30/03/2008 Kortrijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

De eerste strook langs de Leie heeft voor velen de afstand bepaald! De Herders gingen allemaal voor de 65, en geen éne heeft die afstand gereden...
Iedereen zat met schrik om nog zo'n stroken tegen te komen, maar dat viel gelukkig nog mee.

Normaal heb ik ook geen probleem met die technische afdalingen, maar met dit weer heb ik ook geen risico genomen. Er waren er zelfs die het te voet niet zagen zitten :P

Die hogedrukreiniger tijdens de bevoorrading is geen goed idee... Sowieso zijn hogedrukreinigers uit den boze voor het afspuiten van uw bike, laat staan tijdens een TT. [-X

Wat ik mij afvraagde is wat die pijltjes van de Ronde van Vlaanderen daar deden (na de bevoorrading), zelfs tijdens een offroad strook hingen en er pijltjes. Naar mijn bescheiden menig passeert de 75 km MTB niet langs ginder #-o
brokkerieder
Mountainbiker

Post by brokkerieder »

De bordeb van "De ronde van Vlaanderen " Waren voor een wandeltocht
die deze namiddag doorging
Biky burger
Mountainbiker

Post by Biky burger »

Zoals elke voetbalmatch gespeeld moet worden, moet je ook elke toertocht zelf rijden om een oordeel te kunnen vellen. Ik kan niet vergelijken met vorige jaren, maar ik kan niets negatiefs verzinnen over deze organisatie; integendeel. Het was nu wel ploeteren, maar ik zou dit parcours graag eens rijden als het droog ligt. Voor mij genoeg off-road, enkele klimmetjes, technische passages, variatie, een prima bevoorrading (inderdaad in buffetvorm). De hogedrukspuit is wel niet goed voor de fiets, maar het was dat of de derailleur in 't wiel...
Kortom: als het volgend jaar een beetje droger ligt, kom ik graag terug voor de 65 km.
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

Vandaag ook de TT van Kortrijk gereden en kheb het me niet beklaagd!!! Samen met 2 compagnons gestart voor de 40 km en enorm genoten (zeker van het begin) maar ik heb toch enkele opmerkingen (iedereen heeft recht op zijn mening!)

1. de bevoorraading? Na 21 km nog geen tegengekomen en toen zijn hebben wij de toertocht gestaakt wegens tijdgebrek. (beetje te laat gestart mischien, maar in normale omstandigheden was het goed te doen, maar het was zwaarder dan verwacht!.) En op alle TT's die ik al gedaan heb is er een bevoorraading na 15 km. Dit vond ik wel heel zwak, want die eerste 20 waren extreem zwaar
2. Het parcours: fantastisch maar opnieuw een opmerking. Ik vond dat de gevarenzones moesten aangeduid worden!! Zo reden we over een brug op de autostrade en voor je op de brug was moest je over een groot gat (niet te doen met de MTB) en eenmaal over de brug weer zo'n gat met de staaldraden er nog uitstekend! stel dat je aan het babbelen bent en het niet gezien hebt dan zou je er schoon liggen!!! Aan de oversteek van de drukke autoweg in Marke vond ik dat men een seingever mocht plaatsen (en dat is de enige plaats dus geen gedoe over gebrek aan manschappen aub)

Niettegenstaande mijn commentaar ben ik er volgend jaar zeker opnieuw bij, met betere conditie en vroegere start waarschijnlijk.

Ook beterschap aan diegene die we hebben zien wegvoeren. Ik ben 1 van de mannen die geholpen heeft om u naar de ambulance te dragen. Kmoet wel zeggen dat zwaar was. We waren met zessen en twoog nog goed door. :-).
dickino
Mountainbiker

Post by dickino »

kampfschwein wrote: 1. de bevoorraading? Na 21 km nog geen tegengekomen en toen zijn hebben wij de toertocht gestaakt wegens tijdgebrek. (beetje te laat gestart mischien, maar in normale omstandigheden was het goed te doen, maar het was zwaarder dan verwacht!.) En op alle TT's die ik al gedaan heb is er een bevoorraading na 15 km. Dit vond ik wel heel zwak, want die eerste 20 waren extreem zwaar
Jammer want de eerste bevoorrading was na 24 km ....
kampfschwein wrote: 2. Het parcours: fantastisch maar opnieuw een opmerking. Ik vond dat de gevarenzones moesten aangeduid worden!! Zo reden we over een brug op de autostrade en voor je op de brug was moest je over een groot gat (niet te doen met de MTB) en eenmaal over de brug weer zo'n gat met de staaldraden er nog uitstekend! stel dat je aan het babbelen bent en het niet gezien hebt dan zou je er schoon liggen!!!
Helemaal mee eens, ik ben nogal technisch en toch ben ik op die plaats gevallen. Zonder erg maar dit was inderdaad een gevaarlijke plaats.
ijsbeerke
Mountainbiker

Post by ijsbeerke »

De tocht vorig jaar gereden en dit jaar opnieuw en .... =D>
was inderdaad dit jaar al heel wat beter qua parcours. Misschien ook iets te maken dat we vorig jaar zowat de droogste maart hadden ooit en dit jaar zowat de natste . :drunk:
De organisatoren hebben duidelijk naar wat meer offroad gezocht , volgend jaar wat vroeger met de aanvraag van Bellegem bos en misschien nog een stukske erbij. [-o< [-o<
Het blijft natuurlijk een povere streek om een mooi,uitdagend parcours te maken maar qua organisatie was dit ok.
De mannen die hier vlakuit hun gedacht zegden , de ene al wat beleefder dan de andere [-X hebben misschien toch voor een offroad impuls gezorgd.
Vele van hen rijden zowel op zaterdag en zondag een TT , ze kunnen dus waarschijnlijk wel hun oordeel vellen over de verschillende organisaties.
Het blijft moeilijk om deze periode en gans april mooie TT te vinden, zeker nu Waregem (Zeweties) jammer genoeg ook weggevallen is.
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

Jammer want de eerste bevoorrading was na 24 km ....
Ah, maar dan nog vind ik dit redelijk laat op de tocht, zeker na wat we al achter de kiezen hadden kon iedereen wel enkele suikers gebruiken denk ik.[/quote]
kampfschwein
Mountainbiker

Post by kampfschwein »

en dit is allemaal geen KRITIEK met hoofdletters hé.

Dit zijn tips om het volgend jaar nog beter te doen en er een publiekstrekker van te maken, want 300 inschrijvingen vind ik weinig (bijna geen andere TT's diezelfde dag). deze tocht verdient er meer!
casper
Mountainbiker

Post by casper »

Het is niet mijn gewoonte, maan om de organisatoren een hart onder de riem te steken ga ik hier enkele reacties van de Steenbakkers laten zien :

Ewel, wie dacht van naar kortrijk te trekken voor "een toerke me veele boane" kwam bedrogen uit.
Rond 8:30 met Ricardo, Zenit, Berrie en Steven2 vol goeie moed vertrokken. Aircoboy niet gezien.... Na enkele kilometers ging Berrie tegen het afsfalt en na de zware vlakke maar doenbare strook langs de leie waren Zenit en Ricardo nergens meer te bespeuren. T'ja, nu weet ik waarom (zie hierboven). Spijtig voor Ricardo...
Maar allé, toen waren we nog met drie. Alleen een strontvlieg in het oog van Berrie kon nog wat roet in het eten gooien... en zo met z'n drieën verder gebold tot aan de eerste bevoorrading. De eerste 22 km zater erop en veel 'boane' had ik nog niet gezien.... De sobere maar broodnodige afspuitstand aldaar was van harte welkom!
Na de bevoorrading gekozen voor de 40 km en alleen verder gebold. Steven2 en Berrie kregen er niet genoeg van en kozen voor de 65 km. Voor mij iets te veel van het goede na 4 weken 'rust'...
De volgende 20 km gingen iets vlotter gezien iets meer 'boane'. Voor mij geen probleem want de benen wilden niet echt meer mee. Daar zullen het hondeweer, de vele modder en de diepe koudwaterplassen wel voor iets tussen gezeten hebben.
Bij aankomst, na 2 uur en 42 minuten, mijnen scott voor de tweede maal afgespoten en moe maar tevreden richting huiswaarts vertrokken.
Bikske

Door omstandigheden pas om 9h30 kunnen starten.
Het stuk langs de leie was idd redelijk lang en behoorlijk zwaar.
Velen hebben daar al hun beste pijlen verschoten denk ik.
Tot aan de eerste bevoorrading van het behoorlijk zwaar, maar de benen waren goe, en dus gekozen voor de 65km.
Het deed deugd dat er wat van die betonpaadjes tussenzaten, alhoewel, de combinatie van redelijk harde banden, gladde betontegels en iets te veel snelheid resulteerden in een behoorlijke slipper, annex valpartij.
In het tweede deel waren er eigenlijk maar twee passages waar het niet te doen was om te rijden, voor de rest was alles 'behoorlijk' te doen, zelfs het laaste stuk langs het kanaal.
Na exact vier uur biken terug aan de warande, en het moet gezegd, het was echt de moeite, in tegenstelling tot wat er op het forum van Monainbike.be werd gezegd.

Wel , ik kan enkel maar akkoord gaan. Ze gaan boos geweest zijn en hebben hun 'toerke' na de vele kritiek een *beetje* aangepast. En het was te zien , toen wij op de 2e bevoorrading aankwamen waren we nr 5 e 6. Naar 't schijnt hebben er maar een 15 tal de groten toer gedaan.
En ja, de val kwam hard aan, het is harde beton in Kortrijk. En Bikske, gelijk of dat je zei: nog een geluk dat er een vlieg aan die stront hing anders was het niet te doen. Al bij al goed genoten van de tocht en het goed gezelschap. Goed afgezien met een doorbijterke (nietwaar Steven 2).
Tot de volgende,

Amai, wat een comfort rijden met een reba vork en Schwalbe Black Shark mud 1,5 banden in vergelijking met mijn oude vork. Zeer tevreden. Zaterdagavond alles gereed gedaan om deze morgen VT De Warande te rijden. Door het zomeruur mij dan toch wat overslapen. Om 7 u15 opgestaan, mij dan vlug klaargemaakt en licht ontbijt genomen. Op de parking van de shopping aangekomen om 8 u en daar waren Berre en Steven 2 ook al. Dan gaan inschrijven en ook Bikske en Ricardo gezien. Rond 8 u 30 vertrokken met de aanwezige Steenbakkers. De rit ging via de voetbalvelden naar de Menenpoort, van daar naar de nieuwe brug en plots was Berre gevallen langs een betonborduur. Toch geschrokken, gelukkig niks ergs. Dan ging de rit verder langs oud pompstation Dupont-Dewulf om zo langs de leie Kortrijk-Bissegem te komen. Een beirezware strook met diepe plassen, soms doorzakken tot aan de remschijven. Op het einde van die strook, bijna in Marke, brak Ricardo zijn pad met alle gevolg de pechdienst moeten opbellen. Ik dan de rit verdergesjeesd met ook een probleem aan de kleiputten in Wevelgem. Ik kreeg mijn ketting niet meer op het kleinste blad. Er zat een steentje tussen het verspringapparaat. Gelukkig had ik een tang mee om het steentje te verwijderen en zo het probleem op te lossen. Via Rodenburg ging de rit naar Sint-Anna en dan off-road naar achterkant van nieuwe kliniek. Nadien richting Bellegem waar eerste bevoorrading was, wel een beetje ver mocht 5 km vroeger zijn voor mij. Doordat de rit beirezwaar was besloot ik wijselijk de 40 km de rijden ipv de 65. Berre en Steven 2 kozen voor de 65 en reden nog tot aan de Keiberg in Moen. Dit zijn dan ook superbikers maar zoveel kracht heb ik niet. Den toer van 40 ging dan via een klein stuk Van Sint-Denijs richting sporthal Lange Munte en zo via rond punt van Zwevegem richting Harelbeke, dan langs de vaart en de Leie terug naar Kortrijk om zo terug inde Warande te geraken. De laatste 10 km hier en daar een verslagen hond voorbij gestoken. Mij goed geamuseerd, om 8u 30 vertrokken en om 12 u aangekomen met 45 km op de teller. Was wel geen janettetochtje. Dan nog één gaan drinken met de fast en co. Dan nog Berre gezien aan de afspuit en dan tevreden terug naar huis. Zeer goede tocht met veel off-road. Jammer van het natte weer. Ik ga volgend jaar terug.
Groeten.
Bruno
Eén minpuntje : veiligheid betonijzerputten op onafgewerkte brug op autostrade. Daar mocht wel een bord gestaan hebben met "GEVAAR"

Voila, ziehier het relaas van een groepke tevreden Steenbakkers !
dickino
Mountainbiker

FOTO'S

Post by dickino »

Hallo,

hier al de eerste foto's :

http://www.mtb-live.com

"Nederlands" -> "fotoalbum" -> "Toertochtfoto's" -> "2008/03/30 Toertocht Kortrijk Watemolen"
Post Reply