wel , zo'n verhaal doet deugt . ikzelf rij ook al een hele tijd met klikpedalen , geen probleem al gaat ge natuurlijk in het begin ne keer tegen de grond . maar als je daar schrik van hebt , waarom dan MTB'en?Metalpe wrote:Ik rij nog steeds niet met klikpedalen. Al de valverhalen ivm niet op tijd uitgeklikt komen etc blijven voor mij de doorslag geven.
Ik rij niet op tijd maar voor het plezier, opbouw en behoud van conditie en de beleving van de prachtige natuur, dus de extra (trek)-kracht is voor mij geen overtuigend argument. Ik probeer meestal wel flink door te rijden, zodat ik steevast moe en voldaan aankom, maar of mijn gemiddelde nu 20km/u is of 21km/u, dat laat me koud.
Verder heb ikdeze pedalen. Het zijn pedalen van cannondale met een soort van uitstekende schroefjes. Als je gewone sportschoenen of skateschoenen aanhebt (alles behalve keiharde legerbotinnen;)), bijten de pedalen zich serieus vast. Ik ben er nog nóóit afgeschoven. Dit haalt, voor mij althans, het argument dat zegt dat je van gewone pedalen afschuift, onderuit.
Als ik zo lees op het forum, is er echter bijna niemand die net zoals ik zonder klikpedalen rijdt buiten een paar absolute beginners... Ofwel schaamt men zich ervoor.
Neen, doe wat je zelf wil. Ga je voor tijd en extra trekkracht, koop dan klikpedalen. Doe je het enkel voor de natuur en wil je niet onderuit gaan omdat je niet uitgeklikt geraakt, koop er dan geen.
Ik heb dankzij de mtb al 2 keer in het ziekenhuis gelegen met gebroken neus, aantal tanden uit, gezicht langs alle kanten kapot etc... Ik ga het zonder blijven doen... Ik neem elke afdaling die ik zie, maar ik wil tenminste onmiddellijk mijn voet aan de grond kunnen zetten als ik het nodig acht.
nu , door mijn werk ben ik nu niet meer in de mogelijkheid om 's zondag een tt te doen en rij ik al een 6 maanden op mijn gemak tijdens de week. geen drukte , want dit tt's lijken de laatste jaren meer op een competitie ( in vlaanderen toch , wallonie is veel aangenamer ) en ja , ik weeg maar 72 kg en kan een rit eindigen aan 20 km/h gemiddeld maar sinds ik alleen rij heb ik echt leren genieten van mtb. nieuwe , verborgen singletracks ontdekken , soms ne keer een stukske freeride. zalig. daarmee dat ik men next mtb gewoon op de fun factor ga aanschaffen en niet naar het gewicht kijk. ik ga nen santa cruz blur LT kopen ZONDER KLIPPEDALEN , minder efficient maar who cares ? het is mij te doen om te genieten van de natuur , toffe technische dingen uit te proberen !
deze pedalen. Het zijn pedalen van cannondale met een soort van uitstekende schroefjes. Als je gewone sportschoenen of skateschoenen aanhebt (alles behalve keiharde legerbotinnen;)), bijten de pedalen zich serieus vast. Ik ben er nog nóóit afgeschoven. Dit haalt, voor mij althans, het argument dat zegt dat je van gewone pedalen afschuift, onderuit.