Je zegt het zelf, niet goed ingereden...Heinz wrote:Suggesties en alternatieven altijd welkom.
De blokjes moeten altijd harden alvorens ze in aanraking komen met water of modder, anders smelten ze als boter voor de zon...
Ja maar wat als je ze niet kunt inrijden bij droog weer?Herder Ronny wrote:Je zegt het zelf, niet goed ingereden...![]()
De blokjes moeten altijd harden alvorens ze in aanraking komen met water of modder, anders smelten ze als boter voor de zon...
Hoe lang moet je deze inrijden, ik heb een nieuwe velo met hope mono mini pro en dit is mijn 1ste ervaring met schijfremmen, mijn lbs zei ook dat ik zeker eerst mijn remmen moest inrijden dat ze zo veel langer meegaan. Moet ik dan een ritje doen en constant remmen???Herder Ronny wrote:Je zegt het zelf, niet goed ingereden...Heinz wrote:Suggesties en alternatieven altijd welkom.![]()
Hier zijn al boeken over dit onderwerp geschreven hoorG-love wrote:Hoe lang moet je deze inrijden, ik heb een nieuwe velo met hope mono mini pro en dit is mijn 1ste ervaring met schijfremmen, mijn lbs zei ook dat ik zeker eerst mijn remmen moest inrijden dat ze zo veel langer meegaan. Moet ik dan een ritje doen en constant remmen???
1.Zeer terechte opmerking! Als je met een goede remblok in de modder rijdt, gaat die waarschijnlijk minder lang mee dan met een minder goede op droog terrein...Lucky22 wrote:Toch opletten wanneer je hier ervaringen gaat uitwisselen vermits er volgens mij toch 1 zeer belangrijke factor meespeelt welke absoluut niet mag uit het oog verloren worden en voor mij het belangrijkste referentiepunt is : de (weers)omstandigheden !
Eigenlijk zouden de ervaringen van de verschillende merken ook onder dezelfde weersomstandigheden moeten getest zijn.
Ik heb bv. 900 km gereden met de originele Magura's maar 1 rit (in Heverlee) in zeer modderige, zanderige ondergrond heeft wel voor 50 % van de slijtage gezorgd! Ondertussen rij ik met Swisstop +/- 200 km (ook zeer tevreden van) maar deze zullen absoluut niet zolang meegaan omdat de omstandigheden van de laatste weken en maanden niet echt bevordelijk zijn voor de remblokken. Ondertussen is reeds 75 % versleten op slechts 200 km. Een verkeerde conclusie zou zijn dat mijn Swisstops minder lang zouden meegaan : ik denk zelfs dat ze in gelijkaardige omstandigheden zelfs langer zouden meegaan.
Dit toch even als aandachtspunt