.

Oh ja, het gewicht is inclusief de pedalen en de derailleur is uitgerust met gouden ceramische derailleurwieltjes van KCNC. Voorderailleur Dura-Ace.

PRIJS: 9.400 euro, afgerond dus 9000 euro, maar daar kan je gerust 1500 euro afkrijgen door no tubes wielen te nemen in plaats van de carbon DT Swiss velgen.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Wat kosten die carbon DT-Swiss velgen + wat is het gewicht van deze wielset...? :bounce:

Zo een lichte Lefty spreekt me ook wel aan. Kan een 'gewone' carbon SL DLR2 Lefty omgetuned worden naar zo een 1100 gr exemplaar? Wat met de stijfheid ervan?
BikeSport.be
Mountainbiker

Scalpel

Post by BikeSport.be »

De wielen hebben wij aan 2500 gerekend; nORMALE PRIJS IS 3000 EURO. Wij hebben ze (nog) niet gewogen, maar dat moet ron 1300 à 130 gram zitte.

Zoald ik al zei kan je voor minder geld rond de 1200 gr komen zonder problemen.

Wij kunnen uw normale vork tunen. Geen probleem met stijfheid. Prijs 239 euro.
lexen007
Mountainbiker

Post by lexen007 »

Die lijkt als 2 druppels water op mijn bike die normaal een dezer dagen/weken moet klaar zijn. Wel met dual shift xtr ipv X0, en notubes race velgen. En een witte flite carbonio gaat beter passen dan dat etalage zadel. No way dat ik zonder vork boot ga rijden.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Echt knap ding. =D>
Spijtig dat het onbetaalbaar is. :cry:
BikeSport.be
Mountainbiker

Post by BikeSport.be »

lexen007 wrote:Die lijkt als 2 druppels water op mijn bike die normaal een dezer dagen/weken moet klaar zijn. Wel met dual shift xtr ipv X0, en notubes race velgen. En een witte flite carbonio gaat beter passen dan dat etalage zadel. No way dat ik zonder vork boot ga rijden.
er zijn er die op een plank kunnen rijden, er zijn er die een kussentje onder hun poep moeten hebben :lol:
Post Reply