http://www.sport.be/cyclingtour/rondeva ... mtb75.html
05/04/08 Ronde Van Vlaanderen
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- den mountenbiker
- Mountainbiker
- poly
- Mountainbiker
ik heb verleden jaar de 75 km mtb gereden wel in zonnige toestand en moet zeggen het is een goed berijdbaar parcour hier en daar wel even goe door duwen om de hellingen te verteren maar moet zeggen na de tocht vond ik mij nog redelijk goed.was nie uitgeput en nie moe.ben wel een mountainbiker met wedstrijd ervaring dus dat kan ook een verschil maken bij niet getrainde mtb'er.
dus zou ik zeggen gaan er voor het is echt de moeite met zoveel volk.dees jaar doe ik de 140 km op de koersfiets.is eens iets anders he.

dus zou ik zeggen gaan er voor het is echt de moeite met zoveel volk.dees jaar doe ik de 140 km op de koersfiets.is eens iets anders he.
- UBO
- Mountainbiker
pure commerce! Ze profiteren van de naamsbekendheid van de rvv. Denk dat daar nog toertochten in die streek zijn voor een paar euro, minder volk en misschien zelfs een mooier parkoer. Vaak van die mega-evenementen laten ze toch niet de mooiste stukjes in de streek zien omwille van de massa volk die daar op afkomt.ijsbeerke wrote:Ging misschien de kortse afstand eens doen met mijn zoon om hem ook eens te laten proeven , maar ook voor die afstand (25km) is het 16 euro.
Dat is 65 cent per km ! Eigenlijk is dit om te lachen.
We zitten hier soms te janken en te zagen omdat een organisatie soms eens 6euro durft te vragen .
- Scale
- Kerstman
Wat is kwijt wil over deze organisatie
------------> SCHANDALIG <---------------
ALs je op zulke tocht, in deze weersomstandigheden en voor MEGA veel euro's inschijvings geld enkel de keuze hebt uit:
1st bevoorading: Sportdrank isostar, honingkoekjes, suikerwafel, banaan.
2de bevoorading: idem maar geen suikerwafel, appelsienstukje ivp banaan
3de bevoorading: Sportdrank, honingkoekjes, banaan
Geen fietspomp aanwezig, nergens een tent/afdak om toch een beetje bescherming tegen de gietende regen........
Ik ga idd om te biken en niet om te eten maar dit vindt ik er toch een beetje over. En alles is dan nog gesponseerd. 17.000 deelnemers X ** euro. De rekening is vlug gemaakt. PUUR KASSA KASSA....
Mij zien ze zeker niet meer terug
btw, we hebben voor ons geld toch een 4 uur duurend modderbad gekregen
------------> SCHANDALIG <---------------
ALs je op zulke tocht, in deze weersomstandigheden en voor MEGA veel euro's inschijvings geld enkel de keuze hebt uit:
1st bevoorading: Sportdrank isostar, honingkoekjes, suikerwafel, banaan.
2de bevoorading: idem maar geen suikerwafel, appelsienstukje ivp banaan
3de bevoorading: Sportdrank, honingkoekjes, banaan
Geen fietspomp aanwezig, nergens een tent/afdak om toch een beetje bescherming tegen de gietende regen........
Ik ga idd om te biken en niet om te eten maar dit vindt ik er toch een beetje over. En alles is dan nog gesponseerd. 17.000 deelnemers X ** euro. De rekening is vlug gemaakt. PUUR KASSA KASSA....
Mij zien ze zeker niet meer terug
btw, we hebben voor ons geld toch een 4 uur duurend modderbad gekregen
Moet zeggen de tocht was perfect
, MAAR eerste en tweede bevoorrading een drankje en een banaan , en een appelsientje
. Derde vond ik beter
, en dan wa je krijgt voor 16 euro amai
. Er zijn veel kleinere mountainbike clubs die meer geven die hun best doen
, die douches geven ook al zijn het containers
. Vandaag emmerkes en 16 euro voor inteschrijven pffffffffff
, was toch warm water
. Vraag 5 euro dan magt van ons vtt riders met emmers zijn . de tocht was dik inorde

- Bertinus
- Mountainbiker
Mijn verhaal ...
Vol goede moed begonnen voor de 75km en tot aan km 15 vond ik het goed. Net na Berg te Bever klapband. Resultaat, binnen en buitenband gescheurd. Gedaan, finito.
Om 10u30 heb ik de pechdienst gebeld en binnen een halfuurke gingen ze mij komen oppikken. 13u15 werd ik opgepikt door de pechdienst.
Mijn RVV was dus één grote teleurstelling
Vol goede moed begonnen voor de 75km en tot aan km 15 vond ik het goed. Net na Berg te Bever klapband. Resultaat, binnen en buitenband gescheurd. Gedaan, finito.
Om 10u30 heb ik de pechdienst gebeld en binnen een halfuurke gingen ze mij komen oppikken. 13u15 werd ik opgepikt door de pechdienst.
Mijn RVV was dus één grote teleurstelling
De eerste foto's staan reeds online op: http://www.firstfotofactory.com
Doorklikken op RVV en je start nummer intokkelen.
Indien groter formaat gewenst dien je de foto aan te kopen.

Doorklikken op RVV en je start nummer intokkelen.
Indien groter formaat gewenst dien je de foto aan te kopen.

GOED......(de bepijling).........Al de rest ondermaats tov een doorsnee vtt.
Parcours: niet echt opwindend, muur en bosberg veel leuker om te doen op andere dagen en via andere route!!!
Organisatie: - pechdienst niet te bereiken ( ook handig )
- inschrijving: ter toch wel effekes over....16 euro..was eigenlijk 21 euro want kreeg mijn waarborg niet terug want "ik had reeds een plastic zakje met( gesponsorde) artikelen aangenomen." - - bevooradingen: ver onder "het landelijk gemiddelde"
- weer: gelukkig lekker vettig weer dat voor een beetje animo zorgde ( maar daar heeft de organisatie dan weer geen eer aan)
Conclusie : kassa-kassa organisatie die misbuik maakt van de naam RVV
Parcours: niet echt opwindend, muur en bosberg veel leuker om te doen op andere dagen en via andere route!!!
Organisatie: - pechdienst niet te bereiken ( ook handig )
- inschrijving: ter toch wel effekes over....16 euro..was eigenlijk 21 euro want kreeg mijn waarborg niet terug want "ik had reeds een plastic zakje met( gesponsorde) artikelen aangenomen." - - bevooradingen: ver onder "het landelijk gemiddelde"
- weer: gelukkig lekker vettig weer dat voor een beetje animo zorgde ( maar daar heeft de organisatie dan weer geen eer aan)
Conclusie : kassa-kassa organisatie die misbuik maakt van de naam RVV