in durbuy zijn er wel enkele route's hoor terwijl je hier praat over 1 bepaalde tocht.MADRISTA666 wrote:kenny wrote:Durbuy: route van ongeveer 10km volledig over asfalt![]()
En met slechte bepijling erbovenop
Oei da zou je ook ni verwachten hé van een parcours in de ardennen, nogthans een schoon omgeving, merci voor de info dan trek ik daar al zekers ni naartoe voor het parcours!!!
Ik heb de 4 vaste routes van Hotton al gereden.
blauw : teveel asfalt en weinig fun, veel kans om in den boer zijn afspanning te belanden die over de lus loopt.
Geel : iets beter maar ook veel teveel asfalt, toch wel enkele schone klims in die al dan niet op asfalt zijn.
Rood: hier begint de fun, je gaat enkele keren diep het bos in en er zijn schone klimmekes en afdalingen.
Groen : een luske van rond de 30 km die ook zeer tof is, redelijk wat hoogtemeters ( +- 500 à 600 denk ik ) en de kans om aan te sluiten op de lussen van Marche en Famenne.
verder ook de route n°5 van barvaux gereden ( ronde de megalithes ), deze lus heeft een afstand van +- 30 km waar enkele schone stukken inzitten en een totaal van om en bij de 500 hm's, enkele lange klimmen zitten in deze route verborgen alsook een schone lange afdaling op het einde over stenen, opgelet voor slipgevaar als deze nat liggen.
la roche route n° 8 langs Vecpré ; is al heel lang geleden dat ik deze heb gereden maar het is ook een schoontje, van uit la roche wel een stuk op de weg tot in vecpré en dan een lange klim.
onderweg ook enkele lange klims waar ge bij eentje zeker van de bike moet wegens een trapke ( wortel ) die ineens een stukje hoger ligt.
verder nog schoon vergezichten en enkele schone afdalingen.
verder ook nog Brakel, zottegem, ninove, erpe mere, erembodegem- aalst, denderleeuw, affligem, dilbeek en gooik.
Massini