Gisteren terug een Update gedaan aan men bike:
De eggbeaters zijn vervangen door een setje xtr pedalen. Het zijn wel die van vorig jaar, daar staat nog niet "xtr" aan de zijkant op. Het waren de enige xtr's die men lbs nog had liggen en die heb ik dan met een mooie korting gekregen. Ik heb ze dan maar gekocht, het is toch maar om te verslijten en zeker nu in de modder nog.
Men bike zal nu wel iets meer wegen. Ik zou graag tot onder de 10kg komen. Hoe zou ik daar het gemakkelijkste aankomen zonder te moeten inboeten aan vertrouwen die ik nu heb in de onderdelen die er nu opstaan. Deze is een competitie fiets dus hij moet betrouwbaar blijven.
Misschien Avid Juicy Ultimates overwegen? Past perfect bij de kleursetting van de bike en je bespaart wat gewicht.
Misschien dat je je stuurpen kan vervangen door eentje van Syntace.. die hebben rode en witte letters dus dat past ook goed en het weegt iets meer dan 100gr.
Poploc eraf laten? V-brake nokken eraf achteraan?
Een Thomson Masterpiece overwegen? 100€ in amerika Op de crankset kan je ook winnen maar dat is natuurlijk niet goedkoop..
Last but not least: X.0 twisters met Sram derailleurs
Men stuur, stuurpen en zadelpen wegen toch niet zo heel veel dacht ik. Die schijfremmen heb ik nog maar net en ik ben daar wel content van dus veranderen ga ik die nog niet direct doen. Als men derries versleten zijn ga ik ze wel upgraden naar xtr maar dat is pas voor deze winter denk ik.