Houffalize 19 - 20 april 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
poly
Mountainbiker

Post by poly »

sorry ralphs niet aankunnen
Birota
Mountainbiker

Post by Birota »

Zijn er hier die dit parcours doen met ZTR Olympic velgen op notubes? Of is dit toch beter af te raden? 'k heb namelijk geen goesting om ze naar de kl*ten te doen :-D
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

De sneeuw is idd al weg, maar drassig is het natuurlijk wel!

Ik heb met notubes ztr race velgen gereden. Er zijn natuurlijk meer obstakels dan in andere wedstrijden, maar het is perfect te doen! Ik ga ook wedstrijd rijden met deze wielen. Neem wel banden die tegen een stootje kunnen en zet ze plat genoeg, zoals een XCR mud bijv.
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

En kap maar een "safetykwakske" in uw banden :wink:
dirty-4
Mountainbiker

Post by dirty-4 »

El Perro Diablo wrote:Vorig jaar was het al een maand kurkdroog en dat weekend bloedheet.......
Nu regent het al een paar maanden en zal het een nat weekend worden, duzz bandenkeuze van vorig jaar????

Ik denk dat Noby Nicks en soortgelijken de aangewezen profielen zullen hebben, qua grip op de rotsige en met wortels bezaaide ondergrond: zo breed als je frame aankan.......als er echt modderpoelen en zompige stukken zijn, smal.........

Ik opteer mijn gebruikelijke motostyle, smal vooraan(beter sturen) en breed achteraan(grip).NN voor en achter.

Spanning: de startklim: keiharde banden voor zo weinig mogenlijk weerstand, de rest van het parcours: plat voor zoveel mogenlijk grip.
Motostyle...dus nen 120/70 vooraan en 180/55 achteraan, :wink:
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

El Perro Diablo wrote:
Spanning: de startklim: keiharde banden voor zo weinig mogenlijk weerstand, de rest van het parcours: plat voor zoveel mogenlijk grip.
jij gaat dus stoppen bovenaan de startklim als ik u begrijp, om uw banden plat te zetten?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

dirty-two wrote:
El Perro Diablo wrote:Vorig jaar was het al een maand kurkdroog en dat weekend bloedheet.......
Nu regent het al een paar maanden en zal het een nat weekend worden, duzz bandenkeuze van vorig jaar????

Ik denk dat Noby Nicks en soortgelijken de aangewezen profielen zullen hebben, qua grip op de rotsige en met wortels bezaaide ondergrond: zo breed als je frame aankan.......als er echt modderpoelen en zompige stukken zijn, smal.........

Ik opteer mijn gebruikelijke motostyle, smal vooraan(beter sturen) en breed achteraan(grip).NN voor en achter.

Motostyle...dus nen 120/70 vooraan en 180/55 achteraan, :wink:
190 achteraan, opgesneden slick's.....

Bovenaan laat ik ze idd plat, en eens aan de sporthall pomp ik ze vroem op!(@Kwak! :wink: )

Ik zal me met wat gekke dingen moeten bezug houden, want ben zondag erg hard gecrashed en mijn knie is voor 3 weken out, maar ik wil Houffa niet missen..........
vince 78
Mountainbiker

Post by vince 78 »

jips,iemand vandaag gaan verkennen??Hoe wast het,hoe lag het erbij??
Bandenkeuze tot op vandaag??
Toni
Mountainbiker

Post by Toni »

Vandaag gaan verkennen, lag er echt nat bij, drassig

Alles is wel berijdbaar, bijna nooit moeten afstappen

Racing ralph achteraan op 1.5 bar was ok, geen problemen gehad

Afdalingen zijn wel zeer technisch in nat weer, lukt net om beneden te geraken zonder afstappen.
Toni
Mountainbiker

Post by Toni »

Vandaag gaan verkennen, lag er echt nat bij, drassig

Alles is wel berijdbaar, bijna nooit moeten afstappen

Racing ralph achteraan op 1.5 bar was ok, geen problemen gehad

Afdalingen zijn wel zeer technisch in nat weer, lukt net om beneden te geraken zonder afstappen.
Post Reply