klierkoorts ; wie heeft raad

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Post Reply
flupke73
Mountainbiker

klierkoorts ; wie heeft raad

Post by flupke73 »

hoi,

net uitslag van bloedtest, zoals gevreesd = klierkoorts,
heb dit nu voor de derde week en begin er eindelijk een beetje door te
komen,
maar kruip voorlopig niet op de fiets,
(nergens op trouwens, ivm besmettelijk)

wie heeft goede raad????
mello
Mountainbiker

Post by mello »

Het enige wa ge kunt doen is goe rusten. En zien da ge volledig in orde zijt vooraleer ge weer terug begint.
Mijne maat heeft da ook gehad, heel hard van afgezien, ma als hem genezen was, was hem beter dan ervoor. Waarschijnlijk de medicamentjes hé :drunk:

Greetz
rbernaer
Mountainbiker

Post by rbernaer »

Hey Flupke,

Enkele jaren geleden heb ik ook klierkoorts gehad. Men heeft mij toen de wijze raad gegeven wortelsap te drinken. Ik kan je verzekeren dat het niet te drinken valt :-) maar bij mij heeft het wel geholpen.

Gouden raad is en blijf natuurlijk : rusten en niet te vroeg beginnen :-(

-Rb-
Jack77
Mountainbiker

Re: klierkoorts ; wie heeft raad

Post by Jack77 »

flupke73 wrote:hoi,

net uitslag van bloedtest, zoals gevreesd = klierkoorts,
heb dit nu voor de derde week en begin er eindelijk een beetje door te
komen,
maar kruip voorlopig niet op de fiets,
(nergens op trouwens, ivm besmettelijk)

wie heeft goede raad????

Heb het twee jaar geleden ook stevig gehad. Was trouwens toen al doodop wegens de vele overuren. Heb een paar dagen in het ziekenhuis gelegen wegens 6 kg afgevallen en serieuze leverontsteking. 'k Zal ook helemaal geel, tot mijn "oogwit" toe.

Medicamenten pakken was compleet verboden (wegens dië lever) en heb enorm veel moeten rusten. Begint ook niet meteen zot (hoe gematigd ook) te doen als ge u beter voelt of ge krijgt een paar dagen later nen terugslag. Ik weet dat ge niks doen en om het kwartier/half uur (of zelfs 5 minuten) op ne stoel zitten beu zijt, maar probeer u toch in te houden.
Bedenk dat het toch winter is...

Had vooral 's avonds last van barstende hoofdpijn en kon toen absoluut niks verdragen (wat mijn omgeving dan weer niet kon verdragen, die vonden dat ik kinderachtig deed toen ik 12 man en nen TV in een dubbel ziekenhuiskamer wat te veel vond, maar soit).

Veel drinken. Water, dan. Niks wat uwe lever over de rooie doet gaan. Dus ook geen vettig eten.

Veel beterschap!

P.S.: Het schijnt dat dat erger toeslaat al naargelang ge ouder zijt. Ik ben na drie weken en half terug gaan werken, maar de vader van ne collega van mij heeft er drie maand mee gezeten. Gezien uwe leeftijd zulde er wel niet zo lang mee sukkelen, al blijft ge wel nog nen tijd niet helemaal fris. Mijne lever heeft toch ook nog gemakkelijk 1 à 2 maand extra nodig gehad om terug binnen "spec" te zitten.
zuwarah
Mountainbiker

Post by zuwarah »

inderdaad, veel rusten is de boodschap.
Als je pech hebt kan dat enkele maanden, zelfs meer dan een jaar, in je lichaam blijven nazinderen. Als je dit seizoen niet zo goed meer presteerd, niet panikeren, je weet vanwaar het komt hé, en voolgend jaar zal het wel beter gaan :)
flupke73
Mountainbiker

Post by flupke73 »

bedankt

lever is licht aangetast,
valt nog mee,

water drinken zei de dokter ook al,

gegroet
Dafke08
Mountainbiker

Post by Dafke08 »

Mijn neef heeft twee jaar geleden ook klierkoorts gehad en heeft er ook niet voldoende mee gerust. Gevolg was dat hij meer dan 8 maanden gesukkeld heeft met die klierkoorts. Zelf vorig jaar zaten er nog sporen van die klierkoorts in zijn bloed. Hij heeft voorbije winter een 5-tal spuiten moeten gaan halen en nu blijkt dat alles uit zijn bloed verdwenen is.
Dus ik raad je ook aan, net zoals de rest, om te rusten, te rusten en nog is te rusten.

Alvast heel veel beterschap toegewenst.
flupke73
Mountainbiker

klierkoorts

Post by flupke73 »

zondag voor de eerste keer terug de fiets op,
twee weken nog eens zwaar hervallen (te vet gegeten en 1 glas wijn
en ik was knock-out), verder gaat het wel,
't is nu al twee maand bezig,
dus rustig ritje met mijn madame, een 30km
efkes brussel infietsen, kan zij wat window-shoppen,
en ik de trapkes afdonderen

tegen mei wil ik weer fit zijn
woutvc
Mountainbiker

Post by woutvc »

Heb zelf ook de klierkoorts gehad en heb hierdoor een jaar moeten bissen. Het kan dus maanden duren eer je volledig genezen bent.
En daarna ben je nog redelijk rap moe. Maar het betert. Geef het tijd en forceer je niet, want dan doe je meer kwaad dan goed.
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

toen ik 19 was ook klierkoorts gehad
dokter schreef mij direkt 5weken thuis en moest rusten (kon ook niets anders)
mijn eerste gedacht was :wa dokter is dat hier 5 weken
moest om 15 min. iets drinken of ze voerden mij naar kliniek (mijn keel stond ook bijna volledig dicht)
de eerste week alleen maar wat gedronken
dan wat beginnen eten , stilletjes aan
en inderdaad 6 weken geduurd

bestaat geen medicatie voor(als ik mij dat goed herinner (is 21 jaar geleden)
noemt men dat ook niet DE KISSING ZIEKTE
Post Reply