05/04/08 Ronde Van Vlaanderen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Haaike
Mountainbiker

Post by Haaike »

Chriske wrote:Om hoe laat zouden de cyclo's het parkoer veroveren?? iemand ervaring hiermee?
Zoals freezy hieronder al zei: vroeg vertrekken om voor het pak van de 140 weg te zijn. Of je kan doen zoals ik vorig jaar, heel laat vertrekken (ik had nog 5min over voor de inschrijvingen werden afgesloten). Op dat ogenblik is de grootste piek van 140-75 (weg) en 75-50 (mtb) al voorbij en kom je veel minder volk tegen. De meesten die er dan nog rijden zijn mannen/vrouwen van de 260, maar die komen zeer verspreid toe, dus dat geeft geen grote pieken meer op de hellingen. Nu sowieso, bovenaan Muur en Bosberg staat er altijd nog volk ze: mensen die komen kijken, fietsers die staan te wachten op anderen die ze in de hellingenzone zijn kwijtgeraakt, gewoon effe genieten van het gevoel dat die hellingen erop zitten en dat die aankomst in het bereik ligt (en dan maar hopen op windaf in het laatste stuk :wink:).

Vorig jaar was de 75 mtb zeer goed te doen: ik had zelf niet zo'n beste conditie én kwam nog maar juist terug van een weekje Berlijn (met zéér weinig slaap + zaterdagmorgend pas toegekomen met de bus, vandaar ook mijn late startuur, ben nog paar uurtjes in mijn bed gekropen). Maar vorig jaar had het natuurlijk ongeveer 3 weken niet geregend, dus het droge, snelle van vorig jaar zal wel veranderd zijn in massa's modder. En gezien de streek (Ninove - Herzele - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen) is dat soms vrij zware modder, dus ik vermoed dat het afzien zal worden (heb nog maar 1x 75 mtb gedaan, dus nog geen ervaring met natte/modderige edities).

En inderdaad, zoals Oldie al zei: de sfeer is altijd enorm. Bij mij was dit vorig jaar iets minder door het late startuur, maar sowieso is er aan de aankomst altijd nog een pak volk.
De vorige jaren was dat altijd wel enorm van sfeer: heb de 140 al 3x gereden en daar is dat zeker enorm. Heb de 75 op de weg ook al 2x gedaan en daar is de sfeer ok, maar wordt pas echt goed van zodra je op de hellingen komt waar de 140 ook op zit. Ik vermoed dat de 75 mtb ergens tussen beide zal zitten, maar zoals ik al zei, kan dat niet echt inschatten door mijn vertrekuur van vorig jaar. Mijn ervaring daarmee zal voor volgende week zijn, start voorzien rond 8u. :P
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Wij vertrekken met de camionette om 06h richting Ninove #-o . Ik vermoed dat we zeker een uur moeten rijden tot we daar aankomen. Ik heb er geen flauw idee van of er daar al een drukte van jewelste zal zijn maar ik hoop dat we vlotjes ergens kunnen parkeren [-o< en dan zo gauw mogelijk op de fiets. Ik vermoed dat het ook wel tegen 8h zal zijn eer we goed en wel kunnen vertrekken.

Als er nog mensen zijn die specifiek over de mtb-tocht info hebben laat dan maar komen aub. Alle info is welkom.

Thanks...

Grtz Aragorn
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

als de veldbanen er volgende week gaan bijliggen zoals ik vandaag ondervonden heb, dan zal dan een zeer zware dobber zijn #-o .
Vandaag wel gereden langs de kanten van ternat, Ulriks kapelle en bekkerzeel maar moor es moor zeker.

Massini 8)
Bertinus
Mountainbiker

Post by Bertinus »

Man man, als ik dat hier allemaal zo lees, zal ik enorm afzien. Ik doe nog maar sinds juni '07 aan mtb. En de RVV wordt voor mij een ware beproeving.
Met mijn conditie valt het aftewachten. Door het kutweer heb ik de laatste weken enkel nog gezwommen, gezwommen en nog eens gezwommen. Dus van biken is er niet veel in huis gekomen.
Ik hoop deze week nog wat km's te maken en hoop vooral dat ik het zaterdag voor de 75km zal overleven.

[-o< voor mezelf
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

Ik heb 2 jaar geleden de 75 km afgebold, toen lag het er ook tamelijk papperig bij, en moet zeggen met een beetje conditie is het te doen hoor, gewoon goed doseren, zelf rijd ik hem niet meer aangezien ik 16 euro inschrijving tamelijk duur vind.

Greetings the voltman
ijsbeerke
Mountainbiker

Post by ijsbeerke »

Ging misschien de kortse afstand eens doen met mijn zoon om hem ook eens te laten proeven , maar ook voor die afstand (25km) is het 16 euro.
Dat is 65 cent per km ! Eigenlijk is dit om te lachen.
We zitten hier soms te janken en te zagen omdat een organisatie soms eens 6euro durft te vragen .
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

ijsbeerke wrote:Ging misschien de kortse afstand eens doen met mijn zoon om hem ook eens te laten proeven , maar ook voor die afstand (25km) is het 16 euro.
Dat is 65 cent per km ! Eigenlijk is dit om te lachen.
We zitten hier soms te janken en te zagen omdat een organisatie soms eens 6euro durft te vragen .
Volledig akkoord! En dan mogen we nog niet vergeten dat deze tocht waarschijnlijk serieus gesponserd wordt. Ik vind het wel spijtig dat er zaterdag geen andere toertochten worden ingericht.
Aragorn
Mountainbiker

Post by Aragorn »

Mr Q wrote:Man man, als ik dat hier allemaal zo lees, zal ik enorm afzien.
[-o< voor mezelf
Wees gerust, je zal niet alleen zijn. Ik reken mezelf daar ook bij... :wink:
goebezig
Mountainbiker

Post by goebezig »

wij zijn er ook voor de eerste keer.
met 4 man en wij gaan voor de 54 km. =D> =D>
BertenFocus
Mountainbiker

Post by BertenFocus »

Iemand van de kanten van Oostende?
Post Reply