Houffalize 19 - 20 april 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
blomsky
Mountainbiker

Post by blomsky »

bert bibber wrote:
mtbkris wrote:Tips voor mensen die van richting Luik komen en naar Ol Fousse willen gaan om te gaan kyken?Tis den 1e keer.
Parking genoeg?Kortste weg te voet?File?Andere interessante info?
Alvast bedankt.
En dat er een belg wint he =D>

zondag : zul je niet meer met de wagen in het dorp geraken !!
behalve pers,bikers, enz.... wordt voledig afgezet

Normaal parkeer ik me direckt na de afrit !!!
dan een stukje te voet verder !! er is een gratis pendel bus naar het dorp.
en vandaar is alles te voet goed te doen.

Ga mijn korte broek moeten aandoen ze geven 20C°
:bounce: :bounce:

Het KMI geeft ander weer!!
Vooruitzichten voor zaterdag tot dinsdag

Zaterdag is het meestal zwaarbewolkt en krijgen we perioden met regen of buien. Tegen de avond kunnen er enkele opklaringen opduiken.

Zondag krijgen we eerst een mengeling van wolkenvelden en brede opklaringen. In de loop van de dag neemt de bewolking toe. Het blijft overwegend droog, al is een geïsoleerd buitje niet uitgeloten.

Maandag is er meestal veel bewolking en is een spatje regen niet uitgesloten. Dinsdag komen er geleidelijk meer opklaringen en blijft het droog.

Zaterdag liggen de maxima nog tussen 10 en 13 graden. Nadien wordt het zachter met maxima over het algemeen rond 16 graden, zondag zelfs tot 18 graden.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

dirty-two wrote:
en hoe kom ik op de baan tussen Houffa en La Roche? ik zou zo dicht mogelijk bij de "barndweerpassage" willen parkeren want da lijkt mij 1 vd meest spectaculaire plaatsen om te kijken of zijn er betere zonder dat ge vertrappeld wordt door de andere toeschouwers, :lol: ? Thanks.
zie instructies hierboven : afrit mabompre. Ofwel gewoon afrit houffa, zo dicht mogelijk parkeren, en dan te voet (is niet ver) of met de shuttlebus. Ofwel afrit La Roche, en dan naar Houffa (das wel wat omweg).
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

Heeft er iemand ervaring om met een band met weinig profiel in Houffalize te rijden? Ik twijfel om met de notubes the crow te rijden.
Ervaringen met bv. fast fred, flyweight,... of de the crow zelf zouden handig zijn.
Bedankt
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

N I C K wrote:Heeft er iemand ervaring om met een band met weinig profiel in Houffalize te rijden? Ik twijfel om met de notubes the crow te rijden.
Ervaringen met bv. fast fred, flyweight,... of de the crow zelf zouden handig zijn.
Bedankt
Ben jij den boel in het belachelijke aan het trekken???
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

N I C K wrote:Heeft er iemand ervaring om met een band met weinig profiel in Houffalize te rijden? Ik twijfel om met de notubes the crow te rijden.
Bedankt
Zolang ge op straat blijft is dat een perfecte keuze.
aaron
Mountainbiker

Post by aaron »

De modder die daar ligt blijft die plakken
aan de banden of is het enkel van dat slijk
dat wegspat en alles spekglad maakt.

Aäron
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

El Perro Diablo wrote:
Bedankt
Ben jij den boel in het belachelijke aan het trekken???
Dat was wel degelijk een serieuze vraag. Op het overgrote deel van de klimmen is het gewoon stoempen, zonder technische stukken en dan haal je met zulk een banden toch voordeel lijkt me.
Ik heb het echter nog niet geprobeerd, anders zou ik het ook niet vragen, maar het lijkt me te overwegen. Als het wat droog blijft ga ik er normaal vrijdag een toerke mee doen, dan zal ik meer weten.
Geoff Kabush reed vorig jaar trouwens met een maxxlite achteraan...
N I C K
Mountainbiker

Post by N I C K »

aaron wrote:De modder die daar ligt blijft die plakken
aan de banden of is het enkel van dat slijk
dat wegspat en alles spekglad maakt.

Aäron
Over de modder moet je je niet te veel zorgen maken. Het beetje modder dat er ligt zorgt voor weinig problemen. Enkel in het bosje na de startklim ligt het wat vettiger.
Op de klim na de Fosse D'Outh ligt het ook wat vettig en loopt er water naar beneden, maar je hebt hier bijna geen gripverlies door.
Als het natuurlijk de komende dagen nog gaat regen wordt het misschien anders, maar een groffer profiel dan Racing Ralph, Python,.. heb je daar niet snel nodig denk ik.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

ik rij met jimmy's
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Kan ik zaterdag zelf nog inschrijven? Ik ben beloften en ik zou mischien toch nog afkomen.
Post Reply