Garmin edge 605-705

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

lexen007 wrote:Nu toch al een paar dingen ondervonden.

Pas op : als je meerdere kaarten op het toestel wil laden, bvb TOPO en Citynavigator, zet de ene kaart op de SD, en de andere in het interne geheugen. Mijn TOPO kaart heeft net mijn CN overschreven. Ik kan herbeginnen met een 2h durende download. Topo vind ik minder geschikt voor op het toestel zelf te gebruiken, eerder om een rit voor te bereiden op de pc
Dat is normaal hoor,
Je moet eerst in mapsourse naar de ene kaart gaan waar je aangeeft welk gebied je wil overzetten, dan ga je via het uitklapmenutje naar de andere kaart en selecteer daar ook je gebied en dan pas stuur je het naar je gps, deze overschrijft dan alle bestaande data.
lexen007
Mountainbiker

Post by lexen007 »

Thanks, dat wist ik niet. Dus alle kaarten eerst selecteren, en dan pas in 1 keer de move naar het toestel doen. Achteraf gezien eigenlijk logisch, want er zijn maar 2 filenames. Die voor de base map, en die voor de extension map. Door op 2 drives te saven, kon ik het tijdelijk omzeilen, maar ik vreesde er al voor dat ik in troubles ging raken als ik meerdere topo's wilde bijvoegen.

Die profielen blijft hij vragen bij elke connectie. Zolang ik kies om het profiel van de gps te houden, is er eigenlijk niets aan de hand. Vermoedelijk komt het omdat ik eerst profielen op de gps en trainingcenter gemaakt heb, en pas daarna de connectie. Ik denk met het profiel van de computer te wissen ik het probleem wel ga oplossen.

Dat foutje met de hellingsmeter is op de lossen met een soft reset. Wel niet erg praktisch om tijdens te rit te doen.
gilbo
Mountainbiker

Post by gilbo »

Blijkbaar heeft de Edge 705 de zelfde ziekte als de GPSMAP 60C ( S,X)
ik heb de mijne nog niet kunnen tsten wegens een longontsteking maar die van m'n maat is al twee keer uitgevallen op de koersfiets, enkel terug aan de praat te krijgen met een Reset. Weten we meteen waarom de levertermijn in de VS opgeschoven is naar Juli 08.

Heb precies al spijt dat ik m'n 305 en m'n 60C heb verkocht...........
tyro13
Mountainbiker
Location: BMC te01 xtr 2015. Bmc slr01 campa superrecord Ax lightness lightweight 5.85kg

Post by tyro13 »

Normaal komt mijn 705 morgen binnen. Ik heb direct geen kaartmateriaal bijgekocht. Kleine vraagjes: kan je een eerder gereden tocht(mtb/weg) gewoon narijden door bv een kruimelspoor te volgen op je scherm als je geen kaartmateriaal hebt aangekocht?Kan je een bloso route downloaden en die dan rijden op kruimelspoor als je geen extra kaartmateriaal hebt, of moet je kaartmateriaal kopen eer je dit kan doen?
Slaat hij een gereden tocht automatisch op of moet je hem na aankomst ''saven''?
Kan je in t ene of andere menu zien of je geheugen bijna vol is? Er si een voorziening voor een SD kaartje, kan je daar dan je gereden tochten opzetten?

Sorry voor de vragen maar ben een ''echte'' leek in die dingen........

Kzal in t begin veel hoofdpijn hebben denk ik :drunk:
tram4
Mountainbiker

Post by tram4 »

tyro13 wrote:Normaal komt mijn 705 morgen binnen. Ik heb direct geen kaartmateriaal bijgekocht. Kleine vraagjes: kan je een eerder gereden tocht(mtb/weg) gewoon narijden door bv een kruimelspoor te volgen op je scherm als je geen kaartmateriaal hebt aangekocht?Kan je een bloso route downloaden en die dan rijden op kruimelspoor als je geen extra kaartmateriaal hebt, of moet je kaartmateriaal kopen eer je dit kan doen?
Slaat hij een gereden tocht automatisch op of moet je hem na aankomst ''saven''?
Kan je in t ene of andere menu zien of je geheugen bijna vol is? Er si een voorziening voor een SD kaartje, kan je daar dan je gereden tochten opzetten?

Sorry voor de vragen maar ben een ''echte'' leek in die dingen........

Kzal in t begin veel hoofdpijn hebben denk ik :drunk:
ja, dat kan allemaal. Er zit een basismap in maar deze geeft enkel maar de hoofdwegen. Maar je kan er perfect een track op volgen
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Zelfs in Roubaix!
Zeker voor de verkenning, mss ook voor de race.
Eigenlijk ideale computer want niets van kabels of magneten die kunnen geraakt worden/loskomen + evt hartslagmeter ineen!

http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... ial_Garmin

http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... in_display
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

[quote="tsielio"]Zelfs in Roubaix!
Zeker voor de verkenning, mss ook voor de race.
Eigenlijk ideale computer want niets van kabels of magneten die kunnen geraakt worden/loskomen + evt hartslagmeter ineen!

http://www.cyclingnews.com/photos/2008/ ... ial_Garmin

Ze maken de Garmin wel speciaal vast.

Ik heb mijn 705 gisteren ontvangen. Vandaag alles geinstalleerd, en uiteraard direct een kleine rit gemaakt.

Ik bekijk alles met Ascent, een schitterend Mac programma. Garmin is echter ook heel goed bezig met hun Mac software. Alleen jammer dat je de kaarten voorlopig nog niet kan omvormen naar Mac. Maar ook daar is Garmin mee bezig.
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

Kan je de kaarten niet laden/gebruiken op een MAC?
Dus alleen trainingcentersoftware bruikbaar en niet mapsource met de kaarten?
Of zie ik het fout nu?
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

tsielio wrote:Kan je de kaarten niet laden/gebruiken op een MAC?
Dus alleen trainingcentersoftware bruikbaar en niet mapsource met de kaarten?
Of zie ik het fout nu?
Je kan wel kaarten opladen, maar die kaarten moet je eerst op een PC omzetten. Garmin is echter druk bezig met de software om deze omweg op te lossen.

MapSource kreeg voor Mac de naam "BobCat".
tsielio
Mountainbiker

Post by tsielio »

madskatingcow wrote:Heb trouwens uit de USA een screenprotector van NavMan laten afkomen. Afgelopen maandag besteld, vandaag thuis geleverd!
Waar is deze te vinden? Link?
Zowel voor Edge305 als de 705 lijkt het mij geen overbodige luxe om de lap/startstop/joystick wat te beschermen tegen de modder!
Met wat plasticfolie gaat ook, maar is nogal toeristisch en tijdelijk...
Post Reply