Ja zeker niet te missen heb deze tocht al 2jaar na mekaar gereden .Inderdaat een van de mooiste van de ardennenjerwain wrote:Kawa je moet niet twijfelen, ga maar naar Deigné. Vorig jaar kon ik niet, maar ben er 2 jaar geleden geweest.
Schitterende tocht, echt 1 van de mooiste in de Ardennen!!! Hoop heel hard dat ik dit jaar tot daar kan geraken want wil het voor geen geld missen.
13/04/2008 DEIGNE - AYWAILLE
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- mtberke
- Mountainbiker
- UBO
- Mountainbiker
Vettige troep daar in aywaille. Toch een ferm, technisch tochtje inderdaad beter als de tocht van aywaille begin dit jaar; was van plan om de zestig te doen, heb deze stijle ambitie maar teruggeschroefd tot een 27 + 7 tochtje. Die lus van 7 en die andere van 8, als je binnenkomt vindt da een prachtig idee. Effe @ Fons : komt da filmpje op de site te staan?
- moddercrosser
- Mountainbiker
Post by moddercrosser »
Ook hier 't moddervarken komen uithangen.
Voelde me helemaal in m'n sas. Was tot hier toe wel 1 v/d zwaarste Ardennentochten da'k al gedaan had.
Lange stukken met wortels à volonte en grassige/drassige ondergrond, waar je blij bent nog iets voort te geraken. Zelfs afdalingen die hiermee niet echt vlot bolden, maar dat maakte het lekker technisch !
Enkele superstukken ertussen met bvb. een afdaling IN een riviertje, regelmatig door een wadje, 't stuk waar de supereventsfotograaf zat (Ninglinspo?). De stenige afdalingen waren vaak tricky, maar nog met enige snelheid te nemen.
Tothiertoe nog geen A-tocht gemaakt zonder plat te rijden in een afdaling, nu dus wel
. Dit dankzij een minder-comfortabele hogere bandendruk, maar 't heeft blijkbaar ook z'n voordelen.
Bevoorradingen genoeg natuurlijk. Na 2de x aan bev. 1 hagelbuitje
. Ideaal om af te koelen. Daarna nog efkes regen en da was 't. Ideaal weer dus. Op 't einde de 7 extra bij de 38 nog maar gedaan, modder genoeg hier amai. Leuk maar toch uitputtend op 't einde.
Al bij al een mooie tocht, al noem ik het niet Ardennens mooiste wegens te weinig singletrackgehalte als bvb een Blegny-Housse.
Lange stukken met wortels à volonte en grassige/drassige ondergrond, waar je blij bent nog iets voort te geraken. Zelfs afdalingen die hiermee niet echt vlot bolden, maar dat maakte het lekker technisch !
Enkele superstukken ertussen met bvb. een afdaling IN een riviertje, regelmatig door een wadje, 't stuk waar de supereventsfotograaf zat (Ninglinspo?). De stenige afdalingen waren vaak tricky, maar nog met enige snelheid te nemen.
Tothiertoe nog geen A-tocht gemaakt zonder plat te rijden in een afdaling, nu dus wel
Bevoorradingen genoeg natuurlijk. Na 2de x aan bev. 1 hagelbuitje
Al bij al een mooie tocht, al noem ik het niet Ardennens mooiste wegens te weinig singletrackgehalte als bvb een Blegny-Housse.
- thompson ryder
- Mountainbiker
Post by thompson ryder »
Jep Twas een heel vettig tochtje.
Twas de eerste keer dat ik in onze Belgische ardennen ben gaan rijden en this mij 100% meegevallen. eigen tempo en da komt wel goe hé.
ja,ast wa droger geweest was wast mss nog beter geweest.
En kwa organisatie vond ik het ook geslaagd.
Weet er mss iemand op welke site je de foto's kan terugvinden van aan dat beekje?
Greetz en mss tot volgende week.

Twas de eerste keer dat ik in onze Belgische ardennen ben gaan rijden en this mij 100% meegevallen. eigen tempo en da komt wel goe hé.
ja,ast wa droger geweest was wast mss nog beter geweest.
En kwa organisatie vond ik het ook geslaagd.
Weet er mss iemand op welke site je de foto's kan terugvinden van aan dat beekje?
Greetz en mss tot volgende week.
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Vettig?
Ik was op tijd vertrokken en m'n fiets was nog nagenoeg proper tot de 2e ravito. Enkel opspattend bronwater.
Nadat de kleine afstanden er terug bijkwamen, was het inderdaad vettigheid troef.
Maar de laatste lange lus waar enkel de 60 km reed was het terug proper. Slechts 1 bandenspoor voor me.
Als je op tijd* komt, niet vettig dus.
* Tja: om 05h00 opstaan nadat je op zaterdag de volledige Hageland Classic en de nachtrit in Rillaar hebt gereden (even voor 02h00 de nest in) kan pijn doen, zeker als je hier de langste afstand opdraaid ...
P.S.: zalig parcours hé. Wat een lange klimmen, wat een mooie natuur, wat een bossen.
Ik was op tijd vertrokken en m'n fiets was nog nagenoeg proper tot de 2e ravito. Enkel opspattend bronwater.
Nadat de kleine afstanden er terug bijkwamen, was het inderdaad vettigheid troef.
Maar de laatste lange lus waar enkel de 60 km reed was het terug proper. Slechts 1 bandenspoor voor me.
Als je op tijd* komt, niet vettig dus.
* Tja: om 05h00 opstaan nadat je op zaterdag de volledige Hageland Classic en de nachtrit in Rillaar hebt gereden (even voor 02h00 de nest in) kan pijn doen, zeker als je hier de langste afstand opdraaid ...
P.S.: zalig parcours hé. Wat een lange klimmen, wat een mooie natuur, wat een bossen.