Zoals freezy hieronder al zei: vroeg vertrekken om voor het pak van de 140 weg te zijn. Of je kan doen zoals ik vorig jaar, heel laat vertrekken (ik had nog 5min over voor de inschrijvingen werden afgesloten). Op dat ogenblik is de grootste piek van 140-75 (weg) en 75-50 (mtb) al voorbij en kom je veel minder volk tegen. De meesten die er dan nog rijden zijn mannen/vrouwen van de 260, maar die komen zeer verspreid toe, dus dat geeft geen grote pieken meer op de hellingen. Nu sowieso, bovenaan Muur en Bosberg staat er altijd nog volk ze: mensen die komen kijken, fietsers die staan te wachten op anderen die ze in de hellingenzone zijn kwijtgeraakt, gewoon effe genieten van het gevoel dat die hellingen erop zitten en dat die aankomst in het bereik ligt (en dan maar hopen op windaf in het laatste stukChriske wrote:Om hoe laat zouden de cyclo's het parkoer veroveren?? iemand ervaring hiermee?
Vorig jaar was de 75 mtb zeer goed te doen: ik had zelf niet zo'n beste conditie én kwam nog maar juist terug van een weekje Berlijn (met zéér weinig slaap + zaterdagmorgend pas toegekomen met de bus, vandaar ook mijn late startuur, ben nog paar uurtjes in mijn bed gekropen). Maar vorig jaar had het natuurlijk ongeveer 3 weken niet geregend, dus het droge, snelle van vorig jaar zal wel veranderd zijn in massa's modder. En gezien de streek (Ninove - Herzele - Zottegem - Lierde - Geraardsbergen) is dat soms vrij zware modder, dus ik vermoed dat het afzien zal worden (heb nog maar 1x 75 mtb gedaan, dus nog geen ervaring met natte/modderige edities).
En inderdaad, zoals Oldie al zei: de sfeer is altijd enorm. Bij mij was dit vorig jaar iets minder door het late startuur, maar sowieso is er aan de aankomst altijd nog een pak volk.
De vorige jaren was dat altijd wel enorm van sfeer: heb de 140 al 3x gereden en daar is dat zeker enorm. Heb de 75 op de weg ook al 2x gedaan en daar is de sfeer ok, maar wordt pas echt goed van zodra je op de hellingen komt waar de 140 ook op zit. Ik vermoed dat de 75 mtb ergens tussen beide zal zitten, maar zoals ik al zei, kan dat niet echt inschatten door mijn vertrekuur van vorig jaar. Mijn ervaring daarmee zal voor volgende week zijn, start voorzien rond 8u.