bertrix benelux xc-wedstrijd
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- RACING ANIMAL
- Mountainbiker
- Location: Competitiebike; Fuji SLM 01 2012, wegfiets specialized sl3
gebroken specialized
Post by RACING ANIMAL »
die pechvogel was ik. Had goede start gemaakt circa rond dertigste positie was ik mee maar een leuke Nederlander; Micha Devries; waar ik zeker van ben dat hij het was maar liegt het gewoon af, wou opschuifen gaf me een duw in de zij kwam daardoor zelf in de miserie en bleef hangen aan mijn bar end. Ik kwam ten val en hij viel recht op mijn fiets terwijl het stuur nog haaks op de grond lag.
Gevolg kader door twee bye bye bike, bye bye wedstrijd.
Fiets is nu weg naar specialized.
Weet nog niet of ik nieuwe krijg....
Leuke vent die Micha, met zijn 20j mtb ervaring....
De L..... !!!
De L..... !!!
In wat tenuetje/kleuren rijdt die Micha ? Ik reed twee ronden met hem in een groepke en telkens ik die persoon wou inhalen (ik weet écht weel waar je kan inhalen en waar niet
) sneed hij me de pas af, kwam hij tegen mij leunen of duwde hij mij botweg weg. Even later op een loopstuk vond hij het blijkbaar ook wel gezellig om tegen mijn kuiten te duwen met z'n voorband. Ben er dan toch voorbijgeraakt (hij kan niet zo supergoed afdalen zag ik :p) tot ik even later pech kreeg
Mijne dader is iemand met iets blauw/wit aan denk ik..
Mijne dader is iemand met iets blauw/wit aan denk ik..
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
zijn de truukjes van het vak zou ik zeggen.. het wegdrukken op slinkse wijze zonderdat het echt opvalt.
en afsnijden idem..... de band op de kuit drukken doet men ook in het veldrijden bij het lopen.. dit om krampen uit te lokken bij de tegenstander.
bijna zeker dat die als veldrijder behoorlijk veel ervaring heeft.
ik denk dat jullie wat te braaf voor deze hollander zijn geweest.
hij maakt vooral gebruik van zijn ervaring, maar juist daardoor ook van de lepe truukjes die hij in al die jaren heeft opgedaan.
niet netjes, maar als jij zulke renner laat doen, dan zal die dat telkens bij jou blijven doen.
BNL cup is al van een wat ander niveau, en daar gebruiken sommigen bepaalde dingen op slinkse wijze op de tegenstander een hak te zetten.
als iemand wil passeren op een smalle strook, dan zet je je ellebogen wat... leunt hij tegen je aan, dan druk je met de ellebogen, desnoods met de schouders erbij.
dat afsnijden in de bocht, daar bestaat een lepe truuik voor om die dat af te leren...terwijl hij draait, stuur je iets rechtdoor en ram je op zijn achterband. gevolg is dat meneer letterlijk onderuit schuift terwijl jij bijstuurt en hem voorbij gaat (en laat liggen uiteraard)
en dat tikken met de band op de kuit... op dat moment weinig aan te doen, maar eenmaal op de fiets probeer je hem voor te blijven tot de eerste bocht en dan draai je hem vakkundig het decor in, door vlak voor, Begin van de bocht net een tikje in te houden waardoor hij probeert naast jou te komen, en dan jij de binnenkant aansnijd en kompleet naar buiten toe draait.... dat lijkt alsof meneer een stuurfout maakt.
en zo zijn er nog 10 tallen truukjes
mocht hij dat mij proberen te flikken, ik rijd hem gewoon van zijn sokken.
in het verleden heeft er ooit eentje het is serieus uitgehangen in een wedstrijd in het buitenland... in een haakse bocht achterwiel geramd - hij onderuit - terwijl ik de buitenkant nam en nog is flink over zijn achterwiel gereden.... bye bye baby, c u after the race
kheb er ooit nog een keer of 6 tegengereden maar die heeft het nooit meer uitgehangen.
als je je laat doen, dan zullen ze je elke keer wat flikken. doe jij zoals hij, dan denk zo wel eens goed na voor hij weer wat waagt.
en ja.. soms moet je wat minder spôrtief durven zijn.
als hij dat komende keer nog eens probeert, denk dan maar eens aan deze tips.
en afsnijden idem..... de band op de kuit drukken doet men ook in het veldrijden bij het lopen.. dit om krampen uit te lokken bij de tegenstander.
bijna zeker dat die als veldrijder behoorlijk veel ervaring heeft.
ik denk dat jullie wat te braaf voor deze hollander zijn geweest.
hij maakt vooral gebruik van zijn ervaring, maar juist daardoor ook van de lepe truukjes die hij in al die jaren heeft opgedaan.
niet netjes, maar als jij zulke renner laat doen, dan zal die dat telkens bij jou blijven doen.
BNL cup is al van een wat ander niveau, en daar gebruiken sommigen bepaalde dingen op slinkse wijze op de tegenstander een hak te zetten.
als iemand wil passeren op een smalle strook, dan zet je je ellebogen wat... leunt hij tegen je aan, dan druk je met de ellebogen, desnoods met de schouders erbij.
dat afsnijden in de bocht, daar bestaat een lepe truuik voor om die dat af te leren...terwijl hij draait, stuur je iets rechtdoor en ram je op zijn achterband. gevolg is dat meneer letterlijk onderuit schuift terwijl jij bijstuurt en hem voorbij gaat (en laat liggen uiteraard)
en dat tikken met de band op de kuit... op dat moment weinig aan te doen, maar eenmaal op de fiets probeer je hem voor te blijven tot de eerste bocht en dan draai je hem vakkundig het decor in, door vlak voor, Begin van de bocht net een tikje in te houden waardoor hij probeert naast jou te komen, en dan jij de binnenkant aansnijd en kompleet naar buiten toe draait.... dat lijkt alsof meneer een stuurfout maakt.
en zo zijn er nog 10 tallen truukjes
mocht hij dat mij proberen te flikken, ik rijd hem gewoon van zijn sokken.
in het verleden heeft er ooit eentje het is serieus uitgehangen in een wedstrijd in het buitenland... in een haakse bocht achterwiel geramd - hij onderuit - terwijl ik de buitenkant nam en nog is flink over zijn achterwiel gereden.... bye bye baby, c u after the race
als je je laat doen, dan zullen ze je elke keer wat flikken. doe jij zoals hij, dan denk zo wel eens goed na voor hij weer wat waagt.
en ja.. soms moet je wat minder spôrtief durven zijn.
als hij dat komende keer nog eens probeert, denk dan maar eens aan deze tips.
Sorry Sunn Extreme, maar daar begin ik niet aan! Sorry dat ik het zeg, maar het is duidelijk dat je VROEGER competitie deed. Van Mario De Clercq was ook bekend dat hij met veel lepe truukskes het tot het einde kon rekken en het dan wat lafjes proberen afmaken in de sprint.
Sja, ieder voor zich, maar als ik op die manier een plaats zou moeten opschuiven laat ik het liever zo, ik klop die andere dan wel op zijn waarde ! (Was ik trouwens aant doen maja, pedaalbreuk he
)
En stel dat je deze trucs toepast, hoeveel plaatsen win je dan? Misschien 2 in een hele wedstrijd ?
Ik vind dat het van veel meer klasse getuigt als je anderen op een sportieve laat passeren, dat zie ik trouwens genoeg op wedstrijden. Een andere voorbeeld in de beachwedstrijden, wie zijn diegenen die komen duwen en den andré uithangen? Juist; diegenen die maar enkele keren meerijden (vaak wegrenners, ik ondervond het met Eeckhout in Oostende..). Toen loste ik dat dan maar op door hem later voorbij te gaan en hem toe te roepen of 'dat nu de manier is waarop kampioenen rijden.' Gevolgd door stilte
See you on the trails, en hopelijk ook aan de finish
Sja, ieder voor zich, maar als ik op die manier een plaats zou moeten opschuiven laat ik het liever zo, ik klop die andere dan wel op zijn waarde ! (Was ik trouwens aant doen maja, pedaalbreuk he
En stel dat je deze trucs toepast, hoeveel plaatsen win je dan? Misschien 2 in een hele wedstrijd ?
Ik vind dat het van veel meer klasse getuigt als je anderen op een sportieve laat passeren, dat zie ik trouwens genoeg op wedstrijden. Een andere voorbeeld in de beachwedstrijden, wie zijn diegenen die komen duwen en den andré uithangen? Juist; diegenen die maar enkele keren meerijden (vaak wegrenners, ik ondervond het met Eeckhout in Oostende..). Toen loste ik dat dan maar op door hem later voorbij te gaan en hem toe te roepen of 'dat nu de manier is waarop kampioenen rijden.' Gevolgd door stilte
See you on the trails, en hopelijk ook aan de finish
Re: gebroken specialized
ik hoop dat je snel antwoord krijgt van specializedRACING ANIMAL wrote:die pechvogel was ik. Had goede start gemaakt circa rond dertigste positie was ik mee maar een leuke Nederlander; Micha Devries; waar ik zeker van ben dat hij het was maar liegt het gewoon af, wou opschuifen gaf me een duw in de zij kwam daardoor zelf in de miserie en bleef hangen aan mijn bar end. Ik kwam ten val en hij viel recht op mijn fiets terwijl het stuur nog haaks op de grond lag.
De L..... !!!
het ongeval zelf heb ik niet gezien wel de fiets erna
http://mountainbike.fotopic.net/p49577728.html