bertrix benelux xc-wedstrijd

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

het is een vreselijk beeld vind ik
moest ik dit tegen komen met mijn carbon frame, dat zou nog niet zo erg zijn , is tenslotte al een 2tal jaar oud (zou toch pijn doen hoor) maar als dit gebeurt met een nieuw frame van 1wedstrijd oud zoals racing animal , tja ik zou er ook niet goed van zijn hoor

veel geluk en hopelijk vinden ze een oplossing bij specialized hé
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

viperke wrote:Sorry Sunn Extreme, maar daar begin ik niet aan! Sorry dat ik het zeg, maar het is duidelijk dat je VROEGER competitie deed. Van Mario De Clercq was ook bekend dat hij met veel lepe truukskes het tot het einde kon rekken en het dan wat lafjes proberen afmaken in de sprint.
Sja, ieder voor zich, maar als ik op die manier een plaats zou moeten opschuiven laat ik het liever zo, ik klop die andere dan wel op zijn waarde ! (Was ik trouwens aant doen maja, pedaalbreuk he :P )
En stel dat je deze trucs toepast, hoeveel plaatsen win je dan? Misschien 2 in een hele wedstrijd ?
Ik vind dat het van veel meer klasse getuigt als je anderen op een sportieve laat passeren, dat zie ik trouwens genoeg op wedstrijden. Een andere voorbeeld in de beachwedstrijden, wie zijn diegenen die komen duwen en den andré uithangen? Juist; diegenen die maar enkele keren meerijden (vaak wegrenners, ik ondervond het met Eeckhout in Oostende..). Toen loste ik dat dan maar op door hem later voorbij te gaan en hem toe te roepen of 'dat nu de manier is waarop kampioenen rijden.' Gevolgd door stilte :drunk:
See you on the trails, en hopelijk ook aan de finish :wink:

Vroeger, ja. maar hedendaags gebeuren zulke 'onregelmatigheden' nog veel meer dan vroeger.
Verder is er weinig mis als je zo duidelijk maakt dat zijn gedrag niet pikt.

ik ga regelmatig naar de cross in de winter met een kameraad - die bij de profs start. dan zie ik ook vaak nog de juniors en beloften rijden..
wel..in elke reeks gebeuren er zaken die soms bedenkelijk zijn. Het afsnijden van de bocht is daar vrij normaal..want wie eerst door de bocht gaat kan ook daardoor zijn tempo gaan opleggen, of net een kloof slaan...

ja, ik heb ook altijd verkozen om op een sportieve manier te rijden, en ook de snellere jongens zonder probleem te laten passeren.
wou ik iemand passeren, dan riep ik links of rechts gaan, of gewoon yup...
zelden mensen gehad die tegendraads waren. Op die manier van aangeven is het een bepaalde vorm van respect naar de ander toe en de meesten weten dat te waarderen dat je even roept.
Sommigen maken er helaas een sport van in de wedstrijd om een ander op slinkse manieren te benadelen door bv rijden tegen de derailleur, achterwiel,bruusk wegdrummen tot duwen en de andere valt.... wel, dat geval met die renner dat ik beschreef was ook zo iemand.. en gewoon met gelijke munt terugbetaald op hetzelfde moment. Die heeft dat wel bij anderen nog gedaan, maar niet meer bij degenen die hem duidelijk lieten merken dat dat niet de manier was.

Helaas zijn er altijd van die pipos die het niet kunnen laten van toch nog eens te drummen terwijl je al opzij gaat (zoals hier aangeven van die hollander), ofwel willen ze je gewoon de kant inrijden / draaien op slinkse wijze. Of express tegen je derailleur gaan rijden om je uit te schakelen...
soomige duwen je zelfs letterlijk de kant in omdat ze vinden dat je niet snel genoeg opzij gaat.
het probleem met zulke personen is dat ze dat steeds blijven doen, en ze weten erg snel bij wie ze dat kunnen en wie niet.
Zulke personen moet je gewoon van een andere kant laten zien dat jij dat ook bij hen durft. dat wil niet zeggen dat je hem omver moet rijden, maar je moet laten merken / voelen dat hij dat geen 2 keer zo moet doen en dat het ook op een andere manier kan.
buiten wat roepen gebeurd er verder niks... maar de komende keer passen ze wel om je iets te lappen.

competitie is soms keihard, en sommigen gedragen zich minder sportief, vinden het zelfs tof om een ander wat te lappen..... tegenover hun moet je geen respect tonen.

wat Mario declerck betreft : dat is het absolute topniveau... daar gaat het om heel wat centen en grote belangen. declerck was nog een propere rijder wat dat betreft. Ik vind dat je zijn prestaties niet moet minimaliseren door de indruk te geven dat die enkel zo kon winnen.
Hij heeft talrijke malen zijn supremacy laten zien, technisch goed onderlegd, veel snelheid in de benen en snel aan de meet. vergeet niet dat hij 3 jaar lang de concurrentie zowat verpletterde (getuige zijn de WK titels oa) en dat op een leeftijd dat de meesten al aan stoppen denken.
De meeste ex en huidige belgische profs kunnen enkel maar stikjaloers zijn op zijn carriere en zijn palmares.

verder nog mannen die vooral slinks en niet bepaald sportief rijden of reden
Marc Jannsens was daar een heel erge in.
STYBAR en een paar andere tjechen zijn geen zuivere jongens, wellens doet het ook regelmatig, idem. Of Ben Berden, die werd trouwens niet graag gezien vanwege zijn vaak totaal onsportieve gedrag.
tja.. Eeckhout is een steenezel, dat is publiek geheim.
Verder hebben zulke wegrenners met sprintcapacitetien een auto-reflex om met de ellebogen te werken. En in een strandrace is het vaak drummen in het eerste gedeelte, waarop ze vaak instinctief zo reageren.
dat wat aanduwen is eigen aan hem (eechout is een sprinter van nature), en voor hun is dat aantikken / duwen een manier van voelen wat jij gaat doen.. duw jij wat met de elleboog tegen, zal hij ook minder snel gaan aandringen. Das een andere manier van te zeggen 'sorry jong, maar ik blijft hier zitten' Met die beweging is totaal niks verkeerds.
ook op de weg gebeurd dat veel.. vooral de sprinters zijn erg. maar niemand maakt daar echt een punt van omdat men weet dat sprinters instincief al met de ellebogen werken / duwen. punt is om je niet zomaar opzij te laten zetten.
een niet-sprinter zal minder snel toeren gaan uithalen zoals jij beschrijft.
in de mtb op alle niveaus gebeurd dat ook allemaal..zeker in de eerste ronden als ze proberen posities te verwerven.
op topniveau zeggen die daar niks van omdat ze dat altijd verwachten, en voor hun (idem veldrijders) een onderdeel is in het tactische spel van de wedstrijd. Zolang het niet de spuigaten uitloopt natuurlijk.
Denk je nu ook echt dat onze Belgische top en subtop-mtb'ers altijd 100% sportief rijden?? nee...want dan zouden ze onmogelijk aan de top geraken, of zich kunnen handhaven, op int. niveau.
ze rijden allemaal 95% sportief, en de overige 5% word af en toe toegepast.

en het hangt ook veel af welke belangen er zijn, en de instelling van de renner. voelt die zich goed, is erg gedreven en wil absoluut presteren, dan is de kans groter dat die in bepaalde situaties bepaalde kneepjes gebruikt. Elke wedstrijdrenner hoeft ooit wel iets gedaan om een tegenstander onder de knie te houden, of gewoon om sneller voorbij te steken.
renners zijn wel sportmensen met sportiviteit voorop, maar het zijn geen heilige boontjes.
die bestaan zelfs in een klooster nog niet, zelfs niet in het vaticaan.
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

die micha rijdt met cube team kledij heeft halflang haar en zeer groot van gestalte. Kleur kledij wit en blauwen hier en daar rood.
Ontkende in mijn gezicht maar er stond dan doodleuk op hun ploegsite in het nieuwsvak tussen het verhaal te lezen;
"Beide renners vertrokken goed met de start maar net voor de eerste bocht reed er iemand tegen Sander zijn achterwiel aan en een valpartij was het gevolg waarbij ook Micha betrokken bij was hij viel zelfs zo hard op iemand anders zijn carbon fiets dat deze volledig doormidden brak! "
Leuk om te weten hoe je de waarheid naar je hand kan zetten...
Ik heb juist nieuws gehad van Specialized
GEEN Garantie....
Krijg normaal wel serieuse grote korting bij aankoop nieuwe.
Wat moet ik doen me erbij neerleggen en nieuwe kopen
of protesteren en bij verlies niets van korting krijgen....
Heb wel gehoord dat ik die Micha kan doen betalen gedeeltelijk via de verzekering van de bond...
Gekregen van bondslid....
RACING ANIMAL
Mountainbiker
Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3

Post by RACING ANIMAL »

en ja de manager van cube team nl die micha onder hoede heeft wil niet tot compromis komen vind duwen de normaalste zaak van de wereld en dat zo'n breuken tot de competitie kunnen behoren.
Wat een aanwinst voor de mtb wereld....
marathonman
Mountainbiker

Post by marathonman »

Duwers en trekkers zijn er altijd! Maar sportief mag je dat niet vinden. Het is wel zo dat je je moet laten gelden om hun gedrag binnen de perken te houden. Zo dring je bij die gasten respect af en zullen ze de volgende keer wel wat sportiever zijn. Als dat dan niet het geval is kan je nadien altijd een verslagske op een site zetten waarin je hun naam in het vet in een negatief daglicht stelt. :lol:
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Jammer dat er nog steeds een gedeelte onsportievelingen zijn, zeker als je elkaar verschillende keren tegenkomt. Sportief gedrag dragen de meeste mountainbikers gelukkig wél hoog in het vaandel!!
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

marathonman wrote:Duwers en trekkers zijn er altijd! Maar sportief mag je dat niet vinden. Het is wel zo dat je je moet laten gelden om hun gedrag binnen de perken te houden. Zo dring je bij die gasten respect af en zullen ze de volgende keer wel wat sportiever zijn. Als dat dan niet het geval is kan je nadien altijd een verslagske op een site zetten waarin je hun naam in het vet in een negatief daglicht stelt. :lol:

klopt inderdaad, je moet je bij zulke gasten laten gelden.. anders blijven ze dat doen, of bij het volgende maneuver nog erger....

wat de val betreft met kaderbreuk.. dat is inderdaad een risico van de wedstrijd.

maar niet wanhopen.... probeer via uw verzekering de fiets te recupereren.
Klein ongevalletje bij de familie ;) in uw voordeel. Familiale verzekering regelt het dan verder.
en gezien het een nieuwe is trek je zowat alles terug.

je hebt de aankoopbon nog?
spreek af met iemand van de familie om het te bespreken. een ongevalletje is snel gebeurd ;)
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Spijtig van je fiets, maar racen= risico.......vind het een mooie geste van Speci dat ze je een korting aanbieden.

(mijn mening over onsportief gedrag......een oog om een oog.....)

Denk eens over een titanium frame btw.....dat breekt niet!
easyrider
Mountainbiker

bij deze mijn steun

Post by easyrider »

Hey Racing Animal bij deze wens ik je echt mijn steun te betuigen voor de miserie da ze je hebben aangedaan.

Truukjes van de competitie noemen ze dat daar moet ik mee lachen, ze kunnen zo een mens in de prak rijden en een ernstige blesure bezorgen.
Dit is nu gelukkig niet het geval maar jij staat er toch met je kapotte kader.

Een mens heeft dan eens iets waar hij fier op is, en dan rij je naar de andere kant van het land om in helse omstandigheden een wedstrijd te rijden en dan kom je dat tegen ik heb echt met je te doen.

Hopelijk lukt er mss toch nog iets via de één of de andere verzekering zo dat je wat terug kan krijgen.

Greets
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

El Perro Diablo wrote:Spijtig van je fiets, maar racen= risico.......vind het een mooie geste van Speci dat ze je een korting aanbieden.

(mijn mening over onsportief gedrag......een oog om een oog.....)
jij kan het ook weten :)

btw : Wim de Vos was ook iemand die erg smerig koerste in het veld, mtb en weg
die moet jij je vast ook nog herinneren ;)
Post Reply