La Roche

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

Putteke wrote:Ik ga dit weekend van vrijdag tot maandag naar la roche met nog een paar bikemaate.
Heeft er iemand info over het jachtseizoen en met wat we moeten rekening houde?
laat ons weten als je ter plaatse iets vind over de jacht hé. of waar we die info kn vinden. heb geen zin om tijdens de kerstvakantie afgeschoten te worden :-)

en een goe café is ook welkom zenne
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

hoop voor jou dat het geen jachtseizoen meer is... paar weken geleden mocht ik bossen niet in, 7.30u smorgens...

ben uitgweken naar durbuy daar mocht het wel en anders zoek je naar tt in de buurt.

heb blad even genomen zaterdag alle routes open in la rouche zondag allemaal dicht wegens jacht...

is een hint waar je best erg in hebt, zodat je al wat kan plannen, voor de rest drubuy is wel mooi maar heb maar 1 route gereden, nummer 3, twee maal beperkte afstand vandaar.. wel mooi maar beperkt bepijld, zolang er niets staat van bordjes rechtdoor rijden, ook in de bossen

veel plezier :-D
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Dus we zouden enkel zaterdag kunnen rijden? Weet je iets over maandag?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

stef78 wrote: heb blad even genomen zaterdag alle routes open in la rouche zondag allemaal dicht wegens jacht...
hoe kom je aan de info van de jacht ? ( wij daar op 26 27 28 dec)
Stuntman
Mountainbiker

Post by Stuntman »

Eens langgaan (of bellen) bij het VVV-kantoor van La Roche.
Daar kunnen ze u perfect uitleggen welke routes dicht zijn door de jacht!
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

van daar heb ik het papier met de data van jacht op...

in de week word er niet gejaagd, meestal zijn het hollanders die er komen, die komen je dan leuk vertellen dat je er niet in mag, weet niet of het rasictisch is maar : kuthollanders die me komen vertellen in belgie wat ik wel en niet mag, nou daar heb ik dus de tering in he :-D

en ze zijn meestal met veel, heel veel...bende leeglopers : "kijk, kijk ik ben stoer en ik kan een ploezig konijntje doodknallen", zulke mensen zijn in mijn ogen maatschappelijk overschot en compleet overbodig. laat de natuur zijn gang gaan, de natuur heeft lak aan mensen.
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

iemand onlangs nog geweest ? wij daar op 26 27 28 dec en we zijn de dagen aan het aftellen :-)

dat het maar goed vriest en niet meer regent zodat alles er goe berijdbaar is.
enrico
Mountainbiker

Post by enrico »

stef78 wrote:van daar heb ik het papier met de data van jacht op...

in de week word er niet gejaagd, meestal zijn het hollanders die er komen, die komen je dan leuk vertellen dat je er niet in mag, weet niet of het rasictisch is maar : kuthollanders die me komen vertellen in belgie wat ik wel en niet mag, nou daar heb ik dus de tering in he :-D

en ze zijn meestal met veel, heel veel...bende leeglopers : "kijk, kijk ik ben stoer en ik kan een ploezig konijntje doodknallen", zulke mensen zijn in mijn ogen maatschappelijk overschot en compleet overbodig. laat de natuur zijn gang gaan, de natuur heeft lak aan mensen.
Er zal heus wel eens een aantal jagers uit Nederland naar de Ardennen afreizen om aldaar te gaan jagen. Neem van mij echter aan dat het merendeel van deze jagers uit je eigen land komt. Ik vind het in ieder geval niet netjes van je om dit soort woorden te gebruiken (ongeacht hoe je denkt over het fenomeen jacht). Met rasictisch bedoel je waarschijnlijk racistisch ?
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

twas dik in orde onze driedaagse. we hebben met de gps alles perfekt gevonden maar alles was goed ook goed uitgepijld hoor .
dag 1 : parcours 1 : door het vriesweer vele stukken hard en bevroren en lekker zwaar
parcour 2 : één klim die volledig nie te doen is , met de nodige mist moe en koud in hotel aangekomen

dag 2 :
parcours 3 & parcours 4 : zeker de moeite , meer golvend van parcours
en net ietst warmer van temperatuur waardoor de ondergrond beter berijdbaar was

wel 1 keer de jagers gezien maar ze waren niet officieel bezig! normaal was dit bos pas de dag erop dicht. dan maar in mijn beste frans uitgelegd en ze hebben ons doorgelaten zolang we maar op de baan bleven. vlug doorgereden want we voelden ons toch niet echt op ons gemak tussen al die manne met hun rode whiskey neus .

kortom schone parcourtjes , mooie bossen , toffe afdalingen met bijhorende riviertjes en in het stadje zijn de nodige biertjes te vinden. de helft van ons bende heeft meer in stad gezeten dan op de velo :-)

pics , movies & stats op onze site te vinden
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

mochten jullie het interesseren, we hebben de filmpjes op youtube gezet
http://www.youtube.com/user/nuclearpowerwoman
Post Reply