De beste remblokken! (schijfrem)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke merk van remblokken verkies jij?

Poll ended at Tue 13 Mar 2007 23:51

Originele (verduidelijk in post)
51
33%
EBC
14
9%
A2Z
8
5%
Swissstop
21
14%
Koolstop
12
8%
BBB
44
29%
Andere... (verduidelijken in post)
3
2%

Total votes: 153

RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Heinz wrote:Suggesties en alternatieven altijd welkom. :cry:
Je zegt het zelf, niet goed ingereden... #-o
De blokjes moeten altijd harden alvorens ze in aanraking komen met water of modder, anders smelten ze als boter voor de zon... :wink:
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Kijk bij de uitslag van de poll. Ben zeer tevreden van de BBB's. En als ze al eens vlug slijten door vuil en slecht inremmen, dan ben je ook maar voor 16 euro gekl**t.
Wat ook maakt bij snel slijten, is dat door vuil de zuiger niet goed terugkeert en de blokjes vlugger blijven slepen.
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Herder Ronny wrote:Je zegt het zelf, niet goed ingereden... #-o
De blokjes moeten altijd harden alvorens ze in aanraking komen met water of modder, anders smelten ze als boter voor de zon... :wink:
Ja maar wat als je ze niet kunt inrijden bij droog weer?
Zoals bijvoorbeeld bij de laatste edities van de LCMT, vier dagen regen en modder. Wat moet je dan doen als je remblokjes versleten zijn en je kan niet anders dan nieuwe steken? Hoe rij je die dan in?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Eventueel op voorhand inrijden als het droog weer is, is dat geen optie?
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Herder Ronny wrote:
Heinz wrote:Suggesties en alternatieven altijd welkom. :cry:
Je zegt het zelf, niet goed ingereden... #-o
Hoe lang moet je deze inrijden, ik heb een nieuwe velo met hope mono mini pro en dit is mijn 1ste ervaring met schijfremmen, mijn lbs zei ook dat ik zeker eerst mijn remmen moest inrijden dat ze zo veel langer meegaan. Moet ik dan een ritje doen en constant remmen???
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Herder Ronny wrote:Eventueel op voorhand inrijden als het droog weer is, is dat geen optie?
Zo doe ik het toch, bij droge omstandigheden even de tijd nemen om een paar reserve blokjes in te rijden, en je bent weeral een tijdje gerust :wink: .
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

G-love wrote:Hoe lang moet je deze inrijden, ik heb een nieuwe velo met hope mono mini pro en dit is mijn 1ste ervaring met schijfremmen, mijn lbs zei ook dat ik zeker eerst mijn remmen moest inrijden dat ze zo veel langer meegaan. Moet ik dan een ritje doen en constant remmen???
Hier zijn al boeken over dit onderwerp geschreven hoor :-D
Ik doe het zo, hevig optrekken en remmen (niet slippen) en dit herhaal ik zo'n 10 à 15 keer, afhankelijk van de conditie :-) Ik laat ze afkoelen en doe hetzelfde met nog een paar...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

eerste remblokken originele hope mini's :
remkracht: zeer goed, levensduur: goed

tweede set A2Z's:
remkracht: zeer goed, levensduur: slecht + piepen

derde set EBC gold's:
remkracht: matig, levensduur: zeer goed

nu Marta SL's origineel, nog geen ervaring.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

rij met avid en de oginele blokken gaan toch minder lang mee dan die van bbb hetzelfde ingereden , denk ook dat dit van merk afhangt bv magura marta zoude de orginele blokken beter zijn .
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

Lucky22 wrote:Toch opletten wanneer je hier ervaringen gaat uitwisselen vermits er volgens mij toch 1 zeer belangrijke factor meespeelt welke absoluut niet mag uit het oog verloren worden en voor mij het belangrijkste referentiepunt is : de (weers)omstandigheden !
Eigenlijk zouden de ervaringen van de verschillende merken ook onder dezelfde weersomstandigheden moeten getest zijn.
Ik heb bv. 900 km gereden met de originele Magura's maar 1 rit (in Heverlee) in zeer modderige, zanderige ondergrond heeft wel voor 50 % van de slijtage gezorgd! Ondertussen rij ik met Swisstop +/- 200 km (ook zeer tevreden van) maar deze zullen absoluut niet zolang meegaan omdat de omstandigheden van de laatste weken en maanden niet echt bevordelijk zijn voor de remblokken. Ondertussen is reeds 75 % versleten op slechts 200 km. Een verkeerde conclusie zou zijn dat mijn Swisstops minder lang zouden meegaan : ik denk zelfs dat ze in gelijkaardige omstandigheden zelfs langer zouden meegaan.

Dit toch even als aandachtspunt
1.Zeer terechte opmerking! Als je met een goede remblok in de modder rijdt, gaat die waarschijnlijk minder lang mee dan met een minder goede op droog terrein...

2.Bovendien, als een van je zuigers blijft hangen, dan is de blok aan die zijde vrj snel versleten (logisch).

Ik weet dat bv EBC zeer slijvaste blokken heeft met super remkracht en voor XTR hebben ze in elk geval een iets dunnere bevestigingsplaat en een iets dikker remmateriaal. als ze al niet slijtvaster zijn, zullen ze enkel hierdoor toch langer meegaan.

Tja...

Ken
Post Reply