29/03/08 Assebroek-Brugge

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Locked
uncle sam
Mountainbiker

Re: 29/03/08 Assebroek-Brugge

Post by uncle sam »

uncle sam wrote:
jurgen tanghe wrote:De grootste omloop doet gemeenten aan als Sint-Kruis, Beernem en Sint-Joris. Alle soorten ondergrond worden voor de wielen geschoven, asfalt, kasseien, aarde, grind... De volledige parcours worden goed en efficiënt gepijld.
Ok, kan niet mis zijn.
Hopelijk iets droger dan vorige weekend en mij mag je daar verwachten.
#-o #-o #-o #-o #-o #-o #-o

Ik schrijf niet vaak negatieve kritieken over een TT, tenzij het niet anders kan.
1) Ik voel mij serieus ontgoocheld na die 44km (ipv 50km), wrang gevoel over het aanbod die we kregen op deze tocht.
2) TT Assebroek-Brugge = TT Oedelem - alle mooie stukken. M.a.w. je houdt enkel de lange, saaie veldwegen over incl dezelfde bepijling als Oedelem :roll: :roll: :roll:
3) Tenslotte heb ik serieus de indruk dat deze tocht gemaakt is om de zakken te vullen :^o :^o

Dit was de eerste keer en tevens de laatste keer dat ik daar zal starten.
Trek jullie conclusies of blijf bij het organiseren van wegritten!
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

Ik sluit mij volledig bij uncle sam aan
het parcour was gewoon de blosoroute met hier en daar een kleine variatie. bovendien rijden ze gewoon pal naast sommige mooie technische strookjes(ben van de streek)
ook vond ik die ene bevoorrading maar niks er was zelfs geen sportdrank
....
Ik heb niks tegen wielertouristen maar het droop er toch weer vannaf hoor...(en ze stoeften dan nog over hun "feilloze wegritten")

behoorlijk int zak gezet dus....
Roadrunner
Mountainbiker

Post by Roadrunner »

Inderdaad -> 44km (ipv 50) en niet veel nieuwe dingen gezien. Wel opgevallen dat er veel baan in zat -> :cry: :cry: Wel hopelijk leerd men er iets uit -> de eerste keer is altijd de lastigste als men er geen ervaring in heeft. Blijven hopen hé [-o< [-o< [-o<
bonachi
Mountainbiker

Post by bonachi »

Ik kan de eerder berichten jammer genoeg alleen maar bevestigen.
Ook vond ik te weinig peiltjes aanwezig van de organistie. Gelukkig stonden deze van bloso en oedelem vorige week er nog.
Een kleine afwijking in km's is altijd mogelijk maar 6 km is toch een beetje te veel [-X
Aanduiding van de startplaats heb ik ook niet gevonden. Gelukkig is het bloso-centrum voldoende aangeduid. Dit was niet alleen voor de tt, maar ook voor de wegrit het geval. Bij de start enkele mensen tegengekomen die de startplaats maar niet konden vinden.
Als ik nog een keer de bloso-route wil doen vertrek ik wel van thuis met de bike en kan ik met mijn eigen aanpassingen een veel mooiere tocht afwerken.
Volgend jaar zoek ik een ander alternatief.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

'k Had beter moeten weten. Vorige winter een rit gereden met hetzelfde vertrekpunt en jammer genoeg ziek in hetzelfde bedje:

Lange vervelende stukken rechtdoor, waarvan sommige evengoed road hadden kunnen zijn en geen stukjes waar je eens kon spelen. Niet dat we er geen gezien hebben, integendeel. Heeft dit te maken met die kant van Brugge of met de organisatie, ik weet het niet, maar na twee ontgoochelingen is het nu genoeg geweest voor mij. [-X [-X [-X

Een BLOSO route met hier en daar een klein extraatje, maar zonder de leuke stukken die gekend zijn is toch meer dan jammer.

En dan gebrekkige bepijling na 40 kilometer, waardoor vrijwel iedereen de afslag na het brugje miste om dan verloren te rijden in het bos, om via smalle asfaltwegen terug naar Assebroek te rijden.

Enfin, we zijn weer eens buiten geweest en we kregen geen regen op onze kop. De rest zullen we maar snel vergeten zeker?
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

@ Jurgen Tanghe:
Rijd eens wat meer mountainbike-toertochten en je zal zien dat een mtb-parcours maken vele, vele , vele keren moeilijker is dan een wegparcours. Heeft er iemand vorige week bvb. de rit van Oedelem gereden, een must zou ik zeggen als je in dezelfde streek organiseert? Die technische stukjes zijn zeker nodig anders gaan die lange stroken heel vlug vervelen.
Indien ja begrijp je de kritiek , indien neen schoenmaker blijf bij je leest.
Maar het is jullie vergeven , alle begin is moeilijk, het is alleen positief bedoeld. Die mtb'ers zijn een veeleisend volkje hé .
Ba®rie
Kerstman

Post by Ba®rie »

Eluw,

Deze morgen omstreeks 8.30 vertrokken in Assebroek. Na 4 weken niet te hebben gefietst (schaam :oops: ) was het in het begin wat moeilijk om op gang te komen. Ik was naar Assebroek gekomen om de 30 km te doen, bij aankomst had ik 39km ???? . Dus de km die ze blijkbaar te weinig hadden bij de grote toer waren in overschot op de kleine toer. Voor mij was de tocht ideaal om er opnieuw wat in te komen. Maar ik kan erin komen dat er meerdere bikers zijn die vorige week in Oedelem gebiked hebben zich stoorde aan de bijna identieke tocht. ( heb toch veel dubbele pijlen tegengekomen ). Dus misschien volgend jaar iets origineler zijn in jullie tocht en de juiste kilometers aangeven bij de start en het komt zeker in orde.

Greets
Bar®rie
HanZi
Kerstman
Location: grand canyon al 8.0,en nen zelf ineengestoken granville

Post by HanZi »

Ben van t'zelfde gedacht . :cry: :cry: :cry:
Volgende keer beter mss ? Er zijn nochtans meer mogelijkheden heb ik zo gezien onderweg !
Roadrunner
Mountainbiker

Post by Roadrunner »

Naar het einde toe was er iemand -> die foto's stond te trekken weet er iemand wie of wat? :oops:
Frog 075
Mountainbiker

Post by Frog 075 »

Dit was eigenlijk de korte versie van Oedelem hé :evil: Nog een stukje samen met Moustache meegereden en Rockrider (eerste keer en meteen goei gasten bevonden =D> )
Bevoorrading was echt pover en idd na ong 40km liep het volledig verkeerd met de pijltjes. Maar ik vind dat we ze een beetje krediet mogen geven aangezien het de eerste keer was dat ze een VTT organiseren en ze kunnen alleen maar leren uit de kritieken die ze hier krijgen hé...en nee ik ben niet van de organisatie :lol:
Locked