Houffalize 19 - 20 april 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Post by sharplikeascalpel »
De sneeuw is idd al weg, maar drassig is het natuurlijk wel!
Ik heb met notubes ztr race velgen gereden. Er zijn natuurlijk meer obstakels dan in andere wedstrijden, maar het is perfect te doen! Ik ga ook wedstrijd rijden met deze wielen. Neem wel banden die tegen een stootje kunnen en zet ze plat genoeg, zoals een XCR mud bijv.
Ik heb met notubes ztr race velgen gereden. Er zijn natuurlijk meer obstakels dan in andere wedstrijden, maar het is perfect te doen! Ik ga ook wedstrijd rijden met deze wielen. Neem wel banden die tegen een stootje kunnen en zet ze plat genoeg, zoals een XCR mud bijv.
- sharplikeascalpel
- Mountainbiker
Motostyle...dus nen 120/70 vooraan en 180/55 achteraan,El Perro Diablo wrote:Vorig jaar was het al een maand kurkdroog en dat weekend bloedheet.......
Nu regent het al een paar maanden en zal het een nat weekend worden, duzz bandenkeuze van vorig jaar????
Ik denk dat Noby Nicks en soortgelijken de aangewezen profielen zullen hebben, qua grip op de rotsige en met wortels bezaaide ondergrond: zo breed als je frame aankan.......als er echt modderpoelen en zompige stukken zijn, smal.........
Ik opteer mijn gebruikelijke motostyle, smal vooraan(beter sturen) en breed achteraan(grip).NN voor en achter.
Spanning: de startklim: keiharde banden voor zo weinig mogenlijk weerstand, de rest van het parcours: plat voor zoveel mogenlijk grip.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
190 achteraan, opgesneden slick's.....dirty-two wrote:Motostyle...dus nen 120/70 vooraan en 180/55 achteraan,El Perro Diablo wrote:Vorig jaar was het al een maand kurkdroog en dat weekend bloedheet.......
Nu regent het al een paar maanden en zal het een nat weekend worden, duzz bandenkeuze van vorig jaar????
Ik denk dat Noby Nicks en soortgelijken de aangewezen profielen zullen hebben, qua grip op de rotsige en met wortels bezaaide ondergrond: zo breed als je frame aankan.......als er echt modderpoelen en zompige stukken zijn, smal.........
Ik opteer mijn gebruikelijke motostyle, smal vooraan(beter sturen) en breed achteraan(grip).NN voor en achter.
Spanning: de startklim: keiharde banden voor zo weinig mogenlijk weerstand, de rest van het parcours: plat voor zoveel mogenlijk grip.
Bovenaan laat ik ze idd plat, en eens aan de sporthall pomp ik ze vroem op!(@Kwak!
Ik zal me met wat gekke dingen moeten bezug houden, want ben zondag erg hard gecrashed en mijn knie is voor 3 weken out, maar ik wil Houffa niet missen..........