De beste remblokken! (schijfrem)

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke merk van remblokken verkies jij?

Poll ended at Tue 13 Mar 2007 23:51

Originele (verduidelijk in post)
51
33%
EBC
14
9%
A2Z
8
5%
Swissstop
21
14%
Koolstop
12
8%
BBB
44
29%
Andere... (verduidelijken in post)
3
2%

Total votes: 153

Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

ik veronderstel vr schijven..
shimano metal!
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Hope 2x mono mini, orginele blokken.

Op 1 fiets de zachte >1800km
Op 1 fiets de harde >3500km

Reserve blokjes liggen maar te wachten en te wachten...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Vraagske : na in de winter velgremmen gestoken te hebben, heb 'k recent terug m'n LX schijfremmen gestoken. 'k Vind echter dat ze nu precies niet meer zo goed remmen, zou 't kunnen dat door het stilliggen de remblokjes in een glazige toestand terecht komen ?
napoleon
Mountainbiker

Post by napoleon »

ik rij op mijn beide fietsen met hope schijfremmen. En die gaan redelijk lang mee, heb deze bv pas de laatste dag moeten vervangen na 15dagen door de pyreneeën te rijden in allerlei weersomstandigheden en met zeer pittige afdalingen.

nu zitten er compatibele blokjes van bontrager op de hope schijfremmen en die gaan iets rapper weg...

ciaokes napoleon
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

pvandebe wrote:Vraagske : na in de winter velgremmen gestoken te hebben, heb 'k recent terug m'n LX schijfremmen gestoken. 'k Vind echter dat ze nu precies niet meer zo goed remmen, zou 't kunnen dat door het stilliggen de remblokjes in een glazige toestand terecht komen ?
Volgens mij kan zoiets niet. Ik meen gehoord te hebben dat ze glazig worden als ze te warm zijn geweest.
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Er dient een onderscheid gemaakt te worden tussen remkracht en slijtvastheid. Remblokjes uit hars slijten supersnel, vooral bij een vies weertje, maar remmen ongelooflijk goed. Als je vooral XC's rijdt -zoals jij dus Julien - ben je mss. beter af met bnmokken uit hars, behalve als je ze niet krijgt van je ploeg, want dan zouden de kosten mss eens kunnen oplopen. Ook DH'ers rijden door de band met resin-blokjes.
Over hars blokjes kan ik geen ervaringen meedelen. Die zayen origineel op mijn Epic, maar na 2 of 3 winterse ritten waren die volledig by by.
Onderts. rijd ik steeds met Metal pads. De meest slijvaste zijn de EBC gold, maar die moeten zeer goed (meer dan andere merken naar mijn gevoel) in geremd worden of de remkrcht is ondermaats. Maar eens goed ingeermd werken die prima. 16 dagen Pyreneeën en die waren nauwelijks vermagerd. Nog een minpunt id het prijskaartje en de beschikbaarheid (Zowel LBS als bikecomponents.de hadden ze 5 maanden nadat ik ze besteld had vorig jaar nog niet binnen). Nu rijdt ik met XTR blokken (ik vermoied 506 maar ik kan me vergissen) en daar ben ik ook redelijk tevreden van. Ze slijten iets vlugger dan EBC, maar remmen lichtjes beter en ziujn makkelijker in te remmen.
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Mijn Giant MPH blokjes doen het al meer dan 4000km :p
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Hayes HFX 9 met 200mm schijven & standaard blokken:
+/- 3 dagen in Les Gets.

Met de zachte blokjes (rode) +/- 10km in het natte zand te zonhoven...
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

10 km ? Downhill in Zonhoven ????
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Dit weekend na 65km (710hm) in nat en modderig weer splinternieuwe EBC gold remblokken (V+A) voor Magura Louise 2005 volledig opgereden!
Ik heb ze wel niet echt deftig kunnen inrijden met dit weer, het zand en water in Heverlee/Overijse (parcours: groen/blauw/rood Heverlee + rood Overijse) hebben de rest gedaan... :evil:

Tot op heden zeer goede ervaringen omtrent duurzaamheid EBC gold echter 44€ (22€/pp) om 65km te fietsen... [-X is me toch teveel van het goeie

Suggesties en alternatieven altijd welkom. :cry:
Post Reply