Ik vind het een heel commitment om een half jaar echt naar die transalp toe te leven, er kan zo veel gebeuren... da's toch een zware last, enfin zo heb ik het toch ervaren.guntherds wrote:Als ge niet kunt gaan, verliest ge natuurlijk veel geld, das waar, maar als ge bv. niet kunt starten in Bouillon of andere organisatie, ben je ook je geld kwijt, uiteraard is de periode dat je vooraf moet betalen veel kleiner.
Over de organisatie zelf in Transalp valt niets aan te merken, ik heb reeds 2 jaar in de slaapzalen doorgebracht en dat lukt vrij aardig.
Het is gewoonweg een prachtige ervaring, een goede basisconditie is noodzakelijk en ga gewoon om hem uit te rijden, dan geniet je het meest.
Toch zit het te kriebelen om volgend jaar terug te gaan ...
PS : Adri, gij als die-hard moet volgend jaar ZEKER gaan !
Wat ge over Bouillon zegt is waar, maar tussen 20 of 40 euro en een kleine 700 verliezen is toch serieus wat verschil. :o
Ik zou voor de Transalp eigenlijk liever de laatste minuut als reserve voor een andere rijder inspringen, dan moet ik daar zolang niet op zitten broeden...
Een paar goede alternatieven ( met veel minder volk dus inschrijven is minder vroeg nodig !)voor de Transalp is bvb de Styria Alpentour en de Ironbike in Italie, die laatste is wel in tenten slapen en daar kunnen mijn oude knoken zo goed niet tegen