12/04/08 Zulte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

cowboy peter wrote:
Triple-T wrote: Conclusie : Shitterende organisatie, locatie, bepijling, bevoorrading allemaal TOP, maar de eerste 30km van het parcours waren ondermaats.
'k denk dat de meeste mtb'ers eerder het omgekeerde zullen zeggen. De wijziging aan het parcours was meer gericht op banecoureurs dan op mtb'ers. Vorig jaar kregen we in het 2e deel de oevers van de leie te verwerken , meestal minder goed lopend, maar daarom niet minder uitdagend. Nog belangrijker, er was veel meer offroad.
Soit, heb mij geamuseerd en dat is het belangrijkste.
Cowboy, wat bedoel je nou eigenlijk, ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt. ik ben mtb'er pur-sang hoor, die 1500km op de weg zijn voornamelijk woon-weg verkeer, heb gewoon nog niet veel tijd gehad om te mtb'en in het weekend

Ik heb me trouwens ook geamuseerd...
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Ik vond deze rit ontgoochelend en wa overroepen. De privéstroken kon ik op één hand tellen en de rit was met weinig overtuiging in mekaar gestoken. Er zijn VTT's die met minder naambekendheid/omgevingmogelijkeden (vb. Nevele) ne betere VTT in mekaar steken, gewoon door betere/meer voorbereiding. Ik denk niet dat de parcoursbouwer een fanatieke "MTB-er" is maar eerder ne boaneTOERIST. Zulte is voor mij een gemiste kans.
Last edited by Slick on Sun 13 Apr 2008 12:16, edited 1 time in total.
Vandamke
Mountainbiker

Post by Vandamke »

De mening van een al 10-tal jaren rijdende mtb-er: Tot aan de bevoorrading was het een baantourtocht. Het tweede gedeelte was meer mountainbikegericht en door de forse wind was deze trip toch nog lastig. De parcourbouwer zal wel een ex- wielertoerist zijn. Maar de rest (bepijling, ontvangst en bevoorrading) was uitstekend. Volgend jaar iets doen aan het parcour en ik kom terug.
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

"Heuvelachtig tocht met lange stukken off-road"...niet veel van gezien eigenlijk. Parkoer was beetje tegenvaller heel veel baan, maar ik ga hier niet beginnen zagen hè :-D 't was mooi weer en we hebben ons geamuseerd. Parkoer lag er vlotjes, al bij al misschien 2 strookjes die drassiger lagen. Lekker warme douches, nul komma nul file aan bikewash, grimbergen à 1€. Had wel 't gevoel da dit meer een organisatie voor baanrennertjes is, bijna geen bikers tegen gekomen. Wel opvallend veel would be quicksteppers, jezus moeten er zo een hoop truitjes verkocht worden zeg :lol:
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Deze gisteren voor het eerst gereden en ik weet niet echt wat ik er moet van zeggen. Verre van slecht, maar ook niet echt mijn ding. De aanloop was tamelijk verhard, alhoewel dat ook wel kan bedriegen doordat bijna alle offroad droog lag en vlot bolde. Tweede deel, tegenwind, en beetje meer glooiend en minder vlot bollend, was beter. Geen vroegere edities gereden, dus ik kan niet vergelijken. Normaal gezien, als er niets anders op de kalender is, kom ik wel terug, maar ik denk niet dat het ooit mijn favoriet zal worden.

Qua organisatie leek alles me wel goed. Geen echte minpuntjes opgemerkt, dus dat zat goed.

Bij mijn start en aankomst heel wat bekende gezichten gezien. Een tijdje op onze Dingo gewacht, maar die bleef serieuze vertraging te hebben. Uiteindelijk met Scubaluc en twee andere Herders vertrokken (blijken nu Firmie en Jervanheg te zijn, prettige kennismaking) en tot aan de bevoorrading samengebleven. Met hen mee afgeslaan voor de 45. Na de bevoorrading is de groep uiteengevallen waardoor ik bij Firmie en de inmiddels aangesloten Knurrebikers Lady en Ralph (?) belandde. Nog een leuke après, dus wat wenst een mens meer...
't klimmerke
Mountainbiker

Post by 't klimmerke »

een vlamparcours met een beetje teveel boane zekers.
zatten wel schone stukken =D> maar er kon misschien wat meer
uit de bossen gehaald zijn.
Wel niet veel mtb'ers tegengekomen.
Goede bevoorrading met een beetje vanalles =D> =D> .
Volgende keer wat meer off-road graag .
Steentje
Mountainbiker

Post by Steentje »

Bedankt allemaal om van de vierde editie van de Rit van de Gouverneur een succes te maken! We hopen dat alle [b]2.947 deelnemers [/b]een prachtige fietsdag gehad hebben in Zulte. De complimenten en kritische opmerkingen nemen we uiteraard mee naar onze evaluatievergadering. We zijn alvast vastbesloten om volgend jaar nog ietsje beter te doen en de kaap van de 3.000 deelnemers te ronden...

Hoewel we als 'baanrenners' vooral wielertoeristen aantrekken, proberen we toch elk jaar ons best te doen voor de MTB'ers. Michel, onze MTB-parcoursbouwer heeft in de winter elke wegel in de omgeving opgezocht en daar een tocht mee samengepuzzeld. Vaak bleken deze wegels opritten te zijn (met honden die hun tanden blootgrijnzen) of dood te lopen, maar vaak heeft hij ook onbekende stukken ontdekt. Het is niet altijd gemakkelijk om in onze omgeving een uitdagende tocht samen te stellen. Als je over de E17 trekt, zit je vaak in het vaarwater van andere tochten...

Maar we blijven ons best doen! Tot volgend jaar!!!
Slick
Mountainbiker

Post by Slick »

Steentje wrote:Michel, onze MTB-parcoursbouwer heeft in de winter elke wegel in de omgeving opgezocht en daar een tocht mee samengepuzzeld. Vaak bleken deze wegels opritten te zijn (met honden die hun tanden blootgrijnzen) of dood te lopen
Michel is waarschijnlijk ne facteur van beroep :oops:
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

firmie wrote:Samen met enkele andere Herders vertrokken om 13H. Deze tocht was leuk om eens te doen, maar inderdaad, heel veel road, misschien wat meer de bossen benutten (Lozer). Anderzijds een zeer goede bevoorrading. De bepijling was uitstekend, gratis bewaakte fietsparking, nog een soja drink bij aankomst. =D>
Ook kennis gemaakt met enkele andere forumleden, altijd leuk om wat meer bikers te leren kennen.
Fietsparking was inderdaad gratis, maar die kerel zei gewoon, zet uwe fiets daar maar en pak hem daarna terug. Wat is dan het verschil met hem gewoon tegen een nadar te zetten?
Wij hebben trouwens de 100km op de weg gereden, iets uitdagender dan de mountainbiketocht hier.
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

Een beetje teveel baan. Is die kanten niet echt uit te sluiten, maar hier en daar toch wat laten liggen: vooral de Spitaalsbossen vond ik jammer: we waren er vlak bij, en daar kan toch 2 à 3 km singletrack uit gehaald worden door sommige andere parcoursbouwers. Volgend jaar niet laten liggen [-o<

Wat ook héél jammer is, en dat heeft met deze tocht niets te maken: is het u opgevallen hoe ze bepaalde stukken van Lozerbos vakkundig dichtgemaakt hebben voor fietsers :cry:
Last edited by jootje on Sun 13 Apr 2008 20:26, edited 1 time in total.
Post Reply