Formula Oro K18 remblokken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

afgelopen zondag een toerke gaan doen van 52 km in de buurt, eerst 7 km langs het jaagpad om de blokken in te remmen en dan het veld in gedoken.
Vooraan de originele shimano XTR pad gestoken en achteraan die van BBB ( die bruine daar ), het lag er extreem modderig bij in het veld heb ik ondervonden.
Mijn verbijstering was eens zo groot als ik zag dat de BBB's helemaal opgesmoord waren terwijl ik aan de XTR pad's praktish geen slijtage zag.
Morgen achter nog een paar blokken dan maar voor achteraan, jagwire en BBB zijn uitgesloten nu ( de bruine toch van hierboven ), ik dacht aan de EBC gold om eens te proberen als ze geen shimano pads binnen hebben.
iemand goei ervaringen met de EBC Gold ??

Massini 8)
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Massini wrote:afgelopen zondag een toerke gaan doen van 52 km in de buurt, eerst 7 km langs het jaagpad om de blokken in te remmen en dan het veld in gedoken.
Vooraan de originele shimano XTR pad gestoken en achteraan die van BBB ( die bruine daar ), het lag er extreem modderig bij in het veld heb ik ondervonden.
Mijn verbijstering was eens zo groot als ik zag dat de BBB's helemaal opgesmoord waren terwijl ik aan de XTR pad's praktish geen slijtage zag.
Morgen achter nog een paar blokken dan maar voor achteraan, jagwire en BBB zijn uitgesloten nu ( de bruine toch van hierboven ), ik dacht aan de EBC gold om eens te proberen als ze geen shimano pads binnen hebben.
iemand goei ervaringen met de EBC Gold ??

Massini 8)
Die EBC 's hebben een zeer goede verhouding dikte plaatje/dikte remmateriaal. De plaat is iets dunner en het remmateriaal iets dikker (althans voor XTR).

Tot volgende week he Massini!

Ken
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

allez op u vertrouw ik he Ken, tot volgende week.
en nog een vraagske, hoe nu eigenlijk het beste de blokken inrijden/remmen, want ge hoort hier verdikke veeeeeeel methodes waardoor ge op de duur niet meer weet hoe.
Trouwens met dit weer is het ook al niet te gemakkelijk zeker.

Massini 8)
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ik heb gister nieuw remblokken gestoken voor mijn Formula Oro K18, eerst had ik de gouden versie en nu de blauwe genomen, voormiddag 50 km gaan biken in extreem modderige omstandigheden, op het eerste zicht geen noemenswaardige slijtage. Ik heb ze wel eerst even "bewerkt" met een gasbrandertje. Er is daar op dit forum al een discussie over geweest met voor- en tegenstanders. Het was een tip van mijn lbs die het zelf altijd doet met nieuwe blokken. Volgens hem is het effect beter als inrijden, we zullen zien...
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Leuk idee, als dat goed werkt, waarom niet? Ik heb ook al es gelezen over iemand die ze op een bepaalde temp in de over legde.

Ikzelf rij ze in door lichtjes te remmen en ondertussen te blijven trappen, desnoods zelf een paar tandjes terug schakelen. Vorig jaar heb ik dat eens bergaf gedaan, maar toen kwam er rook uit mijn remblokken ! (dus niet overdrijven)

Ken

Ps EBC heeft ook groen blokken (15,95€ adviesprijs)
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Bulkie wrote:Je bent 't beste met de A2Z FASTSTOP remblokken, A2Z maakt nl de remblokken voor oa Formula!

Er zijn 2 modellekes: gewone en de gesinterede. Gesinterde gaan natuurlijk iets langer mee he.

Inremmen helpt zeker, maar in modder slijten ALLE remblokken sneller...

Suuces!

Ken
Vanwaar heb je deze informatie dat A2Z de remblokken voor Formula maakt?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

kan er me iemand zeggen of de remschijven van BBB ook passen voor de formula's.
Ik heb een tweede set wielen ( mavic crossland ) en heb natuurlijk een tweede paar schijven nodig.
Wat is de kostprijs eigenlijk van formula schijven en welke zijn nog compatibel.

Red. 8)
DePedaal
Mountainbiker

Post by DePedaal »

Red Racer wrote:kan er me iemand zeggen of de remschijven van BBB ook passen voor de formula's.
Ik heb een tweede set wielen ( mavic crossland ) en heb natuurlijk een tweede paar schijven nodig.
Wat is de kostprijs eigenlijk van formula schijven en welke zijn nog compatibel.

Red. 8)
Vraag dat maar aan Stephan van TS Bikes, die zal je daarmee zeer zeker kunnen helpen. Vriendelijke kerel :).
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

DePedaal wrote:
Red Racer wrote:kan er me iemand zeggen of de remschijven van BBB ook passen voor de formula's.

Red. 8)
Vraag dat maar aan Stephan van TS Bikes, die zal je daarmee zeer zeker kunnen helpen. Vriendelijke kerel :).
dat weet ik want mijne reaction komt van bij hem :lol:

Red. 8)
DePedaal
Mountainbiker

Post by DePedaal »

Red Racer wrote: dat weet ik want mijne reaction komt van bij hem :lol:

Red. 8)
Had ik gezien op je site ;)
Post Reply