Van Nicholas Tuareg

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Dobló-7
Mountainbiker

Post by Dobló-7 »

@ parring: de grips over de remhendels zijn van het merk Lizard Skin en deze heb ik gekocht bij Bikesport Asse (waarschijnlijk zul je ze ergens anders ook wel kunnen aanschaffen):
link: http://www.bikesport.be/index.php/catal ... d7daa13a03

@ mtb_jonas: De derrailleurwieltjes zijn van tacx en zijn degene die keramisch gelagerd zijn (+/- 25 euro voor dit setje). De kleur is eigen aan de keramische uitvoering.
link: http://www.tacx.com/producten.php?langu ... ogellagers

@ iedereen: Inderdaad, er is enorm veel verschil in titanium fietsen. Ik heb de Van Nicholas een volle dag kunnen testen bij bike shop Diest (met dank aan Daniel) en deze is me enorm bevallen (toch voor deze prijs). Anderzijds heb ook de Seven Verve, de Granville HTI pro en de Carraro 599 T Nevekilli getest dus kan ik toch een beetje spreken van een vergelijkende test ;-)
De Seven was met stip de beste -> de meest comfortabele fiets die me toch veel rendement teruggaf. Aktieprijs: 3500 euro
De Granville is me enorm tegengevallen -> ten eerste ziet hij er niet uit als een titanium (rare kleur?) en ten tweede voelde hij beenhard en absoluut niet comfortabel aan. En voor dat comfort dat ik zocht moest je toch bij titanium zijn??? Prijs: 3000 euro
De Carraro zat ergens tussen de 2 voorgaande in ->Comfortabel maar toch een fiets waar je snoeihard mee kan gaan. Meer een racer, de Seven is dat iets minder. Prijs: 4500 euro
De Van Nicholas is heel comfortabel al voelt de achterkant wel wat vaag aan bij het nemen van snelle en korte bochten (zelfde bevinding als in de O2-bikers test van vorige maand). Dit heb ik ondertussen opgelost door een andere stijvere wielset (de zilveren mavics die er nu op zitten) en door m'n bandenspanning iets te verhogen. M'n broer vatte het dit weekend heel mooi samen toen we even switchten van bike (ik z'n alu, hij m'n titaan); "alsof ik op een volgeveerde fiets zit" -> misschien wat overdreven maar toch iets waar een deel waarheid in zit.
Prijs: +/- 2700 euro

Besluit: Had ik iets meer geld, ik kocht me meteen een Seven MAAR deze Van Nicholas is voor mij een heel goed en iets meer betaalbaar alternatief.
Misschien m'n volgende frame? :wink:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik denk er juist hetzelfde over eigenlijk. Veel plezier nog met de fiets.
parring
Mountainbiker

Post by parring »

bedankt :-D
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

En een testverslagje bij. Mooi.
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

niet voor het 1 of ander, maar ge hebt die wcs grips volgens mij verkeerd gemonteerd
Die "bult " moet langs de binnenkant en niet langs de buitenkant
Dobló-7
Mountainbiker

Post by Dobló-7 »

@ Maartenca: Klopt! Op de site van Ritchey staat er een afbeelding waarbij de grips anders staan gemonteerd.
Toen ik m'n eerste rit reed lagen m'n handen al na 3 km(!) te slapen. Ik snapte d'er niks van. Toen ik de foto's bekeek van de testfiets bij Bike Shop Diest zaten die net hetzelfde zoals ik ze nu heb gemonteerd. Na het opnieuw testen van de grips bleken m'n handen niet meer te slapen. En ergens lijkt de huidige opstelling mij de juiste want als je ergens ergo-handvaten koopt staan de uitstulpingen ook altijd aan de buitenkant, niet?
:-?
Lieferschein
Mountainbiker

Post by Lieferschein »

Dobló-7 wrote:@ Maartenca: Klopt! Op de site van Ritchey staat er een afbeelding waarbij de grips anders staan gemonteerd.
Toen ik m'n eerste rit reed lagen m'n handen al na 3 km(!) te slapen. Ik snapte d'er niks van. Toen ik de foto's bekeek van de testfiets bij Bike Shop Diest zaten die net hetzelfde zoals ik ze nu heb gemonteerd. Na het opnieuw testen van de grips bleken m'n handen niet meer te slapen. En ergens lijkt de huidige opstelling mij de juiste want als je ergens ergo-handvaten koopt staan de uitstulpingen ook altijd aan de buitenkant, niet?
:-?
Ik heb dezelfde op mijn woon/werk fiets en daar staan ze met de bult naar binnen. Geen last van slapende handen.
Maar als ze voor jou zo beter staan, dan moet je ze zo laten staan natuurlijk
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Skoon bolide, nu nog inwijden in de Belgische modder =D>
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Vandaag da fietske in 't echt gezien en er zelfs eens aan geweest :P
Prachtig frame!!! Veel succes en plezier ermee.
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

't Is inderdaad jammie jammie het frame :drunk:
Maar volgens mij is het gene 4x4 van Volkswagen :-D
Post Reply