Les cimes de Waimes 01/05/08

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
elji
Mountainbiker

Les cimes de Waimes 01/05/08

Post by elji »

Heeft iemand deze rit op GPS?
Of enig idee over het parcours?
Ik zou deze graag rijden maar het zou leuk zijn als de supporters de weg kennen zodat ze enkele passages kunnen uitstippelen.
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

Hier vind je het gedetailleerd plan van het parcours (70 km) : http://www.les-cimes-de-waimes.be/carte70km.pdf
en hier 3 voorstellen (met uurschema) van doortochten : http://www.les-cimes-de-waimes.be/cimes2.htm (onderaan die pagina)
elji
Mountainbiker

Post by elji »

Ik ben intussen ingeschreven , blijkkaar zijn er toch al een 138 deelnemers bij de voorinschrijvingen.
Bij voorinschrijving mag je in de voorste box starten :lol: .
Ik ben eens benieuwd, het is mijn eerste MTB wedstrijd ooit [-o< .
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

elji wrote:Ik ben intussen ingeschreven , blijkkaar zijn er toch al een 138 deelnemers bij de voorinschrijvingen.
Amaai en dit juist op een van de meest technische in Belgie, hopelijk beter weer als vorig jaar.
elji
Mountainbiker

Post by elji »

franco wrote:
elji wrote:Ik ben intussen ingeschreven , blijkkaar zijn er toch al een 138 deelnemers bij de voorinschrijvingen.
Amaai en dit juist op een van de meest technische in Belgie, hopelijk beter weer als vorig jaar.
Alléé bedankt :-? , 'k zal maar een verse pamper mee pakken zeker :drunk:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vooral doseren en je kop niet laten gekmaken, eigen tempo rijden en in de eerste fase vooral gereserveerd.... dan komt dat wel in orde :wink:

bekijk ook het profiel van de marathon op hun website.... het middelste deel van de wedstrijd is zwaar, maar onderschat zeker de laatste 25 km niet.
op het profiel lijkt het daar vooral bergaf, maar er zitten daar behoorlijk veel knikjes in die weer wat opwaarts gaan en echt wel kunnen doorwegen.
ik denk dat er daar heel veel hun op gaan verkijken en er heel wat lijken zullen opgeraapt worden door degenen die daarmee rekeing hielden.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

franco wrote:
Oei de meest technische :oops: Ben al niet zo technisch aangelegd en rij nog maar een 1.5jaar mtbke dus zal serieus afzien worden.
Ist zo erg parcours, aan wat moet ik mij verwachten.. veel wortels,stenen, gleufen of wat en afdalingen en beklimmingen allebei zéér moelijk.
Nog vraagje over de banden : heb achteraan michelin A/T 2.0 steken en vooraan country tail 1.95 is da goed of beter vooraan ook ne A/T . En hoeveel bar is best voor daar.. alvast bedankt voor de respons
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

een aantal stukken zijn behoorlijk technisch maar tis zeker te doen.. ook voor minder ervaren mensen.
dtf
Mountainbiker

Post by dtf »

zoals het er nu bijligt,moet je .banden hebben met goede grip.
Als het nat ligt,is waimes zeer zwaar,veel lange steile hellingen,in zo moerasachtige grond,maakt dat ge op de kleinste plateau,doorslipt.
Dus je moet toch wat kracht en langeduur trainingen in de benen hebben.
De vorige edtities was het er koud winderig en nat.
Als het er nat en koud is,komt het er op aan,niet te treuzelen aan de bevoorradingen,eens je kou hebt,hang je er aan.
MAAR,als je deze gereden hebt ,heb je wel een pak zelfvertrouwen voor de volgende marathons.
Ik ben in ieder geval al ingeschreven.
ps vertrek in de ardennen altijd tubeless.
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

'k gaan afzien...
Post Reply