Cannondale scalpel 2008, nieuwe updeet pag 5
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
-
ianaprilia
- Mountainbiker
Post by ianaprilia »
jaja, ben vandaag nog even snel een ritje van 35 km gaan maken, ni langer wegens tijdsgebrek.
En de maat small is de betere keuze van geometrie voor mij.
De fiets stuurt messcherp en voelt enorm strak aan, mijn oude scalpel was veel comfortabeler, k kan dit verschil enkel wijden aan t stijvere carbon frame van de nieuwe.
Qua respons, klimwerk en stabileit in afdalingen is het een top fiets en de aangepaste veerconstructie achteraan doet zijn werk, maar toch voelt de fiets bijna aan als een hardtail, geen beweging (pompen) in de achtertrein tijdens het normale rijden. superfiets dus.
Enkel t verschil in verzetten en schakelen gaat me nog wat training en aanpassing vergen.
En de maat small is de betere keuze van geometrie voor mij.
De fiets stuurt messcherp en voelt enorm strak aan, mijn oude scalpel was veel comfortabeler, k kan dit verschil enkel wijden aan t stijvere carbon frame van de nieuwe.
Qua respons, klimwerk en stabileit in afdalingen is het een top fiets en de aangepaste veerconstructie achteraan doet zijn werk, maar toch voelt de fiets bijna aan als een hardtail, geen beweging (pompen) in de achtertrein tijdens het normale rijden. superfiets dus.
Enkel t verschil in verzetten en schakelen gaat me nog wat training en aanpassing vergen.
Ja,......... Tzijn knappe fietskes die nieuwe scalpels.
Heb mij zo'n framekit besteld (blauw)
Wielen heb ik laten spaken. DTswiss aerolite/ZTR/DTswiss 240S achteraan. De rest ga ik overbouwen van mijn bestaande fiets.
Als ik die van u zien kan ik amper nog wachten om ook met zo'n beestje over de velden te scheren...........
Veel succes ermee.
Heb mij zo'n framekit besteld (blauw)
Wielen heb ik laten spaken. DTswiss aerolite/ZTR/DTswiss 240S achteraan. De rest ga ik overbouwen van mijn bestaande fiets.
Als ik die van u zien kan ik amper nog wachten om ook met zo'n beestje over de velden te scheren...........
Veel succes ermee.
-
ianaprilia
- Mountainbiker
Goesting om te veranderen
Post by ianaprilia »
heb zin om een paar zaken te veranderen en wat rode accenten te leggen
op til zijnde zaken:
remmen: Marta SL 2009 rood
staan er al op en vind ik persoonlijk beter remmen dan de juicy ultimates
Wielen: twee wielen van de slee van de kerstman af laten vijzen, zouden normaal onder weg moeten zijn, wordt dus iets voor begin januari
Industry Nine ultralight hubs in rode kleur en met keramische lagers, met zwarte spaken, dt swiss XRC330 velgen ... die passen normaal goe bij de achterdemper he
ben benieuwd naar t gewicht en de capaciteiten...
een aantal rode alu boutjes aan de derailleurs voor t rode accent
En een stickertje voor op de lefty, op maat gemaakt door perfectionist Tish.
da zal genoeg zijn vrees ik..., vooral de sticker was de grootsten dobber
ahja, daarna zoek ik nog ene om in mijn plaats trainingskilometers af te leggen, wegen tijdsgebrek
, wat dacht ge van een 400 km per week, kwestie van mijn conditie wat op te krikken 
op til zijnde zaken:
remmen: Marta SL 2009 rood
staan er al op en vind ik persoonlijk beter remmen dan de juicy ultimates
Wielen: twee wielen van de slee van de kerstman af laten vijzen, zouden normaal onder weg moeten zijn, wordt dus iets voor begin januari
Industry Nine ultralight hubs in rode kleur en met keramische lagers, met zwarte spaken, dt swiss XRC330 velgen ... die passen normaal goe bij de achterdemper he
ben benieuwd naar t gewicht en de capaciteiten...
een aantal rode alu boutjes aan de derailleurs voor t rode accent
En een stickertje voor op de lefty, op maat gemaakt door perfectionist Tish.
da zal genoeg zijn vrees ik..., vooral de sticker was de grootsten dobber
ahja, daarna zoek ik nog ene om in mijn plaats trainingskilometers af te leggen, wegen tijdsgebrek
-
ianaprilia
- Mountainbiker
Post by ianaprilia »
heb hier nog ne ouwen vrouwevelo van in den oorlog staan, k dacht, hoe zwaarder, hoe beter als t is voor de trainingskm's he...
k zal er wel de houten banden van vervangen door een paar varkensblazen, da geeft wa meer comfort denk ik...

k zal er wel de houten banden van vervangen door een paar varkensblazen, da geeft wa meer comfort denk ik...
- Mister T.
- Mountainbiker
Re: Goesting om te veranderen
dat zou ik wel graag eens zien. moet wellichtianaprilia wrote: Industry Nine ultralight hubs in rode kleur en met keramische lagers, met zwarte spaken, dt swiss XRC330 velgen ...
Waar hebt ge dat op de kop kunnen tikken?
Last edited by Mister T. on Wed 24 Dec 2008 14:29, edited 1 time in total.