24/03/08 Zillebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

Ja, Zillebeke was weer fantastisch!
Om 8u3O gestart met clubgenoten, en gedisciplineerd samengebleven tot eerste controle. (alleen 'magnus' vrijgeleide gegeven om frontbiker aan goede tijd te helpen). Gingen hem eigenlijk toch nie kunnen volgen...denk ik.
Was inderdaad vettig op sommige plaatsen, maar kon overal eigenlijk op de fiets blijven. Heb zelfs de rechterkant van de treinroute gedaan!
Verder alle ingredienten aanwezig om het lastig te maken, een stormke hagel in t bekske na de tweede controle, bij wijlen felle tegenwind, en een wolkje sneeuw voor de ocmw-bossen.
Had wel maar 47km op de teller, en wist eigenlijk dat we na t ocmw-bus naar rechts moesten(deze week gezien), maar omdat de pijl weg was, geconcludeerd dat er een stuk was weggelaten door de weersomstandigheden. Wat niet de bedoeling was, maar denk dat iedereen daar linksaf is gedraaid.
Maar heel blij da k deze tt weer heb gereden! De hasseltse deden deugd, om de lichaamstemperatuur weer op te drijven.
En nog zo slecht nie gereden, voor ne 'droogrijder' als ik. Tenslotte nog nie zo ver achter op Backstedt.(denk dat hij hem heeft ingehouden)
Alleen jammer dat ik mij in de palingbeek nog heb laten ringeloren, door mijn kompaan van de groene linde.Wieltjeszuiger!

Sint-Pietersvrienden; bedankt. Dit was weer een fijne tt.
Timo: volgend jaar wil ik weer een paasei!
edy
Mountainbiker

Post by edy »

kheb vanmorgen ook de chrono gereden. Ik doe die chronos alleen maar om mezelf te verplichten om wat extra te trainen (kzou anders rap 100kg wegen), niet om vooraan in de rangschikking te eindigen.
Het is me ook al vaak opgevallen dat andere rijders graag wat inkorten, vandaag ook weer, na de controle in beselare was er een off road beklimming en ik reed zo'n 100m achter een groepje van 4. Eenmaal boven moest je eerst links en dan terug rechts off road een blokje om, die mannen zijn gewoon doorgereden en hebben op die manier ook wel 5 minuten afgesnoept.
Het is ook zo makkelijk om in te korten, als je in een club rijdt laat je één van uw mindere mannen om 8 uur starten, als hij 2 uur later terug is kan hij zeggen waar de controles zijn en waar je wat kan inkorten, die mannen kennen die routes van buiten en weten wel de kortse weg van punt a naar punt b.
En zelfs dat was vandaag niet nodig, je krijgt een gekleurd spanbandje bij de controles maar als je aankomt in zillebeke is er niemand die vraagt om ze te tonen....
Kwil maar zeggen, als je wil inkorten is het echt wel makkelijk, maar eigenlijk bedriegen die gasten alleen maar hunzelf.
Dat neemt niet weg er daar wel gasten tussenzitten die het goed menen en dat die toprijders echt wel heel snel rijden en er zeer veel voor doen en laten, respect voor hen!!
Big One
Mountainbiker

Post by Big One »

the grandmaster wrote:(alleen 'magnus' vrijgeleide gegeven om frontbiker aan goede tijd te helpen).
En wa voor nen tijd, Vince werd tiende met een tijd van 1u56 ZONDER gebruik te maken van het macadam-paadje langs de spoorweg. (wat niet van iedereen kan gezegd worden onder de chrono-rijders [-X [-X ).

Ik ben het parcours op zondagmorgen gaan verkennen en had toen al door dat op die plaats zou misbruik gemaakt worden van de situatie, ik dacht dan ook dat de organisatie juist op die plaats een controle zou doen, en ben ik dus ook maar braafjes door de modderstrook blijven ploeteren.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

edy wrote: Dat neemt niet weg er daar wel gasten tussenzitten die het goed menen en dat die toprijders echt wel heel snel rijden en er zeer veel voor doen en laten, respect voor hen!!
Wij hebben de volle 100% juist gereden. Maar bij de prijsuitreiking enkele mannen op het podium zien staan die normaal bart, mathias en ik wel zouden moeten aankunnen en die we eerder als gezien hebben en ingehaald hadden.

Zo had ik mijn kilometer tellerke meegenomen om wel te tonen dat ik de volle 50km gereden heb (had 51,2 km op mijn tellerke).

En ook direct bij het binnenkomen gezegd dat er een pijl weg was bij het uitkomen van het bos bij de vijfwegen waardoor er sommige maar 46 km op hun tellerke hadden en zo de extra lus van 6km niet hebben gedaan.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

sintesibrother wrote:
edy wrote: Dat neemt niet weg er daar wel gasten tussenzitten die het goed menen en dat die toprijders echt wel heel snel rijden en er zeer veel voor doen en laten, respect voor hen!!
Wij hebben de volle 100% juist gereden. Maar bij de prijsuitreiking enkele mannen op het podium zien staan die normaal bart, mathias en ik wel zouden moeten aankunnen en die we eerder als gezien hebben en ingehaald hadden.

Zo had ik mijn kilometer tellerke meegenomen om wel te tonen dat ik de volle 50km gereden heb (had 51,2 km op mijn tellerke).

En ook direct bij het binnenkomen gezegd dat er een pijl weg was bij het uitkomen van het bos bij de vijfwegen waardoor er sommige maar 46 km op hun tellerke hadden en zo de extra lus van 6km niet hebben gedaan.
hoeveelste ben je dan geworden pieter
soeterke
Mountainbiker

Post by soeterke »

Die uitslag klopt van geen kanten, meer valt er niet over te zeggen.
karel m5
Mountainbiker

Post by karel m5 »

Zijn de resultaten al ergens te vinden?
http://www.visachronochallenge.be/uitslagen.html
Hier zijn ze alvast (nog?) niet te zien. :(
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

jonathan wrote:
sintesibrother wrote:

hoeveelste ben je dan geworden pieter
3des na mathias (moeten lossen in de laatste 2km) en bart pattyn
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

soeterke wrote:Die uitslag klopt van geen kanten, meer valt er niet over te zeggen.
De uitslag klopt tamelijk.
De meest mensen die toegekomen zijn met 45 km op hun tellertje en gezegd hebben, heeft de bond/organisatie de nodige lus erbij geteld als 13 min. en da is ongeveer wel de duur van die lus.

grtz
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Ik wacht ook nog altijd op de resultaten.
Heb de organisator gisterenmiddag nochthans al een SMS gestuurd :roll:
Post Reply