Hallo allemaal,
ik zou graag mijn eerste avondtocht willen rijden, en omdat Rillaar in de buurt is zou dit misschien wel ideaal zijn.
Zijn er soms mensen die deze andere jaren hebben gereden?
Zoja, wat vinden jullie van deze tocht?
Is sterke verlichting een must, of is gewone verlichting waarmee je jezelf zichtbaar maakt genoeg?
Ik ben waarschijnlijk van plan om tegen 20.30u te vertrekken ofzo dan rij ik tenmiste nog in de donker.
Misschien tot dan!
gr scheyske
12/04/08 Avondtocht Rillaar!
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Dickie
- Mountainbiker
Met die steile bulten in de omgeving, (ligt de 'IJsberg' daar niet in de buurt en hoe noemen die andere 'bergen' daar nog?), is een serieuze verlichting toch aangeraden imo.
Bij ons in het platte Waasland kan je treintje rijden achter iemand met een sterke lamp.
Daar zou ik toch eigen en degelijk verlichtingsgerief prefereren.
Bij ons in het platte Waasland kan je treintje rijden achter iemand met een sterke lamp.
Daar zou ik toch eigen en degelijk verlichtingsgerief prefereren.
-
Rillaarse Biker
- Mountainbiker
Post by Rillaarse Biker »
Wij als organisator raden deze tocht sterk aan (uiteraard). De Ijsbeek zal je niet passeren tijdens de avondtocht, maar die is wel voorzien in de dagtocht 's anderendaags en dat voor al diegene die dan een tocht rijden van 40 km of meer. Nieuw tijdens onze avondtocht vanaf dit jaar is het parcours van 38 km. Ook is er voor de eerste keer een mogelijkheid om te blijven overnachten. Meer info hierover vindt je terug op www.rillaarsebikers.be
- WT6
- Mountainbiker
38km avondtocht ? Super !!
Hehe, sterke verlichting is echt wel aan te raden.
Ik heb deze tocht al ne keer of 3 gereden, ben van de streek, en met zo van die pinklichtjes ga je niet ver geraken.
Zeker als je laat vertrekt, gaan enkele bospassages te donker zijn.
Het is een echte MTB tocht he, met verhakkelde stukken, technische passages...
Alles prima uitgepijld met reflecterende pijltjes. En hopelijk dit jaar geen plezanteriken die de pijltjes draaien..."Ik dacht nochtans dat het hier altijd naar rechts gaat richting bevoorrading" jaja...inderdaad..
Zeker een aanrader. Met een sigma Evo of dergelijke zal het wel lukken, alles wat nog meer licht geeft is handig maar minder nodig...
Hehe, sterke verlichting is echt wel aan te raden.
Ik heb deze tocht al ne keer of 3 gereden, ben van de streek, en met zo van die pinklichtjes ga je niet ver geraken.
Zeker als je laat vertrekt, gaan enkele bospassages te donker zijn.
Het is een echte MTB tocht he, met verhakkelde stukken, technische passages...
Alles prima uitgepijld met reflecterende pijltjes. En hopelijk dit jaar geen plezanteriken die de pijltjes draaien..."Ik dacht nochtans dat het hier altijd naar rechts gaat richting bevoorrading" jaja...inderdaad..
Zeker een aanrader. Met een sigma Evo of dergelijke zal het wel lukken, alles wat nog meer licht geeft is handig maar minder nodig...
- www.Fietsshop.be
- Mountainbiker
Post by www.Fietsshop.be »
Man, Man, Man,
Ik heb alvast een nieuw lampke gekocht want dat hedde zeker nodig.
ne fantastische tocht waar wij met de www.FIETSSHOP.be - bikers elk jaar naar uitkijken. zowel voor den tocht als voor den trappist nadien.
Dus de delegatie van de FIETSSHOP.be bikers zal er zijn.
PS: bekke begin al maar te sparen voor mijne trapist
Ik heb alvast een nieuw lampke gekocht want dat hedde zeker nodig.
ne fantastische tocht waar wij met de www.FIETSSHOP.be - bikers elk jaar naar uitkijken. zowel voor den tocht als voor den trappist nadien.
Dus de delegatie van de FIETSSHOP.be bikers zal er zijn.
PS: bekke begin al maar te sparen voor mijne trapist
Voor de liefhebbers is er dit jaar ook de mogelijkheid om te blijven overnachten op een camping. Je kan dan zonder zorgen na de nachttocht nog enkele Leffe's drinken en nadien zonder je ver te verplaatsen rustig indommelen. Als je dan de volgende dag opstaat, kan je van een lekker ontbijt genieten en nadien ook nog de dagtocht rijden.
Voor dit alles samen betaal je dan slechts 15€.
Voor meer info mag het hier altijd vragen of even een kijkje nemen op onze Site : www.rillaarsebikers.be
Voor dit alles samen betaal je dan slechts 15€.
Voor meer info mag het hier altijd vragen of even een kijkje nemen op onze Site : www.rillaarsebikers.be