Garmin GPSmap 60CSX/CX

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

Voor alle duidelijkheid

Mapsource heb je altijd nodig( er zijn nog andere mogelijkheden maar begin best met begin;-))), dit is de software(die overigens samen met de GPS geleverd wordt) die je gebruikt om de kaarten en tracks naar je toestel te sturen en na een rit dan weer al gegevens te bekijken en te bewerken.
Als je alleen fietst of wandelt met de GPS heb je City Navigator niet echt nodig en kan je werken met alleen Topo Belgie.
Wat je dan niet kan : adressen zoeken en routes met begeleiding (zoals in de wagen rijden)

Als ik jou vragen overloop denk ik dat je best voor de 60Cx kiest samen met Topo België. Met 60 Csx heb je dus als extra het kompas en hoogtemeter maar als je dat weinig of niet gaat gebruiken ben je beter af zonder, deze functies gebruiken extra energie
Solo
Mountainbiker

Post by Solo »

http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/gpsmap60.asp

Hier vind je een Belgische winkel met goede prijzen, goede dienst en zelfs een cursus ......
JurgenG
Mountainbiker

Re: gps

Post by JurgenG »

kawa wrote:
JurgenG wrote:De CN gebruik ik in de wagen om te navigeren maar van zodra ik op de fiets stap is het de Topo die ik inschakel.
Dat gaat gewoon via het menu van het toestel neem ik aan? Als je de topo kaart hebt zie je de wegen toch ook he?
In het menu kan je, als je verschillende kaarten hebt, van de ene na de andere schakelen. In topo zie je de wegen uiteraard maar je kan ze niet gebruiken om de GPS je route te laten berekenen.
kawa wrote:
JurgenG wrote:De fietskaart van Garmin heb ik ook maar dat is eerlijk gezegd weggegooid geld. #-o
Fietskaart?
Ja, deze. Ik heb wel nog de oude versie, naar het schijnt zou de nieuwe iets beter zijn. Bedoeling is om ook op de fiets autorouting te hebben maar dan ook via wegen waar auto's niet mogen komen.

Ik vind het gewoon zalig fietsen met de topo, heb hierdoor ook op enkele honderden meters van mijn deur al heel leuke baantjes/paden gevonden die ik niet kende.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

JurgenG wrote:
kawa wrote: Fietskaart?
Ja, deze. Ik heb wel nog de oude versie, naar het schijnt zou de nieuwe iets beter zijn. Bedoeling is om ook op de fiets autorouting te hebben maar dan ook via wegen waar auto's niet mogen komen.
Dus hetzelfde systeem als een GPS in de wagen of CN maar dan over fiets- en wandelpaden.
Interessant, maar geen must denk ik.

Solo wrote:http://www.softsolutions.be/GPS/Garmin/gpsmap60.asp

Hier vind je een Belgische winkel met goede prijzen, goede dienst en zelfs een cursus ......
Thx, zo te zien nog kort bij huis en zo'n cursus zal ik zeker kunnen gebruiken.
Prijzen zijn zeker niet slecht, integendeel..

Denk dat ik daar eens een bezoekje ga brengen.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Allan jong, ik ga nu nog meer met u mee fietsen :wink:
Beny
Mountainbiker

Re: gps

Post by Beny »

JurgenG wrote:
kawa wrote:Ik heb wel nog de oude versie, naar het schijnt zou de nieuwe iets beter zijn. Bedoeling is om ook op de fiets autorouting te hebben maar dan ook via wegen waar auto's niet mogen komen.
ze is een aanvulling
je kan er inderdaad over routeren
maar er zitten toch ook heel veel gewone wegen tussen
vorige zaterdag deze kaart gebruikt om te fietsen van halle naar diest
doorheen ukkel, ringlaan vub bxl, ...
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Deze Ronde van Vlaanderen heb ik nogal problemen gehad met mijn Gps, 60CSx en het is de eerste keer dat ik dit voorheb. Ik maak gebruik van een Touratechhouder maar mijn GPS viel telkens uit. Vooral bij hevige trillingen, oa als ik reed over de kasseien. Is dit normaal ? Mijn batterijen waren nog goed en het is de eerste keer dat ik dit voor heb.
Ik ga veel mountainbiken met GPS, toch ook op oneffen terrein, en dan heb ik dit probleem nog nooit gehad.
Mijn vraag is : zou het kunnen dat de gps uitgaat door trillingen ?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

The Raceface wrote:Deze Ronde van Vlaanderen heb ik nogal problemen gehad met mijn Gps, 60CSx en het is de eerste keer dat ik dit voorheb. Ik maak gebruik van een Touratechhouder maar mijn GPS viel telkens uit. Vooral bij hevige trillingen, oa als ik reed over de kasseien. Is dit normaal ?
Daarom staat deze in de verkoop dus...??

:-D

Ik heb al ergens gelezen dat deze GPS nogal eens wil uitvallen op de koersfiets bij hevige trillingen....
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

- Ik meen ergens gelezen te hebben dat je bij het wandelen wel best een CSX hebt met het compas omdat je traag beweegt, klopt dit? Ben in de toekomst van zin om de gps ook te gebruiken voor wandeltochten in de bergen...

- Een fietspakket kost 99€ en hier zit in; topo België + 2GB + fietshouder.
Lijkt mij interessant, niet?

- Hoeveel kost zo'n Touratech houder ook al weer en is deze upgrade aan te raden?

- Prijs CX: 283€
- Prijs CSX: 331€
Denk dat ik niet rap voor minder zal vinden, wel?
(wil wel kopen in een winkel met service)
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Ik dacht al dit antwoord te krijgen :lol: :lol: , maar dit is niet de reden. Ik overweeg om over te schakelen naar een edge 705 maw dit is niet de reden van mijn verkoop
Post Reply