slechtste bloso routes?

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

MADRISTA666 wrote:
kenny wrote:Durbuy: route van ongeveer 10km volledig over asfalt #-o :evil:
En met slechte bepijling erbovenop

Oei da zou je ook ni verwachten hé van een parcours in de ardennen, nogthans een schoon omgeving, merci voor de info dan trek ik daar al zekers ni naartoe voor het parcours!!!
in durbuy zijn er wel enkele route's hoor terwijl je hier praat over 1 bepaalde tocht.
Ik heb de 4 vaste routes van Hotton al gereden.
blauw : teveel asfalt en weinig fun, veel kans om in den boer zijn afspanning te belanden die over de lus loopt.
Geel : iets beter maar ook veel teveel asfalt, toch wel enkele schone klims in die al dan niet op asfalt zijn.
Rood: hier begint de fun, je gaat enkele keren diep het bos in en er zijn schone klimmekes en afdalingen.
Groen : een luske van rond de 30 km die ook zeer tof is, redelijk wat hoogtemeters ( +- 500 à 600 denk ik ) en de kans om aan te sluiten op de lussen van Marche en Famenne.

verder ook de route n°5 van barvaux gereden ( ronde de megalithes ), deze lus heeft een afstand van +- 30 km waar enkele schone stukken inzitten en een totaal van om en bij de 500 hm's, enkele lange klimmen zitten in deze route verborgen alsook een schone lange afdaling op het einde over stenen, opgelet voor slipgevaar als deze nat liggen.

la roche route n° 8 langs Vecpré ; is al heel lang geleden dat ik deze heb gereden maar het is ook een schoontje, van uit la roche wel een stuk op de weg tot in vecpré en dan een lange klim.
onderweg ook enkele lange klims waar ge bij eentje zeker van de bike moet wegens een trapke ( wortel ) die ineens een stukje hoger ligt.
verder nog schoon vergezichten en enkele schone afdalingen.

verder ook nog Brakel, zottegem, ninove, erpe mere, erembodegem- aalst, denderleeuw, affligem, dilbeek en gooik.

Massini 8)
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Op nr. 1 staat bij mij Haacht: enkel goed voor beginners die nog nooit een mtb gezien hebben.

Op nr. 2 Erpe-Mere: 2 woorden, modder + baggeren: niet leuk (mss wel leuk na droge periode)

Op nr. 3 Herselt: idem Erpe-Mere

Geef mij maar een mooie route zoals die van Oud-Heverlee of Overijse! Mmmm! =P~
Manouche
Mountainbiker

slechte Blosoroutes...

Post by Manouche »

De MTB- route van Haacht is die naam niet waard. Trouwens, veel Blosoroutes bezwijken onder de druk. Met een beetje voorbereiding stippel je zelf de mooiste paden uit, waar geen mens komt. En daar hoef je heus niet voor naar de Ardennen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

mtb-fltn wrote:Op nr. 1 staat bij mij Haacht: enkel goed voor beginners die nog nooit een mtb gezien hebben.

Op nr. 2 Erpe-Mere: 2 woorden, modder + baggeren: niet leuk (mss wel leuk na droge periode)

Op nr. 3 Herselt: idem Erpe-Mere

Geef mij maar een mooie route zoals die van Oud-Heverlee of Overijse! Mmmm! =P~
Erpe-Mere vind ik eerlijk gezegd nog goed meevallen op vlak van modder.
Als het geregend heeft is het overal in deze streek vettig, maar die van Haaltert ligt er meestal echt wel nog stukken erger bij.

Modder vind je trouwens overal, vorig weekend de rode route van Somme-Leuze in de Ardennen gereden en die was ook één en al modderploeteren in het bos.
De groene daarentegen was stukken beter.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

ben niet van de streek maar die van genk is echt wel minder zelfs zonder de terils had je die mooier kunne maken hoop wel dat ze die er ooit bij gaan leggen goed om te traainen . maar van de minsten die ik al gedaan heb is wellen en herselt .
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

De Bloso route in De Panne is echt een triestig stukje. Veel offroad is er niet in te vinden. Het is eveneens slecht bepijld en meerdere keren ben ik de weg kwijtgespeeld. Zo moest ik dan telkens terugkeren en zoeken naar de pijltjes. Deze hangen echt niet in het gezichtsveld en op rare plaatsen.

Je kan beter enkele keren na elkaar de singletrack nemen in het Calmenbos. Een mooi parkoer van zo'n 4km en wie de duin tot boven kan oprijden op het eind.......chapeau.

groeten
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

pearl jam wrote:
Je kan beter enkele keren na elkaar de singletrack nemen in het Calmenbos. Een mooi parkoer van zo'n 4km en wie de duin tot boven kan oprijden op het eind.......chapeau.

groeten
Oh eens een keer een halve dag fun gehad op dat parkoertje enkele jaren gelden. Die duin graken er heel weinig op denk ik kwil wel nog eens proberen. (nu veel betere vorm dan in mijn beginperiode)
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

roy wrote:
pearl jam wrote:

groeten
Oh eens een keer een halve dag fun gehad op dat parkoertje enkele jaren gelden. Die duin graken er heel weinig op denk ik kwil wel nog eens proberen. (nu veel betere vorm dan in mijn beginperiode)
Deze winter 1 maal de duin opgeraakt in het Calmeynbos. Je kan dit enkel doen als het vriest. In de zomer begin ik er nie aan :-)
Eens je na deze duin terug op straat bent , pak je direkt terug rechts het bos in , aan splitsing ( 10 meter verder) rechtdoor. Na een bergje aan betonwegje links pakken , als je bijna in duinen zit terug links , zand op rijden en weer volgen tot je op straat bent. Zo heb je een extra lus bij dit parcourstje. Maar er zijn nog enkele toffe extra's die je aan dit parcours kan plakken.

:wink:
Last edited by polletje on Mon 14 Apr 2008 14:06, edited 1 time in total.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Die van Turnhout is heel goed.. 60% offroad! Waar komt ge da nog tegen!
stevo de slowbiker
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite magura 2007 , Thompson sub01 hydro Disc XL

Post by stevo de slowbiker »

:evil: Die van zoutleeuw super slecht gepeild

1. Zoutleeuw
2. Haacht
Post Reply