29/03/08 Assebroek-Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Locked
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Belle wrote:De forumbikers hebben wij niet gezien, ik denk dat we te vroeg zijn vertrokken. We zaten al op onze fiets rond 8u15-20.
Er was maar een kleine delegatie aanwezig... Met een paar Herders en Steenbakkers vertrokken om 8u30, Kenny en Dad nog ietsje pietsje later.

Maar dan zijde ook snel vertrokken achteraf, want je ook niet meer gezien in de kantine... [-X
jervanheg
Mountainbiker

Re: WOORDJE VAN DE ORGANISATIE

Post by jervanheg »

jurgen tanghe wrote:Qua bevoorradingen was het aanbod, naar de normen van een wielertoerist, ruim. Voor een wegrit betaal je ietsje minder maar krijg je doorgaans heel weinig. Wij, WTC De Breydelzonen, hebben als principe dat we via het zoeken van diverse grote sponsors, een ruime bevoorrading kunnen aanbieden, bestaande uit diverse koeken en fruit. Meestal wordt slechts één soort gegeven per controlepost. Voor onze VTT deden we, naar onze normen, er een schepje bovenop. Water, diverse koeken en fruit werden aangeboden. Er werd zelfs extra bevoorrading aangevoerd (suikerwafels en water). Kan iemand me laten weten wat wij nog meer moeten aanbieden? Dit is een oprechte vraag...
Dan ben ik blijkbaar op een andere bevoorrading geweest - geen diverse koeken maar volgens mij slechts één soort (met name peperkoek) en het "fruit" was ook enkelvoudig in keuze, met name appelsien.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

jurgen tanghe wrote: Daarom vragen wij jullie [-o< [-o< : stop de kritieken en geef ons de raad om er volgend jaar, naar jullie normen, een betere organisatie van te maken. Wij hebben alle goede bedoelingen om een prachtige VTT in te richten. Alle adviezen zijn welkom...

:cry: :cry:
Straf dat je hier toch weer op het forum komt. Er zouden er veel met de staart tussen hun achterpoten afdruipen.
Respect.

Ik stuur je een PB-tje met mijn persoonlijke mening.

Alvast bedankt om de kritieken toch serieus te nemen.
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Van kritiek kan je leren, maar ik wil je tegemoetkomen met wat tips.

Positief : gelukkig dat jullie vandaag "iets" :wink: organiseerden, anders hadden we NIETS vandaag #-o

Verleden week heb ik de 100 van Oedelem gereden en dit was een mini-versie ervan. Iemand gaf commentaar op Oedelem, maar dat vind ik misplaatst. Oedelem is uniek vanwege de 100. Breydelrijders : misschien volgende keer een andere richting dan Oedelem kiezen als je kan. En steek er iets technisch in, een bos of zo. Nu was er niet veel afwisseling : dreven en weg...

De bepijling was summier. Rond km 35 aan een bos was er een pijltje weg. Daar reed iedereen in alle richtingen, totdat we in een grote groep van 20 man in tegenovergestelde richting naar de aankomst gereden zijn.

Water op een bevoorrading is misschien dorstlesssend, maar versterkt weinig de spieren. Sportdrank of iets met suiker in zou beter zijn.

De bikewash was OK : veel slangen.

De après was het beste van de dag : een leuke gezellige plaats, met mountainbike film (Roc d'Azur 2005), en Leffe en Guinness!! De Herders zijn een beetje blijven plakken daardoor ...

Als laatste tip : rij ook eens een mountainbike rit, en niet enkel in uw omgeving.
Chriske
Mountainbiker

Post by Chriske »

Ben ook terug, moet zeggen dat de eerste km iets nieuws waren, de rest was een exacte kopie van BLOSO beernem. Het zonnetje maakte wel veel goed.

De bevoorrading was op het juiste moment maar niet veel moeite in gestoken, flesjes water een verpakte koek. Misschien volgend jaar een banaantje erbij en wat sportdrank en dat is al in orde!

Het parcour zelf dan; in de streek heb je veel van die vervelende dreven maar je kan veel meer uit het Ryckevelde bos halen, bosje achter het interbad is ook leuk om te rijden en misschien niet richting oedelem beernem rijden zoals zovele TT's maar waarom niet richting Damme, Oostkerke?? Is eens wat anders waar niet veel organisaties heen gaan.

Leffe's nadien hebben gesmaakt!

Al bij al heb ik toch een leuke dag gehad!
MoozeMeiske
Mountainbiker
Location: ne zwarten met een bitje roze en ne witten met een bitje zwart

Post by MoozeMeiske »

@jurgen tanghe: chapeau om de kritiek op zo'n positieve manier op te nemen! =D> Zo'n organisatie kan alleen maar groeien.

Een Mtb'er ziet graag af (lastige stukken waar je net geen voetje moet zetten), houdt van een uitdaging (meer technische stukjes, draaien en keren, ...) en heeft nood aan een goede bevoorrading (hoef niet te uitgebreid zijn maar toch de noodzakelijke zaken, bv: banaan, appel, inien mogelijk sportdrank, ... ) + een duidelijke bepijling is van groot belang! Bij het verkeerd rijden is het ritme er al snel uit... en afkoelen is [-X

Succes verder!

ps: toch genoten van het mooie weertje en de streek... vorige week in Oedelem veel meer afgezien in het s****weer!
dcp
Mountainbiker

Bedankt André

Post by dcp »

Beste bikers,

Wij kunnen er ook niet aan doen dat Oedelem de zelfde parcour had.
André heeft deze route zelf gemaakt.
Wat de bepijling betreft: Ik heb de 50km gereden zonder probleem
en zonder voorkennis van het parcour.Pijltjes weg nemen is heel gemakelijk
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

Beste organisatie,

Ikzelf heb Oedelem nu zo een drietal keren gereden. De hoofdlijnen van hun parcours zijn ieder jaar hetzelfde...Wat wil ik hiermee zeggen ?
Ga de toertochten van organisaties in jullie buurt (die al langer bestaan) ook eens rijden met de vtt. Dan zul je vlug merken of je zelf een origineel parcours hebt of niet. Ik denk hierbij aan Oedelem, Beernem, ja zelfs Assebroek...
Ik vind het te gemakkelijk te wijzen naar een gevestigde waarde als Oedelem om jullie ''vergelijkbaar'' parcours te verklaren...

Maar het regende niet...
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vala, we hebben ze weer afgemaald voor vandaag zi...

Deze morgen vol goeie moed naar Assebroek vertrokken, want: de streek rond Brugge is bosrijk en staat altijd garant voor enkele leuke technische stroken en singletracks. Niets van dat dus, wel lange dreven... Soms pompend erdoor, soms bijna al tijdrijden... Gelijk hoe hebben we (Frébo en Bart Klapband) gepoogd er een doorgedreven training voor volgende week van te maken... Een paar kasseistroken die leuk waren om te vlammen... Dan de bevoorrading, tja... Kritiek heb ik daar niet echt op; het kan niet altijd een Kodo-buffet zijn é... Daarom heb ik altijd een energiereep of -gel bij me, voor het geval de keus wat beperkt is... Tegenwoordig vind je die zelfs in iedere supermarkt... Wat me wel mateloos stoorde, was het ontbreken van enkele pijltjes naar het einde toe... Ik weet niet in hoeverre dat de fout is van de organisatie dan wel het werk van vandalen, leuk was het allerminst... Ook de afstand die fout ingeschat was, niet echt positief... Veel te lang of te kort is frustrerend als je gefixeerd bent op één bepaalde afstand... Den après maakte gelukkig dan wel veel goed... Leffe, Brugsche Zot, Kazekes, Kippenboutjes, de koejs (Tornado Tom en Spartacus!) zorgden ervoor dat we nog even blijven plakken zijn EN dat we met een al bij al positief gevoel huiswaarts keerden...

Sympathiek dat de organisatie de moeite doet om alle kritieken eens door te nemen... Tkan nie altijd van de eerste keer prijs zijn mannen!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Ik verschiet eigenlijk van de commentaar hier. Ik vond dit nog goed meevallen. In het begin enkele stroken die volledig nieuw waren voor mij en daarna het gekende maar af en toe in een volgorde die ik niet verwachtende was. De bevoorrading was idd gene vetten maar de bepijling daarintegen vond ik wel goed. Misschien volgend jaar fluo oranje gebruiken in plaats van dat licht kleur. Mijn grootste punt van kritiek is dat de kilometers niet klopten en het passeren van mooie technische stukjes zonder er gebruik van te maken.

De mensen die continu technische stroken en bossen verwachten zaten wel aan de verkeerde kant van t'stad
Locked