12/04/08 Zulte

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Herder Firmie
Mountainbiker

Post by Herder Firmie »

Samen met enkele andere Herders vertrokken om 13H. Deze tocht was leuk om eens te doen, maar inderdaad, heel veel road, misschien wat meer de bossen benutten (Lozer). Anderzijds een zeer goede bevoorrading. De bepijling was uitstekend, gratis bewaakte fietsparking, nog een soja drink bij aankomst. =D>
Ook kennis gemaakt met enkele andere forumleden, altijd leuk om wat meer bikers te leren kennen.
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

de koersvlo tocht was dik in orde, met nog een paar andere marathonbikers de 150km gedaan en we hebben ons rot geamuseerd.
BBstijntje
Mountainbiker

Post by BBstijntje »

ze mochten wel op een paar plaatsen toch bordjes zetten opgepast gevaar. Op sommige plekken moest je soms brusk remmen om te kunnen stoppen.
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Eerste VTT sinds Paasmaandag in Torhout, en nooit eerder naar de gouverneurs's rit in Zulte afgezakt. Iets voor 9 uur met de nodige argwaan vertrokken : 5 (!) € inschrijving, van een pechtel.nr. of een bonnetje voor een knabbelingske achteraf niks te merken, en enkel maar koersfietsen, koersfietsen en nog eens koersfietsen in de startzone. De eerste kilometers overigens weinig of geen off-road, maar algauw begon het toch te beteren.
Onderweg leek alle argwaan nogal voorbarig geweest : 't Was uiteindelijk een mooie MTB-rit (55km), zijn 5 € waard, met veel afwisseling, en ook een paar mooie bosstroken. Prima bepijling, droog parcours en mooi weer (ondanks de wind), en in dergelijke omstandigheden is 1 bevoorrading zeker voldoende.
Enkel de streek rond Nokere-berg kwam me wat bekend voor, van één of andere rit afgelopen winter, maar voor de rest was het voor mij grotendeels onbekend terrein, en dat maakte het nog leuker.
Aan de bevoorrading zelfs een dorpsgenoot van me ontmoet, en ook Hanzi (messcherp afgetraind en in supervorm, hoorde ik zeggen) was er van de partij.
Uw MTB-rit is gewogen en geschikt bevonden meneer de gouverneur, 't was in orde en we hebben ons geamuseerd !
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Ik heb deze ook gereden, eerder onverwacht en na de middag; 62 km, leuk weertje en perfecte organisatie, maar het parcours ... was toch heel gevleid om dit mountainbiken te noemen ... :^o Er zat mss wat meer in de bossen, maar voor de rest is dit idd het beste wat er uit de streek te halen is. Thanks guys!
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

Ook zeer tevreden over onze(met "snelle luc" en enkele herder-collega's),tweede tt van de dag!
Twee tt kunnen rijden met enkel stof en een klein modderspatje op het veloken!!
Idd ietske teveel boanne in het eerste gedeelte,doch ruimschoots goedgemaakt nadien.
Perfecte bevoorading in een prachtig kader! =D> 10/10
Vond het wel spijtig dat er geen enen van die porche-oldtimer-eigenaars daar wou ruilen met mijn mtb-race-machine!! #-o :lol:
Na 40km, de pees erop gelegd te hebben aan 26 avs, zat onze derde man serieus in zuurstof-gebrek,
en hebben we een 15-tal km met de handrem op moeten verder rijden!
Maar we hebben hem wel veilig en wel terug richting sporthal kunnen loodsen,waar hem nog een 7-tal km huiswaarts resten!
Wij waren verzadigd voor vandaag,en blikken voldaan terug.
En de Gouverneur,die bezweet binnenkwam na zijn wegrit,en ook een man van vlees, water en bloed bleek te zijn,
werd persoonlijk bedankt voor de mooie fietstochten en prachtige initiatieven!
Just a perfect day.......
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Deze morgen omsteeks 10u vertrokken voor nog maar mijn 2° TT van 2008.
Wel al 1500km met de koersfiets gereden dus met de conditie zit het wel snor. Deze rit verkozen boven Astene omdat er sprake was van wat hoogtemeters.

Daar was in het eerste deel, uitgezonderd de brug over de E17, weinig van te merken. Vond het supersaai, veeeeeel asfalt en meestal brede offroad wegen, enig pluspunt was de meewind die mijn gemiddelde tot ver boven de 25 deed stijgen.
Toen we het lozerbos indoken kwam ik ineens tot leven, dit was echter maar van korte duur. Ze slaagden er zelfs in om nog een paar stukjes asfalt erin te steken #-o. De bevoorrading stond in schril contrast met het parcours. Maar plots kregen we dan toch leuke stukken, wat klimmetjes en afdalingen, hier en daar wat technisch, het werd zelf leuk, enkel de wind maakte het vrij lastig. Had al in de mot dat ze met 55km niet terug in Zulte gingen geraken, ik had er juist zestig.
Bepijling was super behalve aan de vijver waar iedereen links meedraaide

Conclusie : Shitterende organisatie, locatie, bepijling, bevoorrading allemaal TOP, maar de eerste 30km van het parcours waren ondermaats.
Gouverneur, doe hier nog iets aan en dit is een super TT.

Tot slot nog mijn cijfers : 59,85km; 2u24m38s; 24,8avg
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Triple-T wrote: Conclusie : Shitterende organisatie, locatie, bepijling, bevoorrading allemaal TOP, maar de eerste 30km van het parcours waren ondermaats.
'k denk dat de meeste mtb'ers eerder het omgekeerde zullen zeggen. De wijziging aan het parcours was meer gericht op banecoureurs dan op mtb'ers. Vorig jaar kregen we in het 2e deel de oevers van de leie te verwerken , meestal minder goed lopend, maar daarom niet minder uitdagend. Nog belangrijker, er was veel meer offroad.
Soit, heb mij geamuseerd en dat is het belangrijkste.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

oeps beetje mis
Last edited by barty on Sun 13 Apr 2008 10:51, edited 1 time in total.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Na een ganse week te hebben geleefd als een pater (of toch bijna, enkele details niet te na gesproken :wink: ) gisteren rond 10 u ook de eerste start genomen samen met Knurrebikers Lady en Zoef. De eerste km waren inderdaad veel asfalt en vond het wel jammer dat de mooie stroken langs de Leie er niet meer tussen zaten. We peddelden verder aan een gezapig tempootje wetende dat we twee toerkes zouden rijden.Knurre die had enkel een beetje last van te weinig slaap en te veel Malibu en Zoef die zijn soepele cadans verraadde dat hij wel goeie benen had.Aan de eerste splitsing in Machelen kozen we om in de voormiddag de kleine toer te doen en in de namiddag de grote toer te rijden, snel uitgerekend (45 + 55) zou dat 100 km moeten zijn voor deze dag.Tot aan de bevoorrading was het enkel het stukje Lozer Bos dat ik de moeite vond. De bevoorrading werd bemand door Kurt en zijn gezinnetje en was best eens leuk om die terug te zien.
Na de bevoorrading vond ik het wel beter qua rit en de wind in het nadeel.Op het einde van de eerste toer de plaatselijke bakker dan even bezocht en zijn voorraad rijsttaartjes opgekocht (gelukkig hadden we eentje op overschot voor Grote Plateau :wink: )en toen hadden we blijkbaar reeds 52 km.De benen voelden nog goed aan en geen enkele keer "diep" geweest.
In de namiddag kozen Knurre en Zoef ervoor om niet te wachten op de rest van de Anglo Boys en vertrokken ook voor hun tweede toer.
Dan met 5 Boys de start genomen in de namiddag voor de Groten Toer en de pees werd er reeds van de eerste km goed opgelegd.Banane die dacht op dat ogenblik nog dat hij goede benen had maar enkele km later werd al gauw duidelijk dat hij zichzelf (weeral) verkeerd had ingeschat :bounce: .
Het stuk rond de surfput in Deinze was een ideaal plaatske om ne keer gas te geven en het resultaat was snel duidelijk...Banane zouden we voor de rest van de rit niet meer op kop zien rijden en deed daarmee zijn reputatie als wieltjeszuiger alle eer aan.
Ik besloot om bij Banane te blijven na de bevoorrading zodat ik de rit zou kunnen uitrijden zonder "tennen" te zijn ...want er stond nog het één en ander op het programma 's avonds :drunk: :drunk:
Dirk,Youri en Peter waren mekaar waard en die kozen het hazepad. Banane heeft dan nog zo'n 30 km in mijn wiel zitten afzien en toen was het tijd voor enkele Blondes aan 1 € ...helaas waren de salamietjes reeds op (ik verdenk Knurre van een overdaad aan Salamietjes tijdens de middagpauze)
De dag geëindigd met zo'n 120 km, helaas was mijn computerke kapot dus geen verdere details ivm avg.
De organisatie was zonder twijfel uitstekend met goede bevoorrading, goede bepijling maar er valt meer uit deze streek te halen qua mtb en ...voorzie misschien in het vervolg een noodnummer =D> =D>
Post Reply