bertrix benelux xc-wedstrijd

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

voor degenen die het parcours van NEUCHATEAU kennen / gereden hebben.... (ligt er vlak in de buurt)

ondergrond en type omloop komen ongeveer overeen, en bij veel regen kan het er erg zwaar zijn (idem Neuchateau)

wel een mooi parcours (idem Neuchateau BNL cup in het verleden)

nee best verschillende type banden mee om eventueel een wissel te doen na verkenning.
een stijve band kan je beter daar achterwege laten.. zeker bij regenweer (gaat makkelijker slippen)

het weer gaat in elk geval zeer veel invloed op het terrein hebben, zeker voor de reeksen van zondag. (dan heeft er al heel wat volk overgereden, vandaar ook)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

El Perro Diablo wrote:Als ik de weersverwachtingen hoor, ik zou gaan pingpoingen......
hehehe.. dat zegt de vlaamse Tomac ;)
FujiMan
Mountainbiker

Post by FujiMan »

Redbiker:is er echt niemand om bij mee te rijden?

Zondag is Olne - Spa - Olne ( ga ik naar toe ), is veel korter bij en je kan veel langer rijden dan dat uurtje in Bertrix. ( is ook veel te ver en de start is pas om 16h. )
manitou.
Redactie

Post by manitou. »

FujiMan wrote:Redbiker:is er echt niemand om bij mee te rijden?

Zondag is Olne - Spa - Olne ( ga ik naar toe ), is veel korter bij en je kan veel langer rijden dan dat uurtje in Bertrix. ( is ook veel te ver en de start is pas om 16h. )
maar die marathon telt niet mee voor de beneluxcup
:wink:
een marathon is iets anders dan een xc wedstrijd
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

hmm, nog niet over nagedacht. Gaat nu zondag wel extreem slecht weer worden, nog slechter als zaterdag, da's wel minder. Ma 't is idd veel korter bij.

Ivm de marathon tov een xc, Genk (in de sneeuw) was goed meegevallen, maar ben toch beter in de korte afstand dan de lange. Heb van nature niet zo'ne lange adem.

Nu ja, ondanks die adem ga ik wel de lcmt meerijden :drunk:, dus die marathon zou mss nog niet zo'n slecht idee zijn om toch wat klimwerk achter de kiezen te hebben over een lange periode.

Zal er eens over nadenken..
marc vanomobilbiker
Mountainbiker

Post by marc vanomobilbiker »

soeterke wrote:Is er daar ergens een plaats voorzien om met een caravan te staan of een camping nabij?
In Bertrix is een mooie camping http://www.campingbertrix.be/ en deze is niet ver van de startplaats.
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

Just terug van de Fun!!Het was er echt wel vettig door regen deze namiddag!!Modderbanden aangeraden.
Wel ni van da plakslijk als in zottegem!!Maar als't morge nog veel ga bijregenen vrees ik toch ook een beetje voor het parcours!
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Kon je nu nog overal fietsen of wordt het een heel einde lopen ?

bedankt !
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

lopen!!

speciaal voor mannen met korte beentjes!!! :P
alainvwbike
Mountainbiker

Post by alainvwbike »

viperke wrote:Kon je nu nog overal fietsen of wordt het een heel einde lopen ?

bedankt !
Kon (voorlopig??) overal nog gefietst worden!Maar op een stuk bergop lopend gras/weide zag ik sommige al lopen.Ik raakte al bij al nog vlotjes verder maar achterwiel slipte wel af en toe door!Morge dus??
Bandjes met wat grip zijn toch aan te raden volgens mij.Ik heb met NN 1.8 gereden en da ging redelijk vlotjes.
Was wel een soort technische zone aangelegd met wat knikjes omhoog en omlaag,daar werd ook veel gelopen.Zeker niet trager en minder riskant!Maar ook daar kon je nog redelijk biken als je niet werd gehinderd!

grtz Alain
Post Reply