slijkcrosserke wrote:@ cowboy: ga je deze dan 2 keer rijden
le Wissantaise 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Het is te hopen dat het tegen dan goed weer is, anders is het daar ook baggeren.
Ik denk dit jaar de 80km te rijden, ik heb me vorig jaar op de 105km stik kapot gereden
.
Zoals ik al eerder zij, de 105 is niet te onderschatten!
Ik moet ook nog een eigen foutje rechtzetten: het is LA Wissantaise.
In de benen zal je het verschil niet voelen.
Ik denk dit jaar de 80km te rijden, ik heb me vorig jaar op de 105km stik kapot gereden
Zoals ik al eerder zij, de 105 is niet te onderschatten!
Ik moet ook nog een eigen foutje rechtzetten: het is LA Wissantaise.
In de benen zal je het verschil niet voelen.
Vorig jaar hadden we zeer schoon weer en lag het goed op een paar modderstukken na.Zutterken wrote: anders is het daar ook baggeren
Alleen de mist 's morgens had ervoor gezorgd dat sommige stukken weg hadden van een glijbaan
Laat ons hopen dat het dit jaar ook een ECHT zomerritje zal worden.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
In 2006 was het parcours verzopen. Het regende gelukkig niet op de dag zelf, maar veel stroken lager er zwaar bij, van het kaliber West-Vlaamse moddertochten. Een smalle strook met spoorvorming tussen de bomen bergop was zelfs veranderd in een stroom aflopend water waar je op moest, wat wonderwel lukte... Er moest ook een beekje van zo'n 4m breed gedwarst worden waar we tot over onze knieën in het water stonden. Een hemelsbreed verschil met de droge tocht van vorig jaar, maar minstens even leuk. Toen maar de 80 gedaan, vorig jaar de 90, dit jaar... (conditie is dat nog niet, we zien wel)Zutterken wrote:Het is te hopen dat het tegen dan goed weer is, anders is het daar ook baggeren.
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Van alle Belgische tochten die ik al reed, komt die van Wolfsdonk (Vlaams Brabant) misschien het dichtst in de buurt. Alleszins niet te vergelijken met de West- en Oost-Vlaamse tochten. Continu glooiend (zonder echt superzware hellingen) en heel veel offroad.Chriske wrote:Is deze tocht dan echt zo zwaar? Zou voor de 105km gaan.
Te vergelijken met een tocht in la Belgique??
Doenbaar als je marathons gewoon bent, maar niet te onderschatten.
Ik heb de tocht eigenlijk ook in 2006 gereden (vorig jaar overgeslaan).Chriske wrote:Is deze tocht dan echt zo zwaar? Zou voor de 105km gaan.
Te vergelijken met een tocht in la Belgique??
Het was de nacht voodien echt pokkeweer geweest, daardoor werd de tocht natuurlijk ook nog een stuk zwaarder.
Als je de tocht rustig aanpakt is de 105km zeker te doen.
De reden dat ik me stikkapot gereden had op de 105km is gewoon omdat ik steeds veeeel te rap start op grote marathons.
Zeker de moeite om te gaan
De laatste km zullen qua zicht zeker bijblijven
-
jocca
- Kerstman
- Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander
vorig jaar ook de groten toer gereden en half dood aangekomen, ook ik had de fout gemaakt van te vlug te starten. Het lag vrij zwaar vond ik vorig jaar de eerste 30 kilomter. Je hebt in de eerste kilometers een paar lange vrij zware klimmetjes (waar vorig jaar 3/4 stil stond en te voet verder ging, maar dat zijn we gewoon van de fransen ...), het bos dat daarop volgde lag toch vrij vettig maar doenbaar. Als je daar te vlug starte was je de pineut.
Dit jaar ga ik mijn abities sterk terug schroeven en gaan voor een kleinere tocht. Khebt dit jaar nog maar +/- 280 km in de benen zitten, dus het zal nog wel een poos duren voordat ik terug grote tochten ga doen
Dit jaar ga ik mijn abities sterk terug schroeven en gaan voor een kleinere tocht. Khebt dit jaar nog maar +/- 280 km in de benen zitten, dus het zal nog wel een poos duren voordat ik terug grote tochten ga doen
Ik zou hem ook willen doen, maar ik zit weer met het vervoersprobleem (mss dat mijn ouders het zien zitten, en dat ze daar dan een dagje blijven, maar ik denk het niet...).
Van afstand weet ik het totaal nog niet. Ik ben in de paasvakantie geopereerd geweest aan een ontplofte appendix, en ben in de week daarachter 6kilo vermagerd in 5 dagen tijd door de antibiotica en pijnstillers.
Ik zal morgen weer voor het eerst in 3 weken tijd terug op de fiets zitten en zien hoever ik graak. Zondag is het de bedoeling om al 80-90km te gaan rijden met de wielertoeristen, en dat zal ook kijken zijn hoe het loopt.
De komende weken zal ik de fiets meenemen naar gent, om bij te trainen, om mijn conditie terug op het peil te krijgen van waar ik stond.
Ik zal ook weer wat gaan zwemmen, om op ontlastende manier de beenspieren terug te sterken, want ik voel wel dat er wat kracht verloren is gegaan.
Ik hoop om de 105 te kunnen doen, maar het zal hoogstwaarschijnlijk de 80 worden.
Ik blijf dit topic hier volgen en zal de fysieke evoluties hier ook wel opzetten.
Grtz, RR!
Van afstand weet ik het totaal nog niet. Ik ben in de paasvakantie geopereerd geweest aan een ontplofte appendix, en ben in de week daarachter 6kilo vermagerd in 5 dagen tijd door de antibiotica en pijnstillers.
Ik zal morgen weer voor het eerst in 3 weken tijd terug op de fiets zitten en zien hoever ik graak. Zondag is het de bedoeling om al 80-90km te gaan rijden met de wielertoeristen, en dat zal ook kijken zijn hoe het loopt.
De komende weken zal ik de fiets meenemen naar gent, om bij te trainen, om mijn conditie terug op het peil te krijgen van waar ik stond.
Ik zal ook weer wat gaan zwemmen, om op ontlastende manier de beenspieren terug te sterken, want ik voel wel dat er wat kracht verloren is gegaan.
Ik hoop om de 105 te kunnen doen, maar het zal hoogstwaarschijnlijk de 80 worden.
Ik blijf dit topic hier volgen en zal de fysieke evoluties hier ook wel opzetten.
Grtz, RR!