Degene die me naar de zoekfunctie gaan verwijzen, ik heb die al gebruikt maar veel wijzer word ik niet.
Ik overweeg de aankoop van een GPS, tot nu toe denk ik dat ik geen slechte keuze maak met de Garmin gpsmap 60CX of CSX.
Voor zover ik begrijp heeft de CSX enkel als extra een hoogtemeter en een compass?
- Is het de meerprijs waard?
Eerst eens schetsen waarvoor ik een GPS wil aanschaffen.
MTB
- Routes afladen van verschillende sites of collega's, vooral voor tochten in de Ardennen en in het buitenland (toekomst) te rijden.
- TT's rijden en routes opslaan om ze daarna terug op eigen houtje te rijden.
- Hoeveel hoogtemeters ik gereden heb vind ik op zich wel interessant maar om daarvoor veel extra te betalen, zo belangrijk vind ik dat niet. Dus het zou meer de functie van het compass zijn dat de meerprijs moet verantwoorden.
Wandelen
- Ik neem aan dat zo'n GPS ook heel interessant is om wandelingen te maken in binnen- en buitenland?
Nu heb ik al eens rondgekeken en ben bij de futurumshop terecht gekomen. De prijzen lijken mij daar wel mee te vallen.
Als ik zo'n gpsmap 60CX zou kopen met topo kaart België, heb ik dan voldoende voor mijn gebruik of moet ik zo'n CityNavigator erbij nemen? (GPS voor de wagen heb ik al dus daar zou deze niet voor gebruikt worden)
Ik zie ook dat ze pakketten verkopen met een extra SD kaart van 2MB, is dit aangeraden als ik in de toekomst de topokaarten van onze buurlanden ook zou willen? Kan ik de buurlanden er allemaal op kwijt en kan ik dan gewoon in het menu van kaart wisselen?
En dan misschien nog het voornaamste verschil met de Garmin GPSMAP 60 tov de CX en CSX? Is toch een behoorlijk prijsverschil en de 60 heeft toch ook een achterliggende kaart. (want dat wil ik echt)
't Zijn misschien wederkerende vragen, maar met de zoekfunctie word ik echt niet wijzer. De link van Ivo hierboven in de sticky heb ik ook geprobeerd maar die site werkt niet echt.
Het is misschien een idee om een apart topic voor beginners te maken in de GPS rubriek?
Alvast bedankt.