Ik vond het eigenlijk wel een leuke training om morgen de 65 te rijden in kortrijk. Aangezien het zonnetje af en toe eens de kop boven stak, was het eigenlijk wel een aangename tocht.
Bevoorrading was idd niet uitgebreid.
En van de bepijling heb ik ook geen last gehad-> aangezien ik de 30 gereden heb.
Veel weg... veel verhard, weinig mooie, uitdagende stukken...
Toch wel één van de minste tochten die ik gereden heb langs deze kanten...
Begonnen samen met een hoopje Herders (goed gezelschap )- en Kommil Foo...
Gefinished met Kenny...
Gelukkig was er (bij momenten) het gezelschap, tot ik alleen kwam te zitten... Een paar Herders reden te rap, de rest kwam achter en ik à la chasse patatte...
Ook aangekomen met MAAR 44 km ipv de verhoopte 50... Vond 50 al niet echt veel, maar 44 is toch wel een heeeeel groot verschil... Is meer dan 10% minder dan voorzien...
Duidelijk dat het geen echte mtb'ers waren die dit organiseerden...
Tijdens de tocht ook al opgemerkt tegen mijn toevallige mederijders dat ik het gevoel had de tocht van Oedelem nogmaals in verkleinde en minder leuke versie te rijden. De ene had verleden week echter maar de kleine tocht gereden en de andere had hem niet gereden zodoende konden ze dat niet echt beamen. Nu ik hier alle commentaren lees weet ik dat mijn geheugen voor mijn ouderdom toch nog tamelijk is. Kan in ieder geval beter in deze streek. En van 50 km 45 maken is ook niet echt geslaagd. Ook best bepijling naar de startplaats, 'k heb ook wat nodeloos rondgereden; Voor hun eerste inrichting geven we ze toch nog wat krediet voor volgend jaar.
Ps Aan die gast uit Bredene, in alle geval bedankt om me na de eerste bevoorrading op sleeptouw te nemen,'t is altijd leuk effen uit de wind te zitten.
ik zal dan maar eens iets positiefs zeggen dit keer niet veel MODDER gezien voor de rest sluit ik mij aan bij het merendeel
de bepijling volgende keer misschien in het fluorood (geel kwam niet over) de bevoorrading kon stukken beter (alleen water, peperkoek en sinaasappel) het parcours kon inderdaad beter (zeer veel lange stukken zonder draaien of keren) ben al blij dat ik niet naar Oedelem geweest ben ook ontgoocheld over het aantal km 44 ipv 50 dat je er 2km naast zit dat kan nog
maar 6km sorry neen
dit kan alleen maar beter worden
iedereen moet leren uit zijn 1ste keer
De bepijling was zeer zwak, de bevoorrading was op 25 km, dus halfweg dacht ik, maar na 47 km (door tweemaal verkeerd te rijden) stonden we terug aan het BLOSO centrum. Anderen hadden slechts 43 km op de teller. De bevoorrading was zeer sober.
Ook nog kennis gemaakt met enkele andere forumleden.
Den après was zeer goed. Uitstekend idee om mountainbikebeelden te laten tonen op groot scherm.
Deze TT moet in de toekomst zeker beter kunnen.
amaai wat was die bepijling slecht 2 maal misreden,had de 50km genomen,en toch maar 50km op teller mrt 2 maal een km of 3 misreden.Kan beter pover bevoorrading hopelijk volgende keer beter,1 ste keer altijd moeilijk
Over het parcour heb ik niet echt te klagen, het was nog eens een goeie training. Toch was ik ook ontgoocheld toen we na 44 km al terug aan de aankomst waren. De bevoorrading kon inderdaad ook beter en aan de aankomst had ik toch ook nog graag iets verorbert.
De forumbikers hebben wij niet gezien, ik denk dat we te vroeg zijn vertrokken. We zaten al op onze fiets rond 8u15-20. Ik denk dat we uncle sam gezien hebben toen wij toekwamen met de wagen.
ik verschiet van de reactie op dit forum. Maar daarom nemen we jullie kritiek niet minder ter harte. De mensen die we hebben gesproken ter plaatse na de VTT hadden geen negatieve commentaar. (Durfden ze dan niet rechtstreeks? Ik weet het niet.)
Deze VTT is zeker en vast niet opgebouwd uit geldgewin zoals iemand hier ter sprake brengt. Misschien een klein beetje gebrek aan dieptekennis van de mountainbiker.
Het parcours was naar onze normen aanvaardbaar qua moeilijkheidsgraad. Langs de weg heb ik zelf bepaalde misschien al zien puffen bij het uitrijden van zwaardere stroken. Maar blijkbaar wil de mountainbiker nog harder werk onder de wielen.
Het feit dat onze rit zo kort na Oedelem kwam, konden wij niet voorzien. Onze VTT werd georganiseerd onder de vlag van de BBR en zicht op andere bonden en verenigingen hadden we bij de aanvraag van onze VTT nog niet. Je moet weten dat dergelijke ritten aan onze bond reeds in de loop van 2007 moesten gebeuren. Dus het samenvallen met Oedelem was voor ons puur toeval.
Qua bevoorradingen was het aanbod, naar de normen van een wielertoerist, ruim. Voor een wegrit betaal je ietsje minder maar krijg je doorgaans heel weinig. Wij, WTC De Breydelzonen, hebben als principe dat we via het zoeken van diverse grote sponsors, een ruime bevoorrading kunnen aanbieden, bestaande uit diverse koeken en fruit. Meestal wordt slechts één soort gegeven per controlepost. Voor onze VTT deden we, naar onze normen, er een schepje bovenop. Water, diverse koeken en fruit werden aangeboden. Er werd zelfs extra bevoorrading aangevoerd (suikerwafels en water). Kan iemand me laten weten wat wij nog meer moeten aanbieden? Dit is een oprechte vraag...
Daarom vragen wij jullie : stop de kritieken en geef ons de raad om er volgend jaar, naar jullie normen, een betere organisatie van te maken. Wij hebben alle goede bedoelingen om een prachtige VTT in te richten. Alle adviezen zijn welkom...