Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

i-Mac wrote:
tsielio wrote:Kan je de kaarten niet laden/gebruiken op een MAC?
Dus alleen trainingcentersoftware bruikbaar en niet mapsource met de kaarten?
Of zie ik het fout nu?
Je kan wel kaarten opladen, maar die kaarten moet je eerst op een PC omzetten. Garmin is echter druk bezig met de software om deze omweg op te lossen.

MapSource kreeg voor Mac de naam "BobCat".
Mss een domme vraag, maar zorgt dat niet voor problemen aangezien je bijvoordbeeld de nieuwe CN slechts op 1 PC (of MAC) kan gebruiken?
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

tsielio wrote:
Mss een domme vraag, maar zorgt dat niet voor problemen aangezien je bijvoordbeeld de nieuwe CN slechts op 1 PC (of MAC) kan gebruiken?
Je moet de kaarten eerst "unlocken" alvorens ze om te zetten. Dat is iets die in de handleiding staat op de Garmin (Mac) website.

Je kan trouwens altijd een 2de code ontvangen. Dit als je een tweede Garmin kooopt (bv om in de auto te gebruiken).
de Ron
Mountainbiker
Location: '17 Scott Spark 900 RC Ultimate, '17 Scott Scale RC 900 World Cup

Post by de Ron »

CN kan je op zoveel PC's zetten als je wil. Je dient dan telkens dezelfde unlock code in te voeren.

Je kan de CN kaarten echter maar naar 1 gps oversturen. Optioneel heb je een 2e unlock code om het op een 2e gps te zetten

Ron
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Ik vind het een beetje stom om een nieuw topic te openen voor 1 vraagje.
Ik heb een polar cs300 en heb dus een fietscomputer met hartslagmeter enz. Maar ik zou graag nog een gps hebben. Welke kan ik dan best kopen? De 305 of kan ik beter voor de 705 gaan en dan men polar verkopen? De gps gaat dienen voor op de weg en offroad en ook voor af en toe is het buitenland te verkennen.

Alvast bedankt.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

Putteke wrote:Ik vind het een beetje stom om een nieuw topic te openen voor 1 vraagje.
Ik heb een polar cs300 en heb dus een fietscomputer met hartslagmeter enz. Maar ik zou graag nog een gps hebben. Welke kan ik dan best kopen? De 305 of kan ik beter voor de 705 gaan en dan men polar verkopen? De gps gaat dienen voor op de weg en offroad en ook voor af en toe is het buitenland te verkennen.

Alvast bedankt.
Op de 305 kan je geen kaarten opladen. Je kan wel routes van het net halen, maar dan zie je enkel de richting waar je naartoe moet. Tenzij ik dat verkeerd zie.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Idd geen kaarten op de 305, wel een kruimelspoor dat je kan volgen.
CN kan je op zoveel PC's zetten als je wil. Je dient dan telkens dezelfde unlock code in te voeren.

Je kan de CN kaarten echter maar naar 1 gps oversturen. Optioneel heb je een 2e unlock code om het op een 2e gps te zetten

Ron
Ik weet dat dit met oude CN kon, ook met nieuwe? Gehoord dat Garmin enorm veel inspanningen deed om dubbelgebruik van kaartmateriaal te beperken...
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

i-Mac wrote:
Putteke wrote:Ik vind het een beetje stom om een nieuw topic te openen voor 1 vraagje.

Alvast bedankt.
Op de 305 kan je geen kaarten opladen. Je kan wel routes van het net halen, maar dan zie je enkel de richting waar je naartoe moet. Tenzij ik dat verkeerd zie.
Dus dan ben ik beter met de 705?
Brambot
Mountainbiker

Post by Brambot »

Voor degene die scherpe prijzen zoeken voor de Garmin:

http://www.numericshop.be/nl/catalogue/ ... ous_menu=4

Heb er me ene gaan halen (705 bundle = 429€). Prijzen gelden enkel als je besteld over het internet.

Heb wel wat problemen gehad met het apparaat zelf. Mijn eerste exemplaar lade niet op, teruggebracht op Zaterdag, Maandagavond kon ik reeds een nieuw exemplaar gaan afhalen. Ze gaan blijkbaar dagelijks langs de invoerder van Garmin, wat de goede service verklaart.

Ik heb ook nog niet door hoe ik de hoogtemeters kan calibreren. Ons huis stijgt en daalt per dag tot 50m ... :wink:

De rest is wel zalig, toerke rijden, op kaartje de weg terugzoeken, stijging op grafiek zien, tof tof tof

grtz
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Is het normaal dat als je edge aan staat en je verbind hem met je pc hij uitvalt en gewoon op t scherm een icoon geeft dat hij aan t opladen is. Je kan hem ook niet aanzetten. Wat ik ook raar vind is dat er een mededeling hangt aan de usb kabel dat je eerst een cd rom moet installeren alvorens je hem verbind met pc. Bij mij zat er 1 cd rom in die enkel dienst doet als handleiding :roll: . Het traingscenter heb ik ook v d garminsite moeten downloaden alvoor ik kon een training exporteren. Mijn pc herkent wel de edge als usb apparaat dat ik kan aanklikken maar waar ikniets mee ben. Geen van die bestandjes kan ikopenen.Is dit normaal? Ikdacht dat als hij verbonden was je direct naar het trainingscenter konof andere dingen kon doen..Nu moet ik eerst het trainingscenter zelf openen en dan de knop indrukken omde taing te exporteren.
Hoe krijg je een gereden rit op google earth?

Grtz
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

tyro13 wrote:Is het normaal dat als je edge aan staat en je verbind hem met je pc hij uitvalt en gewoon op t scherm een icoon geeft dat hij aan t opladen is. Je kan hem ook niet aanzetten. Wat ik ook raar vind is dat er een mededeling hangt aan de usb kabel dat je eerst een cd rom moet installeren alvorens je hem verbind met pc. Bij mij zat er 1 cd rom in die enkel dienst doet als handleiding :roll: . Het traingscenter heb ik ook v d garminsite moeten downloaden alvoor ik kon een training exporteren. Mijn pc herkent wel de edge als usb apparaat dat ik kan aanklikken maar waar ikniets mee ben. Geen van die bestandjes kan ikopenen.Is dit normaal? Ikdacht dat als hij verbonden was je direct naar het trainingscenter konof andere dingen kon doen..Nu moet ik eerst het trainingscenter zelf openen en dan de knop indrukken omde taing te exporteren.
Hoe krijg je een gereden rit op google earth?
Is bij mij ook zo. Had eerst TC afgehaald via Garmin, dan edge aankoppelen en via dat icoontje je rit inladen. Normaal gezien staat er in je werkbalk ook een linkje "kaart via google earth" of zo, waar precies kan ik niet zo direct zeggen. Ben er ook nog maar net mee aan 't proberen :-D
Post Reply