Houffalize 19 - 20 april 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Superkrisser
- Mountainbiker
Post by Superkrisser »
Hey Nick, ik zou uw Flyweights maar houden voor de Vlaamse parcours. Dit is echte mountainbike he! Als 't er droog bijligt in Houffa, dan is een Racing Ralph perfect. Zo'n banden bollen bijna even goed dan uw keuze, maar je geraakt er ook nog tijdig mee gestopt én je geraakt tenminste overal boven. Bij modder zijn banden genre Nobby Nic aangewezen.
Ik heb vorig jaar de Open wedstrijd voor licentiehouders gewonnen met Racing Ralphs. Nu heb ik vanvoor een Nobby opgelegd, maar neem wel ne Racing als reserve mee.
Ik heb vorig jaar de Open wedstrijd voor licentiehouders gewonnen met Racing Ralphs. Nu heb ik vanvoor een Nobby opgelegd, maar neem wel ne Racing als reserve mee.
-
Griet
- Mountainbiker
Vanaf zaterdag aanwezig en overnachten gewoon in de bus op ne matras..........Kramperen noemen ze dat.mtbkris wrote:Tips voor mensen die van richting Luik komen en naar Ol Fousse willen gaan om te gaan kyken?Tis den 1e keer.
Parking genoeg?Kortste weg te voet?File?Andere interessante info?
Alvast bedankt.
En dat er een belg wint he
Wij nemen de oprit van Geel.........dan ginder de afslag "Baraque Fraiture" om de grote drukte te vermijden.
Wij logeren wel in Wibrin en moeten een klein stukje richting La Roche.
Fietsen nemen we mee dus wat km biken naar Houffalize en we zijn er.
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Vandaag Donderdag ben ik effe gaan verkennen. Paar toerkes gereden.
Banden met goede grip zijn daar zeker nodig. Tenzij het zo droog als vorig jaar zal worden.
Zelf vandaag ondervond ik dat mijn Pytons niet geschik waren. Voorwiel onderuit en twee seconden later plofte ik tien meter lager met mijn hoofd tegen een boomstronk. Helm verbrijzeld. Zelf ongedeerd.
Na verwisselen van band (met Skinny Jimmy )ging het een heel stuk beter.
Ik zag daar enkele mannen en vrouwen...
Nu 105 fotokes te zien Filmke komt morgen...

Banden met goede grip zijn daar zeker nodig. Tenzij het zo droog als vorig jaar zal worden.
Zelf vandaag ondervond ik dat mijn Pytons niet geschik waren. Voorwiel onderuit en twee seconden later plofte ik tien meter lager met mijn hoofd tegen een boomstronk. Helm verbrijzeld. Zelf ongedeerd.
Na verwisselen van band (met Skinny Jimmy )ging het een heel stuk beter.
Ik zag daar enkele mannen en vrouwen...
Nu 105 fotokes te zien Filmke komt morgen...

Kris, met het remvermogen heb je wel een zeer goed punt dat ik over het oog had gezien. Ik ben al niet de meeste technische renner dus in koers zal het dan toch de RR worden.
Woensdag trouwens gaan verkennen met de Racing Ralph's en als het niet gaat gieten kom je daar ruim mee toe. De afdalingen li(a)ggen perfect droog.
Woensdag trouwens gaan verkennen met de Racing Ralph's en als het niet gaat gieten kom je daar ruim mee toe. De afdalingen li(a)ggen perfect droog.