13/04/2008 - Sint Niklaas
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
de cascadeur
- Mountainbiker
Ik heb vanmorgen de rit in sint niklaas gereden. Eerst even het weer afgewacht, want er kwamen serieus donkere wolken af. Een uurtje later dan gepland toch naar sint niklaas afgekomen.
De rit viel wel een beetje tegen. Zoals eerder al gemeld, kregen we vrij veel asfalt voorgeschoteld. Naar het einde toe werd het wel leuker. De weggetjes rond het fort en het stukje in de bossen van haasdonk waren een aangename ontdekking
De bepijling was wel dik in orde en jawel... ik ben nog geëindigd in het zonnetje
De rit viel wel een beetje tegen. Zoals eerder al gemeld, kregen we vrij veel asfalt voorgeschoteld. Naar het einde toe werd het wel leuker. De weggetjes rond het fort en het stukje in de bossen van haasdonk waren een aangename ontdekking
De bepijling was wel dik in orde en jawel... ik ben nog geëindigd in het zonnetje
- P D B Crashbiker
- Mountainbiker
Post by P D B Crashbiker »
van morgen deze tocht gereden en mij goed geamuzeerd in de bossen en aan het fort. Zeer goed afgepijld 
Gisteren ook de 47 km gedaan in Sint-Niklaas en mij al bij al zeer goed geamuseerd. Alhoewel we pas rond 9.50u vertrokken zijn, moedigde iemand van de organisatie ons toch aan om de 47 km te doen aangezien de grote lus voornamelijk via goed bereidbare landwegen ging (blijkbaar waren er een aantal niet bereidbare stukken geschrapt). Er was inderdaad zeer weinig modder wat ook we ook wel eens konden smaken na het baggeren van de laatste weken. De eerste 30 km hebben we aan een hoog tempo afgewerkt. Nadien kwamen de meer technische stukken en de lange passage door het bos die wel leuk was. We zijn dan met mooi weer toegekomen iets na 12u. Wat ook opviel was de zeer vriendelijke en behulpzame organisatie zowel bij de bevoorrading als bij de afspuitstand.
- Dickie
- Mountainbiker
Mijn eerste tt sinds 1/2 december.
Thuis op het fietsje gestapt net op het moment dat het begon met regenen.
Tijdens de tocht klaarde het langzaam uit.
Een lange aanloopstrook met veel asfalt en vlotbollende kerkwegels kwamen goed van pas.
Daardoor kon ik op souplesse blijven rijden, de weinige stoempstukjes kon ik overbruggen door nóg wat lager te schakelen.
Eenmaal voorbij het fort van Haasdonk op dat schorspaadje geraakte ik slecht vooruit en moest ik teveel forceren.
Het linkerbeen begon weer lastig te doen* en het gebrek aan forme liet zich goed voelen
Nog even van de bossen van Haasdonk geproefd en dan maar weer naar huis.
*Vandaag diagnose gehad: benen en heup zijn OK
maar 't komt uit de rug
Had dus eigenlijk niet hoeven te stoppen en nog rustig naar de aprés kunnen uitbollen
Een lange aanloopstrook met veel asfalt en vlotbollende kerkwegels kwamen goed van pas.
Daardoor kon ik op souplesse blijven rijden, de weinige stoempstukjes kon ik overbruggen door nóg wat lager te schakelen.
Eenmaal voorbij het fort van Haasdonk op dat schorspaadje geraakte ik slecht vooruit en moest ik teveel forceren.
Het linkerbeen begon weer lastig te doen* en het gebrek aan forme liet zich goed voelen
*Vandaag diagnose gehad: benen en heup zijn OK
Had dus eigenlijk niet hoeven te stoppen en nog rustig naar de aprés kunnen uitbollen
Zo, terug op den bike! Blij dit te horenDickie wrote:Mijn eerste tt sinds 1/2 december.
Het linkerbeen begon weer lastig te doen* en het gebrek aan forme liet zich goed voelen![]()
*Vandaag diagnose gehad: benen en heup zijn OKmaar 't komt uit de rug
![]()
- Dickie
- Mountainbiker
Hoi, Bulls-eye.Bulls-Eye wrote:Zo, terug op den bike! Blij dit te horenDickie wrote:Mijn eerste tt sinds 1/2 december.
Het linkerbeen begon weer lastig te doen* en het gebrek aan forme liet zich goed voelen![]()
*Vandaag diagnose gehad: benen en heup zijn OKmaar 't komt uit de rug
![]()
Had dus eigenlijk niet hoeven te stoppen en nog rustig naar de aprés kunnen uitbollen, Glenn en ik hadden het er gisteren nog over wanneer we terug samen op pad konden. En de forme die komt zo wel weer terug, tot binnenkort....
Ik blijf voor mezelf den Arnold 'Terminator' quoten en dus positief denken:
'Ai wiel bie beck'.