13/04/08 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Icebiker
Mountainbiker

Post by Icebiker »

Algemeen rapport:
Organisatie: =D>
Omgeving =D>
Bevoorrading =D>
Afpeiling =D>
Ambiance :P
Douches :(

Heb een zeer mooie tocht gereden.
Het was mijn eerste kennismaking met de Vlaams-Brabantse bossen en heuvelruggen en dat was inderdaad nogal zwaar als je de vlakke Kempen gewoon bent.
Ik vermoed dat ik nog veel zal moeten komen rijden in Vlaams-Brabant om het gewoon te worden.

Voor de rest heb ik mij wel goed geamusseerd!

Proficiat aan de organisatie.
Icebiker
Mountainbiker

Post by Icebiker »

Algemeen rapport:
Organisatie: =D>
Omgeving =D>
Bevoorrading =D>
Afpeiling =D>
Ambiance :P
Douches :(

Heb een zeer mooie tocht gereden.
Het was mijn eerste kennismaking met de Vlaams-Brabantse bossen en heuvelruggen en dat was inderdaad nogal zwaar als je de vlakke Kempen gewoon bent.
Ik vermoed dat ik nog veel zal moeten komen rijden in Vlaams-Brabant om het gewoon te worden.

Voor de rest heb ik mij wel goed geamusseerd!

Proficiat aan de organisatie.
Steven.sp
Mountainbiker

Post by Steven.sp »

Beste 2335 aanwezigen op de TT van de Rillaarse Bikers. =D>

Wij zijn zeer blij met de vele positieve reakties op onze TT. En wij kunnen ook zeker alle minder positieve reakties begrijpen. Ik zou die modderstrook persoonlijk ook niet echt leuk gevonden hebben, maar soms heb je niet veel keus hé. En, door deze laatste strook was de afspuitstand ook meteen een ramp. Anders zouden er zoveel mensen hun bike niet afspuiten, dan zou het sneller gaan en dan zou het putje niet meteen verstopt gezeten hebben.

Wat de straat van de buurtbewoners betreft, deze wordt vandaag meteen volledig proper gemaakt. En ook de speelplaats voor de kinder die vandaag weer naar school moeten hebben wij weer doen blinken als een spiegel.

Tot volgend jaar.
ct
Mountainbiker

De MAAAAXXXX!

Post by ct »

Wat een tocht gisteren. Inderdaad een beetje chaos om de wagen te parkeren en tussen al het gevriemel door te geraken maar eenmaal op de bike vergeet je dit alles. Het eerste klimmetje was een bottleneck met file tot gevolg (dacht ik even van de dagelijkse file op de E40 af te zijn :lol: ) daarna de bossen in de eerste afdalingen waar je maar beter goed achteraan je zadel kon gaan zitten. Toch even schrikken hier... daarna zalig ritje met veel afwisseling, goede bevoorrading. Had gekozen voor de 30km en stond uiteindelijk 33 en iets op de teller. Laatste modderstrook was er inderdaad mss teveel aan vooral omdat je bijna niet anders kon dan af te stappen en als je er fiestend doorgeraakte dan sleepte je 5 tot 10kg modder mee (zie problemen bij spuitstand) :( Laatste bijna cyclo-cross parcourtje (1 km) was ook een leuke afsluiter. Nog meer van dat :-D Kom zeker terug volgend jaar =D>
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Bulls-Eye wrote:Vandaag ook naar Rillaar komen bollen samen met P°, hij voor de 70 ik voor de 57 km. Heb mij goed geamuseerd alhoewel ik niet overal rijdend boven geraakt ben #-o de Ysbeek was dan voor mij ook buiten categorie had al moeite om te voet boven te geraken, hoedje af voor zij die dit kunnen =D> De vele (bos) off-road stukken waren voor mij meer dan technisch genoeg zowel berg-op-als af, kortom een tocht waar iedereen fun/fear aan beleefd.

parcour:5*
pijlen en gevaarsborden:5*
bevoorrading:5*
afspuitstand: zag er goeg uit, maar te veel volk
daarna naar huis gereden en de bike afgespoten voor de modder helemaal droog was
Inderdaad,een knap parcours met een organisatie die ik nog niet veel ergens anders heb gezien.Die pechverhelping van Safety Jogger bv. , Aquarius stand , luxe bevoorradingen (rijsttaart was bij mij wel op de 2e bev. voor de 70km) en alleen een afspuitstand die het allemaal niet meer kon slikken (letterlijk en figuurlijk).In elk geval , een zeer knappe tt en volgend jaar mogen ze mij terug verwachten =D>

PS : Ongelooflijk hoeveel er hier de Ysbeek zijn bovengeraakt :lol: :lol:
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Weeral eens een topprestatie van de Rillaarse bikers (een mens verwacht haast niets anders meer). =D> =D> =D>

Twee dagen bike-plezier met alles erop en eraan!

Vond het eerste heuvelgedeelte (waar zondag de file stond) zeer knap hertekend tov de vorige jaren! Chapeau voor diegene die het parcours daar hermaakt heeft!

Ik vond het laatste stukje juist leuk (hou wel van dat baggeren) maar kan wel begrijpen dat velen zich hier aan storen. Zaterdag vond ik het zelf ook wel wat minder omdat we toen nog kei-proper waren tot daar.
Meer dan 2000 bikers door Rillaar Dorp sturen lijkt me idd geen veilige oplossing hiervoor.
bonie+kevin
Mountainbiker

Post by bonie+kevin »

Deze tocht was af, alles erop en eraan. Prima organisatie.
Spijtig voor de lange files op de afspuitstand en voor het aanschuiven in de douches. (er was wel nog warm water,dus ok)
Proficiat aan allen die hieraan hebben meegeholpen, zeker met dit aantal deelnemers. =D> :P
Wij komen zeker terug volgend jaar.
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

Was inderdaad heel leuke tocht. Voor de 43 gekozen en alles was dik in orde behalve men ketting die het bij elke helling na de 20km liet afweten en ik dus de confrontatie met de horror niet kon aangaan.:o) Die baggerstrook op einde nam ik er met plezier bij.:o) Douches kan ik niet beoorderelen maar aan de bikewash heb ik maar ongeveer 10 minuten moeten aanschuiven. Alles hangt af van in welke tijdsperiode je aankomt als je ziet naar het aantal deelnemers ... Mag ik dan nu men polsbandje nog inruilen? Vergeten. :oops: Volgend jaar kom ik zeker weer! :wink:

Btw.: Tussen 11 en 12 stond er iemand foto's te nemen bij de afdaling na de Ijsbeek. Op jullie site zijn deze foto's niet te vinden. Was dit iemand van de organisatie of kent iemand deze persoon want ik wil wel een actiefoto van mezelf eens zien. :-D
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Kevin_V wrote:Was inderdaad heel leuke tocht. Voor de 43 gekozen en alles was dik in orde behalve men ketting die het bij elke helling na de 20km liet afweten en ik dus de confrontatie met de horror niet kon aangaan.:o) Die baggerstrook op einde nam ik er met plezier bij.:o) Douches kan ik niet beoorderelen maar aan de bikewash heb ik maar ongeveer 10 minuten moeten aanschuiven. Alles hangt af van in welke tijdsperiode je aankomt als je ziet naar het aantal deelnemers ... Mag ik dan nu men polsbandje nog inruilen? Vergeten. :oops: Volgend jaar kom ik zeker weer! :wink:

Btw.: Tussen 11 en 12 stond er iemand foto's te nemen bij de afdaling na de Ijsbeek. Op jullie site zijn deze foto's niet te vinden. Was dit iemand van de organisatie of kent iemand deze persoon want ik wil wel een actiefoto van mezelf eens zien. :-D
@Kevin_V:
Ik heb er daar enkele getrokken rond dat tijdstip, sta je erbij? Stuur maar een pb voor de orginele foto.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Prima TT, wij zijn er de zaterdag(37km) en zondag(43km) gaan rijden, ik had sterk de indruk dat er dit jaar merkelijk minder nachtrijders waren aangetreden dan vorig jaar (vorig jaar was het wel een vroege zomernacht), de zondag echter wegens spierkrampen ("leeggereden") op de ijsbeek moeten afstappen na het bordje van "nog 70m". Ga hem van de week toch nog eens beklimmen, ipv op het einde van de rit doen we hem dan aan het begin, kwestie van nog frisse benen te hebben #-o

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij de voorgaande positieve commentaren.

PS: het bagger stuk op het einde? Net voor de ijsbeek hadden we ook een bagger stuk waar alle voorliggers te voet aan het wandelen waren, ben hier rustig bergop gegaan op mijn kleinste versnelling :wink:
Kevin_V
Mountainbiker

Post by Kevin_V »

Het was idd die afdaling maar sta er spijtig genoeg niet op.:o) Toch bedankt!
Bulls69 wrote:
Kevin_V wrote:Was inderdaad heel leuke tocht. Voor de 43 gekozen en alles was dik in orde behalve men ketting die het bij elke helling na de 20km liet afweten en ik dus de confrontatie met de horror niet kon aangaan.:o) Die baggerstrook op einde nam ik er met plezier bij.:o) Douches kan ik niet beoorderelen maar aan de bikewash heb ik maar ongeveer 10 minuten moeten aanschuiven. Alles hangt af van in welke tijdsperiode je aankomt als je ziet naar het aantal deelnemers ... Mag ik dan nu men polsbandje nog inruilen? Vergeten. :oops: Volgend jaar kom ik zeker weer! :wink:

@Kevin_V:
Ik heb er daar enkele getrokken rond dat tijdstip, sta je erbij? Stuur maar een pb voor de orginele foto.
Prima TT, wij zijn er de zaterdag(37km) en zondag(43km) gaan rijden, ik had sterk de indruk dat er dit jaar merkelijk minder nachtrijders waren aangetreden dan vorig jaar (vorig jaar was het wel een vroege zomernacht), de zondag echter wegens spierkrampen ("leeggereden") op de ijsbeek moeten afstappen na het bordje van "nog 70m". Ga hem van de week toch nog eens beklimmen, ipv op het einde van de rit doen we hem dan aan het begin, kwestie van nog frisse benen te hebben #-o

Voor de rest sluit ik mij volledig aan bij de voorgaande positieve commentaren.

PS: het bagger stuk op het einde? Net voor de ijsbeek hadden we ook een bagger stuk waar alle voorliggers te voet aan het wandelen waren, ben hier rustig bergop gegaan op mijn kleinste versnelling :wink:
Post Reply