Asse - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- TJ!
- Mountainbiker
'k Versta niet goed de kritieken op de ondermaatse bewegwijzering...
Deze route heb ik vorige week gereden. Gestart op groen in Mazenzele, overgegaan naar rood, en later in Asbeek terug overgegaan naar groen (het rode stuk dat zich tussen de splitsing en de sporthal heb ik dus niet gereden)
En jawel, 'k heb de weg perfect kunnen volgen.
Hier en daar moet je wel goed opletten, maar da's bij mijn weten bij zowat élke bloso-route...
Enkele aandachtspunten:
- Op de groene route rij je op een bepaalt moment naast de spoorweg. Op het einde van het baantje ga je naar links, en dan enkele 100den meter verder staan de pijltjes wat te vroeg. Je moet rechts afslaan, maar NIET de hoeve op rijden (daar waar de blauwe route van Merchtem uitkomt). Je moet het volgende baantje inslaan. (als je toch de hoeve oprijdt, dan moet je als je aan een overweg uitkomt, opnieuw links, en aan de T-splitsing weer rechts. Daar staat weer een groen pijltje)
- Aan kasteel HoogPoort hadden er misschien wat meer pijltjes mogen staan, maar 't is gewoon altijd rechtdoor...
Deze route heb ik vorige week gereden. Gestart op groen in Mazenzele, overgegaan naar rood, en later in Asbeek terug overgegaan naar groen (het rode stuk dat zich tussen de splitsing en de sporthal heb ik dus niet gereden)
En jawel, 'k heb de weg perfect kunnen volgen.
Hier en daar moet je wel goed opletten, maar da's bij mijn weten bij zowat élke bloso-route...
Enkele aandachtspunten:
- Op de groene route rij je op een bepaalt moment naast de spoorweg. Op het einde van het baantje ga je naar links, en dan enkele 100den meter verder staan de pijltjes wat te vroeg. Je moet rechts afslaan, maar NIET de hoeve op rijden (daar waar de blauwe route van Merchtem uitkomt). Je moet het volgende baantje inslaan. (als je toch de hoeve oprijdt, dan moet je als je aan een overweg uitkomt, opnieuw links, en aan de T-splitsing weer rechts. Daar staat weer een groen pijltje)
- Aan kasteel HoogPoort hadden er misschien wat meer pijltjes mogen staan, maar 't is gewoon altijd rechtdoor...
Gisteren deze Bloso-route nog eens gedaan; is het traject gewijzigd? Ik had nog een GPS-track liggen van groen+rood van toen het parcours net opengesteld werd en op vele plaatsen zijn er kleinere wijzigingen. De grootste was echter direct na de start: in de Petrus Ascanusstraat ging de route vroeger rechtdoor (Kattenberg en vervolgens door 't veld naar de voet van Vrijthout), maar nu stond daar een pijltje rechtsaf...
De route lag er nu door de sneeuwval en het vele smeltwater enorm vettig (en dus ook zwaar bij).
Het stukje beklimming voor Kruisborre was zelfs met moeite te voet af te leggen. Op de Putberg zijn we dan nog in een sneeuwstorm terechtgekomen, waarop we dan toch linea recta naar Opwijk teruggereden zijn.
De route lag er nu door de sneeuwval en het vele smeltwater enorm vettig (en dus ook zwaar bij).
Het stukje beklimming voor Kruisborre was zelfs met moeite te voet af te leggen. Op de Putberg zijn we dan nog in een sneeuwstorm terechtgekomen, waarop we dan toch linea recta naar Opwijk teruggereden zijn.
Asse - Bloso
De route is niet veranderd. Alleen zijn er blijkbaar mensen die liever geen MTB-route in hun buurt hebben. Daardoor werden er al regelmatig pijltjes verwijderd of omgedraaid. In de Petrus Ascanusstraat werd het pijltje ondertussen weer juist geplaatst, rechtdoor dus.
Heb vandaag de route (via Merchtem) van Asse proberen te rijden maar ben spijtig genoeg op mijn stappen moeten terugkomen. Aan de fameuze Kattenberg stond inderdaad een pijltje rechtdoor en in het veld ben ik dan nog een pijltje rechdoor tegen gekomen maar daarna hield het op. Ik ben dan op goed geluk wat beginnen rijden maar ik heb nergens nog een bordje gezien. Ik heb namelijk de veldweg gevolgd die draait op een gegeven moment rechtsaf door diepe karresporen om dan uiteindelijk uit te komen op een asfaltbaan, sla je rechtsaf kom je in Bekkerzeel en sla je links af kom je uit bij een spoorweg waar de Land van Asse route passeert maar zoals reeds gezegd heb ik nergens bloso pijltjes gezien....Weet iemand hoe de route hier eigenlijk verder gaat?
Ben maar terug naar de aansluiting met Merchtem gereden want ik wou op tijd thuis zijn en had nu al 85 km op de teller. Alvast bedankt voor de hulp.
Ben maar terug naar de aansluiting met Merchtem gereden want ik wou op tijd thuis zijn en had nu al 85 km op de teller. Alvast bedankt voor de hulp.
- Teze
- Mountainbiker
wij hebben zondag deze route ook geprobeerd. Aangesloten in Opwijk op de groene en dan overgeschakeld op de rode. (tot hier ging alles goed). En dan op exact dezelfde plek als jij het spoor bijster geraakt. Wij zijn in het veld eerst eens naar links gegaan (op een T stukje in het veld). Dan terug gereden zodat we aan het T stukje naar rechts gegaan zijn om op dat stuk met diepe sporen uit te komen. Ik denk dat je in het veld ergens naar rechts moest voor dat T stukje. (allee toch voor zover ik op google kan zien). Had ook graag eens bevestiging van iemand gehad.PVDM wrote:Heb vandaag de route (via Merchtem) van Asse proberen te rijden maar ben spijtig genoeg op mijn stappen moeten terugkomen. Aan de fameuze Kattenberg stond inderdaad een pijltje rechtdoor en in het veld ben ik dan nog een pijltje rechdoor tegen gekomen maar daarna hield het op. Ik ben dan op goed geluk wat beginnen rijden maar ik heb nergens nog een bordje gezien. Ik heb namelijk de veldweg gevolgd die draait op een gegeven moment rechtsaf door diepe karresporen om dan uiteindelijk uit te komen op een asfaltbaan, sla je rechtsaf kom je in Bekkerzeel en sla je links af kom je uit bij een spoorweg waar de Land van Asse route passeert maar zoals reeds gezegd heb ik nergens bloso pijltjes gezien....Weet iemand hoe de route hier eigenlijk verder gaat?
Alvast bedankt om te melden waar er mogelijk pijltjes verdwenen zijn. We zullen dit zo snel mogelijk controleren en laten herstellen.
Intussen als het een hulp kan zijn kan je op de volgende link een plannetje van de route (31 km) bekijken: http://desseyn.eu/fiets/?p=44
Intussen als het een hulp kan zijn kan je op de volgende link een plannetje van de route (31 km) bekijken: http://desseyn.eu/fiets/?p=44
Ben deze morgen nog eens naar Asse gereden via de Bloso tour van Opwijk jongens, jongens het is bijna niet te doen om de Bloso tour van Asse te rijden, ben konstant verkeerd gereden, pijltjes die weg zijn, terugkeren dan maar een ander straatje of weggetje inslaan opnieuw aan de start verschijnen dan nog maar eens proberen om tot slot in Asbeek de mist in te gaan, daar heb ik dan maar besloten om via de Land van Asse route naar Dendermonde terug te keren (was ondertussen al een 2.5 uur aan het sukkelen om van de aansluiting van Opwijk tot in Asbeek te geraken)......
Op de katteberg is er inderdaad een pijltje weg, eenmaal je de katteberg bent ingereden moet je naar boven rijden en bijna boven maakt de weg een bocht naar links net na die bocht moet je rechtsaf slaan en een smal paadje tussen de velden volgen. Helaas is dit niet het enige euvel, ik weet niet wie verantwoordelijk is voor de onderhoud van de route maar het zou héééééél aangenaam zijn om deze mooie route op een deftige manier te bepijlen of de ontbrekende pijltjes weer in orde te brengen. Als ik nog eens heel veel tijd heb zal ik toch nog eens een poging doen om mijn weg daar een beetje te vinden, want het is zo een mooie streek dat je ze gewoonweg niet links kunt laten liggen
Op de katteberg is er inderdaad een pijltje weg, eenmaal je de katteberg bent ingereden moet je naar boven rijden en bijna boven maakt de weg een bocht naar links net na die bocht moet je rechtsaf slaan en een smal paadje tussen de velden volgen. Helaas is dit niet het enige euvel, ik weet niet wie verantwoordelijk is voor de onderhoud van de route maar het zou héééééél aangenaam zijn om deze mooie route op een deftige manier te bepijlen of de ontbrekende pijltjes weer in orde te brengen. Als ik nog eens heel veel tijd heb zal ik toch nog eens een poging doen om mijn weg daar een beetje te vinden, want het is zo een mooie streek dat je ze gewoonweg niet links kunt laten liggen