Rohloff

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

das een logische gedachten gang van die gesloten gein, echter wat erin geraakt kan dan weer niet ontsnappen(verdampen) wat bij een open systeem wel is.En er geraakt steeds wel wat water in.
Das zoals bij industriele lagers, je denk dat modder en water DE boosdoener zijn bij die dingen, blijkt de grootste en ergste miserie stof te zijn wat erin kan ...
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

zo..alles een beetje doorgelezen.
Fiets met rohloff naaf is nu besteld...en het mooie is....de rohloff kost niets extra.
Kan de groep , xt of xtr , waar de fiest mee geleverd wordt , gratis laten vervangen voor een rohloff naaf.Ik hoop dat ik hier veel plezier mee gaat hebben.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

bollie wrote:zo..alles een beetje doorgelezen.
Fiets met rohloff naaf is nu besteld...en het mooie is....de rohloff kost niets extra.
Kan de groep , xt of xtr , waar de fiest mee geleverd wordt , gratis laten vervangen voor een rohloff naaf.Ik hoop dat ik hier veel plezier mee gaat hebben.
Da's wel een superdeal.
Voor de vervanging van de derailleurs+shifters+kabels+cranks+kettingbladen+cassette kom je imo zelfs met een XTR-groep niet aan de prijs van een Rohloff.
Die moet dan nog ingespaakt worden.
bollie
Mountainbiker

Post by bollie »

dat dacht ik ook.Fiets besteld bij http://www.roseversand.de/output/contro ... 1&werb_id=..
echt niet te geloven...ff checken zou ik zeggen...kies een mooie fiets en kijk dan ff bij ' custommade ' hier zie je of je dan bij moet betalen voor de rohloff of niet.Bij mij fiets staat er Z.M. wat betekend ...zonder meerprijs..
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Dickie wrote:Da's wel een superdeal.
Voor de vervanging van de derailleurs+shifters+kabels+cranks+kettingbladen+cassette kom je imo zelfs met een XTR-groep niet aan de prijs van een Rohloff.
maak eens uw rekening, doe ze in 2 delen : aanschaf en dan als je er 4 jaar mee gereden hebt

na veel vloeken en doen hou je na 4jaar een XTR over die frut vaneen hangt ...
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

phille wrote:
Dickie wrote:Da's wel een superdeal.
maak eens uw rekening, doe ze in 2 delen : aanschaf en dan als je er 4 jaar mee gereden hebt

na veel vloeken en doen hou je na 4jaar een XTR over die frut vaneen hangt ...
Des te meer dat bollie een superdeal heeft gekregen. :wink:
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik speel met de gedachte om mijn Gary Fisher 'singelspeed' met EBB om te turnen met een Rohloff als ik van mijn kwetsuur verlost geraak.
Heb zo wat rondgesurft wat daar voor nodig is:
De Speedhub CC DB met quick release, 'Achsplatte' CC OEM2, Speedbone, setje kabelclips, remschijf 160mm voor Avid, nieuw kransje achteraan.
Ik had nog een 2-tal vraagjes:
1°)Voor een 28" velg laten ze als kleinste verzet bvb een 36x15 toe.
Zij raden aan om niet te klein te gaan achteraan (bvb 38x16, 40x17) omdat het mogelijk is dat de pedalen meedraaien bij te voet voortduwen van de fiets met een klein kransje achteraan.
Hebben sommigen dit al ervaren?
Momenteel staat er vooraan al een 36t-blad op, dat zou anders nog kunnen dienen.
2°)Voor de Rohloff gripschift is er één alternatief van Toxoholics, een volledig draaiend handvat van 130mm dat op de juiste lengte kan aangepast worden.
Is dit mss handiger?Sommigen klagen over te weinig grip bij de standaard gripshifter in 'glibberige' omstandigheden.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

omdat het mogelijk is dat de pedalen meedraaien bij te voet voortduwen van de fiets met een klein kransje achteraan.
Dat kom ik soms tegen, maar niet van die aard dat ze heel erg meedraaien, dat het storend wordt of dat je over je pedalen struikelt.
sommigen klagen over te weinig grip bij de standaard gripshifter in 'glibberige' omstandigheden.
alleen als het heel erg nat is en je zonder handschoenen rijd.
vb in de zomer zonder handschoenen en je zweet heel erg, dan kan je problemen hebben om te schakelen, maar meestal heb je wel zomerhandschoenen aan , denk ik?

Nu heb ik mijne gripshift na 15 000 km wel vervangen, die was echt versleten. :wink:

Streets
TooT
Mountainbiker

Post by TooT »

http://youtube.com/watch?v=TaiGMKG5Vws

Fabricage van een rohloff...

Mss al gekend?
JL157
Mountainbiker

Post by JL157 »

pretty nice if you ask me..!
Post Reply