Roubaix 2008

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

*Steve* wrote:
daelman wrote:man, mijn hartslag toen ze die laatste ronde op de piste reden! :drunk: niet normaal.

ik heb gemerkt dat velen met groene bandjes reden. reden? zijn het speciale ofzo?
Het zijn deze bandekes waar velen mee reden.
Image
Ik heb zulke bandjes op mijn koersfiets liggen, en eer je hier mee lek rijdt, moet je al veel pech hebben. Ze zijn iets zwaarder (door de kevlar), en ook iets duurder. Ze lopen een beetje zwaarder, dit door de groeven in de band.

Maar op kasseien en bij slecht weer zijn ze super.
Flo
Mountainbiker

Post by Flo »

hiphip

t'is Boonen da super kapioen =D>
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

een interesant weetje, de gemidelde snelheid over 259 km en veel belgen ertussen =D> =D>

Hoogste gemiddelde (sinds 1968):
43,406 km/u: Tom Boonen (Bel) in 2008 (259,5 km)
43,305 km/u: Johan Museeuw (Bel) in 1996 (262 km)
43,105 km/u: Francesco Moser (Ita) in 1980 (264 km)
42,239 km/u: Fabian Cancellara (Zwi) in 2006 (259 km)
42,182 km/u: Stuart O'Grady (Aus) in 2007 (259,5 km)
42,144 km/u: Peter Van Petegem (Bel) in 2003 (261 km)
42,108 km/u: Roger Rosiers (Bel) in 1971 (266 km)
(belga/kh)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

wss domme opmerking,
'k dacht dat cancellara gisteren maar op enkele seconden aangekomen is

of is uw lijstje v/d 'winnaars-only'
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Mooi koerske, gekeken in t jeugdhuis, altijd leuk.

De laatste km ging de hartslag de hoogte in, ie vertrok van wat ver, maar toe ie ging zitten en nogmaals schakelde, terug aanzette was t feest ;)

Ha, die kasseien, ge moet der toch aan zijn ze.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

flupke73 wrote:wss domme opmerking,
'k dacht dat cancellara gisteren maar op enkele seconden aangekomen is

of is uw lijstje v/d 'winnaars-only'
De winnaar is van dat jaar toch altijd die met het hoogste gemiddelde? :wink:

Trouwens Ballan en Cancellara zijn in dezelfde tijd als Boonen geklasseerd vermits de tijd wordt opgenomen bij het oprijden van de piste en niet op de meet zelf.
pikethebike jr
Mountainbiker

Post by pikethebike jr »

Eindelijk een antwoord (en wat voor een) op de onterechte kritiek en beschuldigingen aan het adres van Tom Boonen.

Voor sommigen kan het nooit goed zijn. (niet op dit forum, maar reacties op krantenartikels)
Wint hij, dan is het omkoping of doping, wint hij niet, dan is het van: zie je wel, zonder treintje en zetel kan hij het niet.

Ik ben blij dat de Tom het antwoord heeft gegeven op het gezever van al deze zogenaamde wielerkenners.
De zwaarste van de klassiekers (naar mijn bescheiden menig dan toch) op een dergelijke manier winnen is pure klasse.
Tom is nummer 1 in Belgenland (waar hij ook woont), en samen met Devolder zullen er nog veel potten gebroken worden.

Blij ook dat op dit forum de meesten een beetje nuchterder zijn, en wat meer van wielrennen afkennen.

PROFICIAT TOM!!! en respect voor de waardige reacties van nrs 2 en 3.

Greetz

Pike jr
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

pikethebike jr wrote:Eindelijk een antwoord (en wat voor een) op de onterechte kritiek en beschuldigingen aan het adres van Tom Boonen.
Greetz

Pike jr
Vind ik ook, veel mensen vergeten nogal rap hè. Zoek in het huidig actieve peleton maar 'ns iemand met een gelijkaardig palmares als dat van Boonen en dat op leeftijd van 27, bijna 28? E3 prijs ne keer of 4, 2 RvV's, 2P-R, touretappes, groene trui, Wereldkampioen, semi klassiekers die ik vergeet, ritoverwinningen allerlei,...en dan zwijgen we nog over ereplaatsen (2de -3de) in al die koersen =D>
Belgen, eer uw helden want ik denk dat we soms niet goed beseffen wat we hier hebben rondrijden.
jerre1
Mountainbiker

Post by jerre1 »

Gweñito Gafotas wrote:
pikethebike jr wrote:Eindelijk een antwoord (en wat voor een) op de onterechte kritiek en beschuldigingen aan het adres van Tom Boonen.
Greetz

Pike jr
Vind ik ook, veel mensen vergeten nogal rap hè. Zoek in het huidig actieve peleton maar 'ns iemand met een gelijkaardig palmares als dat van Boonen en dat op leeftijd van 27, bijna 28? E3 prijs ne keer of 4, 2 RvV's, 2P-R, touretappes, groene trui, Wereldkampioen, semi klassiekers die ik vergeet, ritoverwinningen allerlei,...en dan zwijgen we nog over ereplaatsen (2de -3de) in al die koersen =D>
Belgen, eer uw helden want ik denk dat we soms niet goed beseffen wat we hier hebben rondrijden.
=D> =D> =D> =D>
Post Reply