lagers vervangen body dt240

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
dr.Koen
Mountainbiker
Location: specialized, marathon SL/ PaceRC31, DT240, mavic 517, RFturbine, XTR-XT

lagers vervangen body dt240

Post by dr.Koen »

1 v/d 2 lagers van de body draait niet meer zo soepel.
weet iemand of en hoe deze te vervangen zijn?
alvast bedankt.
groeten Koen
LucVR
Mountainbiker
Location: Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be

Post by LucVR »

Alles staat op de website van DT.
Ghizz
Mountainbiker

Post by Ghizz »

Heb nog nooit een exploded view van de body op de website van DT kunnen vinden.Wel van de naaf.Maar helaas de body niet.Vorige week mijn oude body uit elkaar gehaald om de lagertjes te kunnen vervangen
Zit niet ingewikkeld in elkaar hoor! 2 lagertjes 1 tussenbusje 1 seegerring en 2 ringetjes.Heb vorig week de lagertjes besteld.Als ik het terug in elkaar geprutst heb laat ik er wel van horen
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

dr.Koen
Mountainbiker
Location: specialized, marathon SL/ PaceRC31, DT240, mavic 517, RFturbine, XTR-XT

Post by dr.Koen »

Bedankt voor de antwoorden.
Ghizz wrote:Heb nog nooit een exploded view van de body op de website van DT kunnen vinden.Wel van de naaf.Maar helaas de body niet.Vorige week mijn oude body uit elkaar gehaald om de lagertjes te kunnen vervangen
Zit niet ingewikkeld in elkaar hoor! 2 lagertjes 1 tussenbusje 1 seegerring en 2 ringetjes.Heb vorig week de lagertjes besteld.Als ik het terug in elkaar geprutst heb laat ik er wel van horen
Hoe heb je de lagers eruit gehaald? Hamer en staafje en hard slaan?

Van de naaf zijn hele mooie en duidelijke tekeningen te vinden, maar van de body heb ik nog niet kunnen vinden. Ook niet met bovenstaande link.

groeten Koen
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Zonder de ring nut tool ga je één van die lagers er niet uitkrijgen, ook niet met een hamertjen... :wink:
dr.Koen
Mountainbiker

Post by dr.Koen »

nogmaal,
ik heb het over de (cassette)body, niet over de naaf zelf. Ik hoor wel eens verhalen dat die lagers wel zelf te vervangen zijn, vandaar mijn vraag of ik het ook zelf kan doen
dr.Koen
Mountainbiker

Post by dr.Koen »

Ghizz wrote:Heb nog nooit een exploded view van de body op de website van DT kunnen vinden.Wel van de naaf.Maar helaas de body niet.Vorige week mijn oude body uit elkaar gehaald om de lagertjes te kunnen vervangen
is het je al gelukt? [-o<
groeten Koen
Post Reply