13/04/08 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fozzie
Mountainbiker

Post by Fozzie »

Parcours =D> =D>
Afpijling =D> =D>
Organisatie =D> =D>

Mijn conditie #-o #-o

Tot volgend jaar!!!!
hulle
Mountainbiker

Post by hulle »

Dikke pluim voor de organisatie!!!!!! =D> =D>
Was echt nog eens een zalige tocht=70km
Zat echt vanalles in maar inderdaad de IJSBEEK=uitdaging
Ben ze aangegaan en overwonnen+bonnetje gekregen
Zeer goede en uitgebreide bevooradingen.
Afdalingen zijn door vel met een klein hartje genomen of een volle broek!!! :P :P
Komen volgend jaar zeker terug en die zageventen blijven liever thuis :evil: :evil: :evil: :evil:
Waar kan ik de fotokes terugvinden
Xes
Mountainbiker

Post by Xes »

Ook in Rillaar gaan rijden en er een leuke training van gemaakt !
Thuis gekomen met 98km op de teller en overal netjes bovengeraakt!
Vond de beklimming na de ijsbeek lastiger eignelijk !
Greetz
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Mij stoorde de stukken naast de autostrade door en tussen de akkers me meer dan dat modderstrookje.
Verder wel een mooie tocht en enkele leuke verrassingen zoals de beloning op die steile klim en het ijsje achteraf. Ook zeer goede bevoorradingen; rijsttaart, dat maakte ik nog niet vaak mee!
orbea-rider
Mountainbiker

Post by orbea-rider »

heb ook de tt gereden, vind het gewoon schitterend. echt een formidabel parcours. en wat dat modderstukje betreft zo erg was het nu ook weer niet, het was toch maar een 150m.

douches konden beter zeker voor een organisatie met zoveel volk.

ik geef jullie een dikke 9/10 =D> =D>

tot volgend jaar
pliepla
Mountainbiker

Post by pliepla »

Voor mij was dit m'n eerste confrontatie met de Ysbeek. 'k Ben net iets over halfweg geraakt (en dat er 'zelfs een vrouw boven geraakt was' kon me op dat moment eigenlijk niet schelen). Er waren nog flink wat kilometertjes te doen, en eigenlijk was ik nog niet volledig bekomen van het modderklimmetje voor de Ysbeek.

Aan de laatste splitsing heb ik uiteindelijk (kort voor de Ysbeek dacht ik er anders over) voor de 70 km gekozen, en ben ik daardoor nog in een stevige bui terecht gekomen. Maar de twee technische heuveltjes in het allerlaatste stuk hebben dat meer dan goed gemaakt.
Over het modderstukje op het einde wilde ik het eigenlijk niet eens hebben ... 't is uiteindelijk nog voorjaar, en er zijn deze tijd ongetwijfeld tochten waar het heel de tijd van datte is. Alleen jammer dat ik op een gegeven moment achterstevoren stond en dat ik uiteindelijk toch nog van de fiets moest.

Het was alleszins een leuke voormiddag, het ijsje na de tocht heeft gesmaakt (ik hoop dat het light was) en de douches waren alweer volledig vrij, dus mij hoor je niet klagen.

Enig minpuntje: de chaos rond de inschrijvingszone: geparkeerde (en zoekende) auto's met fietsers die in de twee richtingen passerden. Zou deze straat parkeervrij maken en uitwijken naar een grotere parkeerweide een optie zijn?

Alleszins: I'll be back ... dat de Ysbeek maar al schrik begint te krijgen, want ik ben aan een ongelooflijk tempo aan het vermageren, dus wie weet aan welk tempo vlieg ik dan naar boven :wink:
witte
Mountainbiker

Post by witte »

Even iets over de avondrit.
Dit was gewoon mooi om te rijden en zoals iedereen wel weet kruipt er toch heel wat werk in om een tocht voor te bereiden, uit te stippelen en te bepijlen, enz., enz.
Je moet het toch maar doen om tot na middernacht goedlachs nog bezig te zijn (lees werken) en daarna 's morgensvroeg weer fris en wel op pad te gaan om alle pijlen te controleren en alle andere posten te bezetten met de nodige manschappen,.........
Hiervoor niet driemaal petje af, maar duizend maal proficiat.
Over de rit in het donker (ben rond 20.45u.gestart) wil ik het volgende kwijt. Dit was enorm plezant en zoals iedereen die in het donker al gereden heeft weet je dat je vooral goed moet opletten. Bij elke gevaarlijke strook of oversteek was alles heel, maar echt heel goed aangegeven alsook de bepijling, hier was echt niets op aan te merken.
Wat het parcours betreft kon ik me echt goed amuseren. En die modderstrook hoort hier nu eenmaal bij, trouwens als men deze tt in tegengestelde richting zou gaan rijden spreekt niemand op het eind daar nog over en geloof maar, dat als er omgereden kan worden had men het wel gedaan. Het enige spijtige vond ik dat er weinig rijders waren in het donker. Wat op zaterdagnacht de douches betreft vond ik dat heerlijk en lekker warm (d.i. op vele plaatsen toch anders) ,de afspuitstand was ook prima maar ik kan begrijpen dat als er een massa volk komt dit te min is.
Bedankt en ik hoop volgende keer terug er bij te kunnen zijn.
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Vandaag ook naar Rillaar komen bollen samen met P°, hij voor de 70 ik voor de 57 km. Heb mij goed geamuseerd alhoewel ik niet overal rijdend boven geraakt ben #-o de Ysbeek was dan voor mij ook buiten categorie had al moeite om te voet boven te geraken, hoedje af voor zij die dit kunnen =D> De vele (bos) off-road stukken waren voor mij meer dan technisch genoeg zowel berg-op-als af, kortom een tocht waar iedereen fun/fear aan beleefd.

parcour:5*
pijlen en gevaarsborden:5*
bevoorrading:5*
afspuitstand: zag er goeg uit, maar te veel volk
daarna naar huis gereden en de bike afgespoten voor de modder helemaal droog was
mOnstertje
Mountainbiker

Post by mOnstertje »

Ik heb me vandaag aan de 70 km gewaagd (+ 35 heen en 35 terug naar Mechelen). Ik vond het een prima tocht alleen brachten de extra lussen van de 70 (tov de 57) niet echt veel bij: op 1 technisch stuk single track na liepen die lussen vooral over van die vlakke veldhobbelwegeltjes. Zelfs het stuk naar Langdorp - waar toch schitterende tracks liggen..
steven Vl
Mountainbiker

Post by steven Vl »

hulle wrote: Waar kan ik de fotokes terugvinden
Deze komen zo snel mogelijk op onze website http://www.rillaarsebikers.be.
Post Reply