06/04/2008 Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Mister No Chaïn wrote:
Stanislas wrote:Idd, bij het buitenrijden van Hogenbos, de Tervuursesteenweg oversteken en de E40 blijven volgen richting Hoekstraat (met dat tunnelke onder de E40). We hebben bij het betreden van dat boske een oversteek gemaakt over de goot om het al niet uit stilstand te moeten doen. Je kan er op 3 manieren naar boven maar de linkse kant is de enige die te doen is, tenzij het droog ligt, dan zijn er enkelingen die via de rechtse of de middenste helling boven geraken. Il faut le faire...

Ik ben er gisteren nog gaan rijden, en het ligt er lekker vettig bij!

Stuk bos dat volgt is anders ook niet van de poes...

Hier omhoog dus :-)?
Ligt er droog bij en is idd goed te doen, stukken erachter zijn zeer vettig ...

Image
Ik vermoed niet dat het deze klim is, maar je zit er niet ver naast.
Wanneer je vandaar richting Leuven rijdt, ga je een kleine straat passeren die door een tunneltje loopt. Boven kan je verder richting Leuven rijden. Je passeert op je linkerkant een kapelletje en daarna wordt de weg onverhard en gaat hij door een bos. Die volg je.
In dat bos zijn een aantal "paden". Dus moet je ze allen eens proberen.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

joeke wrote:
Mister No Chaïn wrote:
Stanislas wrote:Idd, bij het buitenrijden van Hogenbos, de Tervuursesteenweg oversteken en de E40 blijven volgen richting Hoekstraat (met dat tunnelke onder de E40). We hebben bij het betreden van dat boske een oversteek gemaakt over de goot om het al niet uit stilstand te moeten doen. Je kan er op 3 manieren naar boven maar de linkse kant is de enige die te doen is, tenzij het droog ligt, dan zijn er enkelingen die via de rechtse of de middenste helling boven geraken. Il faut le faire...

Ik ben er gisteren nog gaan rijden, en het ligt er lekker vettig bij!

Stuk bos dat volgt is anders ook niet van de poes...

Hier omhoog dus :-)?
Ligt er droog bij en is idd goed te doen, stukken erachter zijn zeer vettig ...

*foto*
Ik vermoed niet dat het deze klim is, maar je zit er niet ver naast.
Wanneer je vandaar richting Leuven rijdt, ga je een kleine straat passeren die door een tunneltje loopt. Boven kan je verder richting Leuven rijden. Je passeert op je linkerkant een kapelletje en daarna wordt de weg onverhard en gaat hij door een bos. Die volg je.
In dat bos zijn een aantal "paden". Dus moet je ze allen eens proberen.
Je kan het op de foto niet zien maar daar beneden ligt de oversteek over de goot waar Stanislas het over heeft, dus dan zouden ze langs hier toch omhoog komen denk ik. Vervolgens zou het dan het meest logische zijn dat ze de weg volgen die jij beschrijft en het stukje 'extreme' dus omgekeerd doen dan vorig jaar het geval was.
Stanislas
Mountainbiker

Post by Stanislas »

Jep, dit stukske op de foto bedoel ik. Wij schieten hier alleszins omhoog met onze TT den 20ste. Komende van Vrebos, om zo richting Bertembos door te steken. Of de mannen van Bertem hier passeren weet ik niet. Het bos waar joeke het over heeft, ligt idd iets verder, maar ligt er momenteel zeer vettig bij. De tracks van de jeeps en traktors die hier passeren zijn nu ook niet echt bevorderlijk...
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Stanislas wrote:Het bos waar joeke het over heeft, ligt idd iets verder, maar ligt er momenteel zeer vettig bij. De tracks van de jeeps en traktors die hier passeren zijn nu ook niet echt bevorderlijk...
Het is in dat bas dat vorig jaar de ladder lag.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Net het weerbericht gehoord...hagel,regen,wind..aprilse grillen dus :drunk:

't Zal ons niet tegenhouden 8)
Jeec426
Mountainbiker

Post by Jeec426 »

echt modderbike weer :roll:
los bylos
Mountainbiker

Post by los bylos »

parcour: modder, modder, modder? of parcour: modder?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Ik kom van Sterrebeek ... kan ik ergens op het parkoer aansluiten en betalen als ik de inschrijving passeer? Maw langs waar gaan jullie ongeveer?

Ben gisteren nog door de streek gereden en perfecte ondergrond ... nu ja het kan snel veranderen natuurlijk ...

Eric B
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

wast weinig modder in het veld dan, hopelijk blijft het nog wat droog vandaag en morgen. Aan de mannen van de organisatie geven jullie update de zaterdag na het uitpijlen.. =D>
Fiddlerke
Mountainbiker

Post by Fiddlerke »

Vandaag een groot stuk van de toertocht van kampenhout gedaan, passeert ook in stuk bos naast de konijnepijp in Everberg, zie foto eerder in forum, het bruggetje over de goot is perfect =D> , en we zijn alledrie zonder problemen links naar boven gereden. Alles lag er verbazend goed bij ! Dan via grubbe en radar van Bertem naar Bertembos, de steile klim in Bertembos lag ook goed bereidbaar, uiteindelijk alledrie naar bovengereden, niet allemaal van de eerste keer maar toch! :-D

In elk geval was het prachtig bike-weer en hebben we een prachtige 40 km gereden.

Spijtig dat de weersvoorspellingen voor dit weekend niet zo positief zijn, Afin we zullen wel zien, weer of geen weer we zijn van de partij.

By the way uitzonderlijk veel wild gezien fazanten, hazen en voor de eerste keer in onze streek een vos, (in het bos achter het naturistenkamp in Meerbeek).
Post Reply