Hou ik het dan beter kort of mag ik een duurtraining doen van ongeveer 3u aan een lage hartslag?
Mvg Ruben
Inspanningstest
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
de dag voor de test, maak je het beter niet te lang. Zo'n test is nogal intensief in het2de deel, en de bedoeling is dat je echt tot het uiterste gaat.
als een langere training nog wat in je lichaam hangt, zal je niet helemaal tot je uiterste grens kunnen gaan, en ook de omslagwaarden etc zullen verschillen, gewoon door de verzuring die nog aanwezig was.
en krijg je mogelijk een vertekend beeld, niet echt je reeele waarden.
Belangrijk dus, wil je met een specifieker trainingschema gaan werken
zie het als een wedstrijd : de dag ervoor doe je ook niet teveel.
als een langere training nog wat in je lichaam hangt, zal je niet helemaal tot je uiterste grens kunnen gaan, en ook de omslagwaarden etc zullen verschillen, gewoon door de verzuring die nog aanwezig was.
en krijg je mogelijk een vertekend beeld, niet echt je reeele waarden.
Belangrijk dus, wil je met een specifieker trainingschema gaan werken
zie het als een wedstrijd : de dag ervoor doe je ook niet teveel.
Nee, daarvoor zjin er andere testen. JE moet voor je begint wel eens een scan van je hart laten nemen, maar ik weet niet wat ze daar juist op zien. Ik denk dat ze dan gewoon ff kijken of uw hart geen afwijkingen vertoont. Voor andere problemen aan het hart best eens naar een cardioloog gaan. Maar die is er meestal wel op een afdeling waar ze inspanningstesten doen.flip wrote:kan me iemand zeggen of zo een test ook nuttig is om hartritme of longstoornissen aan het licht te brengen?
Ik heb al op 2 plaatsen testen laten doen en bij mijn sportarts wordt je hart wel constant gecontroleerd, ook tijdens de inspanning dus daar kunnen ze wel hartritmestoornissen ontdekken (hoewel het nooit een garantie is dat je hart 100% gezond is ondanks je cardio goed is). Aan het sportkot in leuven wordt je hart echter niet gecontroleerd maar daar meten ze dan weer je vo2 max.
Je kan dat daar wel vragenmoosdaver wrote:Ik heb al op 2 plaatsen testen laten doen en bij mijn sportarts wordt je hart wel constant gecontroleerd, ook tijdens de inspanning dus daar kunnen ze wel hartritmestoornissen ontdekken (hoewel het nooit een garantie is dat je hart 100% gezond is ondanks je cardio goed is). Aan het sportkot in leuven wordt je hart echter niet gecontroleerd maar daar meten ze dan weer je vo2 max.
ok, bedankt voor de info.Genius wrote:Nee, daarvoor zjin er andere testen. JE moet voor je begint wel eens een scan van je hart laten nemen, maar ik weet niet wat ze daar juist op zien. Ik denk dat ze dan gewoon ff kijken of uw hart geen afwijkingen vertoont. Voor andere problemen aan het hart best eens naar een cardioloog gaan. Maar die is er meestal wel op een afdeling waar ze inspanningstesten doen.flip wrote:kan me iemand zeggen of zo een test ook nuttig is om hartritme of longstoornissen aan het licht te brengen?
het zit namelijk zo, heb de laatste tijd erg last van steken in de borststreek, vooral in de linkerzijde. nu ben ik er mee naar de dokter geweest en hij heeft niks gevonden, ook op foto's van de longen niks te zien.
nu ik definitief ga stoppen met voetbal en terug alleen met fietsen ga bezig zijn was ik sowieso van zin om zo eens een test te doen dus ik vroeg me af of dat ze daar mss iets op konden zien.
zijn er hier mss nog die dit al eens hebben gehad? vroeger had ik het wel eens heel af en toe, maar nu is het al een paar weken en het blijft terug komen, de ene keer al wat feller als de andere.
@ flip: Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik ben toen naar een cardioloog geweest voor verschillende test en daaruit bleek dat alles in orde was.
Ik heb het nog af en toe terug gehad maar ondertussen is het toch al een jaar of 2-3 geleden.
Het beste is om eens langs te gaan bij een cardioloog, het kost bijna niks en je bent achteraf toch een heel pak geruster.
Ik heb het nog af en toe terug gehad maar ondertussen is het toch al een jaar of 2-3 geleden.
Het beste is om eens langs te gaan bij een cardioloog, het kost bijna niks en je bent achteraf toch een heel pak geruster.
idd, maar die doen je dus af alsof je niks hebt, zo van wat komt dien hier doen, ik heb ook dat gevoel bij dokter, alsof hij het niet allemaal au serieu neemt.SPECI wrote:@ flip: Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik ben toen naar een cardioloog geweest voor verschillende test en daaruit bleek dat alles in orde was.
btw, uit m'n bloed was er ook niets negatief te vinden, buiten het feit dat ik een of andere infectie heb opgelopen.