Olne-Spa-Olne 2008?
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Er was maar 1 stuk echt erover vond ik vandaag, het stuk langs die wei volledig rond. Daar moest je eraf willen of niet, en je zakte op sommige plaatsen tot 20/25 cm in de modder, 't was wa gokken waar ge trapte en dan zien hoe diep het was. Sjans dak geen botten aan had want anders was ik ze nu nog aan het zoeken.
Ben ook blij dat ik met m'n oud scharminkel met velgremmen van 13.5kg vandaag heb meegenomen want het was weeral niet echt gezond voor het fietske en vooral dan voor de schijfremmen. Heb er enkele gezien en vooral gehoord die gewoon al na 40 km op ijzer aan het remmen waren.
Maar ik ben ook heel content dat ik geweest ben.
Ben ook blij dat ik met m'n oud scharminkel met velgremmen van 13.5kg vandaag heb meegenomen want het was weeral niet echt gezond voor het fietske en vooral dan voor de schijfremmen. Heb er enkele gezien en vooral gehoord die gewoon al na 40 km op ijzer aan het remmen waren.
Maar ik ben ook heel content dat ik geweest ben.
zalig ritje, met de juiste kledij en juiste banden toch. pas om 9h30 gestart, in het begin een voordeel want de baan was telkens vrij, maar op het einde waren de paadjes toch wel zwaar kapot gebaggerd van de eerdere deelnemers, toch wat tijd mee verloren. Ook twee keer achterband moeten opblazen, want na DE afdaling (een watersingletrackafdaling vol stenen van 20 op 40 cm) stond die een beetje plat. Ook wat last van mijn onderrug, maar dat was eigenlijk door de vorige dagen te zwaar te rotsklimmen in den dardeche.
Als ik het goed gezien heb, was Kris Hendrickx eerste in 3h16, ikke was 16de in (moet het eens nakijken) in 3h49.
Als ik het goed gezien heb, was Kris Hendrickx eerste in 3h16, ikke was 16de in (moet het eens nakijken) in 3h49.
Respect voor iedereen die de moed had af te komen en de 65km volledig rondreed!
Was een heel leuke rit, uitdagende omstandigheden... Gelukkig niet koud!
Voor de start was het even bibberen toen de vlokjes vielen maar het viel uiteindelijk allemaal mee.
Jammergenoeg dodelijk voor de remblokken maar voor de rest super dagje!
Was een heel leuke rit, uitdagende omstandigheden... Gelukkig niet koud!
Voor de start was het even bibberen toen de vlokjes vielen maar het viel uiteindelijk allemaal mee.
Jammergenoeg dodelijk voor de remblokken maar voor de rest super dagje!
-
Johan Degraeve
- Mountainbiker
Post by Johan Degraeve »
'k heb ook getwijfeld maar toch geweest en 't was zeker de moeite. Ondanks de hopen modder en de lichte regen in't begin blijft deze stek de moeite om naartoe te komen.
-
Stijnie
- Mountainbiker
Twas toch de max zenne vandaag, eigenlijk heb ik ervan genoten!
Toch wel last van de kou ze...de voeten waren afgevroren! Amai pikken onder den douche ze
Ik heb op den uitslag ni gewacht want direct naar huis voor de ronde van vlaanderen hé. Ongeveer 3u45 gereden schat ik....
Toch toevallig niemand al nen uitslag?
Toch wel last van de kou ze...de voeten waren afgevroren! Amai pikken onder den douche ze
Ik heb op den uitslag ni gewacht want direct naar huis voor de ronde van vlaanderen hé. Ongeveer 3u45 gereden schat ik....
Toch toevallig niemand al nen uitslag?
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Juist. Met juiste kledij en juiste banden kom je ver...Iegienie wrote:zalig ritje, met de juiste kledij en juiste banden toch. pas om 9h30 gestart, in het begin een voordeel want de baan was telkens vrij, maar op het einde waren de paadjes toch wel zwaar kapot gebaggerd van de eerdere deelnemers, toch wat tijd mee verloren. Ook twee keer achterband moeten opblazen, want na DE afdaling (een watersingletrackafdaling vol stenen van 20 op 40 cm) stond die een beetje plat. Ook wat last van mijn onderrug, maar dat was eigenlijk door de vorige dagen te zwaar te rotsklimmen in den dardeche.
Kep zelfs moeten stoppen om een jasje uit te doen wegens te warm.
Kep je niet gezien in de rit. Of was je onherkenbaar door de modder...
Zal de film eens goed bekijken morgen.
fietste en filmde de TT te Olne - Filmde ook de " crono "
Deel 1 geknipte fotokes uit de film staan op het net
Deel 2 en - Filmkes komen later...

ge zult gij te rap gefietst hebben he, fons, of je stond aan één of andere bevoorrading als ik zjust passeerde... ben wel pas om 9h30 vertrokken, had zoals gewoonlijk in dergelijk weer mijn rood goretex jasje aan.Fons Moors wrote: Kep je niet gezien in de rit. Of was je onherkenbaar door de modder...
Zal de film eens goed bekijken morgen.
Hey, dan ben jij die ik lange tijd in het visier heb gehad.Iegienie wrote:zalig ritje, met de juiste kledij en juiste banden toch. pas om 9h30 gestart, in het begin een voordeel want de baan was telkens vrij, maar op het einde waren de paadjes toch wel zwaar kapot gebaggerd van de eerdere deelnemers, toch wat tijd mee verloren. Ook twee keer achterband moeten opblazen, want na DE afdaling (een watersingletrackafdaling vol stenen van 20 op 40 cm) stond die een beetje plat. Ook wat last van mijn onderrug, maar dat was eigenlijk door de vorige dagen te zwaar te rotsklimmen in den dardeche.
Bij de start was ik weg met Hendrickx en nog ene, maar gezien het nivo verschil, wijselijk gelost.
Dan ben jij na ong.8km voorbij gerold en hebben we een tijdje rond de 4de plaats gereden (van onze startgroep).
Bij de bevoorrading in Spa ben ik moeten stoppen om de band te pompen en ben ik niet meer bij u geraakt om er proberen over te gaan.
Ben blijkbaar 10min. na u geëindigd.
Conclusie voor mij:
Fijn tochtje,
Betere prestatie dan vorig jaar (14km/h gem.),zelfs bij dit modder parcour, nu 16.3km/gem.
Zeeeer goede training geweest.
Voelde al vrij snel dat de benen niet wilden door vermoeidheid, (3weken aan een stuk 16uren gewerkt
Besluit:
Voor Houffalize rusten, rusten, rusten, en lichte training om de knie te laten herstellen.