13/04/08 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fille Fox
Mountainbiker

Post by Fille Fox »

De tocht van 43 km in Rillaar zal de geschiedenis ingaan als mijn eerste TT. Ik vond dat ik er na een paar maand training wel klaar voor was en een tocht in mijn eigen dorp was dan ook de ideale gelegenheid om de beentjes eens ‘extra’ te strekken. Ik heb mij kostelijk geamuseerd en genoten van het spektakel. Verder ben ik eigenlijk vrij fier om zoveel bikers hier te gast te hebben gehad, waarvoor dank aan de organisatie. =D>

Aangezien het nihil aan ervaring kan ik weinig vergelijkingen maken. Het enige dat ik kan zeggen, als ik al de rest hier zo lees, is dat de lat voor mijn toekomstige toertochten wel erg hoog ligt.

Daarnaast wil ik ook een bedankwoordje uitten voor de man die mij aangeraden heeft mijn zadel een paar centimeter te verhogen. Een mens kan altijd bijleren en ik zal het er op wagen.

Door mijn rustig tempo had ik het parcours vrij ligt verteerd. Ik had weinig problemen met de ‘baggerzone’ op het einde. Na een man uit de prikkeldraad te helpen plukken, was ik er vrij goed doorgeraakt. Aangezien ik in de straat voor deze zone woon (Molendreef), dacht ik ze ’s morgens als binnendoor naar de Kortakker te gebruiken. Dat heb ik echter niet gedaan om mijn fiets proper te houden. Op het einde van een tocht maakte dat mij minder uit.
Tegen de Ysbeek heb ik maar één ding te zeggen: nu weet ik u wonen, smeerlap. Misschien maak ik er wel mijn trainingsheuvel van en wie weet, ooit…
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Dat was weer een leuk tochtje.
Wel wat anders dan de TT's in de Noorderkempen, het was al direct te merken aan de beentjes. Elk steil stuk bergop protesteerden ze.
Toch voor de 57 km gegaan, en tegen dat ik aan de Ysbeek was, was het vat al af.

Toch maar proberen : Talas op zijn laagste stand, achterdemper op tractie zetten, veldversnelling inschakelen, op het puntje van het zadel gaan zitten en gas, gaas, gaaaass geven... het wordt steiler, vol gaaaaaaas ... en mijn benen ontploften :( . Volgend jaar beter.
De helling met de wortels na de Ijsbeek was meer mijn ding.

De modderstrook, tja, met mijn dikke NN achteraan werd het niks, 3 kg modder aan mijn bike. De afspuitstand laten links liggen, er stond niet zoveel volk maar Parijs-Roubaix wenkte.

Parcours : =D>
bepijling : =D> (toch even gemist na de lus van de 57/70 km)
bevoorrading : =D>
Proche
Mountainbiker

Post by Proche »

amaai was me nogal een tochtje...
net iets meer te voet gestaan dan me lief was, maar toch enkele beklimmingen gehaald waar ik dat niet van mezelf verwacht had!

ook opvallend: bijzonder veel 'snelle' mannen die respect hadden voor de iets minder snelle medemens! Geen enkele keer ben ik in het kader geduwd, men bleef gewoon wachten tot een brede strook om voorbij te steken, en dat mag ook eens gezegd worden.

Zijn er eigenlijk stukken van de TT die een deel zijn van een vaste Bloso-route? Anders kom ik nog wel eens een keertje oefenen tegen volgend jaar!

En aan allen die opmerkingen hadden over de afspuitstand:
velo gewoon opladen, een paar km verder 2 euro in t machien van de carwash steken, en velo weer proper! en zonder wachttijden!
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Kevin_V wrote:Het was idd die afdaling maar sta er spijtig genoeg niet op.:o) Toch bedankt!
ik denk dat de mannen van de organisatie daar ook foto's gepakt hebben...nog effe geduld :wink:
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

@ bulls wij zijn da baggerstuk naar boven ook opgereden op klein plateauke, toch even moeten voet aan grond zetten, door voorligger maar rap terug op de fiets en verder naar boven gefietst. =D> aan die trappen ook naar boven gereden.. =D> Ben ook nieuwschierig naar de fotokes zenne.
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

Willy D wrote:
Kevin_V wrote:Het was idd die afdaling maar sta er spijtig genoeg niet op.:o) Toch bedankt!
ik denk dat de mannen van de organisatie daar ook foto's gepakt hebben...nog effe geduld :wink:
Inderdaad!!! Eigenlijk teveel om op onze beschikbare webspace te krijgen, maar we werken eraan. De eerste foto's staan van gisterenavond online. Dus check http://www.rillaarsebikers.be
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

Oh ja, en wist je al dat er 124 mannen en 1 vrouw de titel "Koning(in)IJSbeek" hebben verdiend.

Aangezien het de eerste en enige vrouw is die gedurende de laatste 3 jaar naar boven reed tijdens onze tocht verdient ze wel een extra vermelding.
Hier is ze!

Image

Image

En ze deed het dan nog op een zwaar verzet ook. BRAVO!!!
merida
Mountainbiker

Post by merida »

En de eerste op een Merida? Kadert dat in, kadert dat in!
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

merida wrote:En de eerste op een Merida?
Niet echt, er reden er nog minstens 2 voor, op een Merida :

http://users.telenet.be/rillaarsebikers ... _0102.html

http://users.telenet.be/rillaarsebikers ... ge861.html

http://users.telenet.be/rillaarsebikers ... _0100.html

http://users.telenet.be/rillaarsebikers ... ge857.html

... 't zal aan de fietsen gelegen hebben ... :-)
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Aan de bevoorrading werd er de zaterdag nog een foto getrokken van ons, door iemand die vast aan de bevoorrading stond.
Komen die foto's binnenkort ook online ?

Alvast bedankt !
Post Reply